Ten samochód nie jest oferowany w Polsce, ale to wcale nie znaczy, że mamy o nim nie pisać. A ciekawa informacja napłynęła do nas z Rosji. Okazuje się, że Peugeot 408 jest liderem rankingu prowadzonego przez Rosjan w kwestii kosztów napraw po kolizjach i wypadkach. Tak, tak – nawet w Rosji wiedzą już, że Peugeot jest tani w naprawach.
W Polsce jednym z mitów jest rzekoma wysoka awaryjność aut francuskich, a także wysokie ceny części zamiennych. To tak naprawdę bzdura. Jedno i drugie. W Rosji nieoferowany u nas, a popularny model 408 okazał się tak tani w naprawach, jak żaden rywal w jego klasie.
Porównano koszty cen i robocizny w przypadku uszkodzenia zderzaka i lewego przedniego reflektora. To elementy, które często cierpią w miejskich stłuczkach. Pod uwagę wzięto ceny części i robocizny w autoryzowanych serwisach popularnych marek.
Okazało się, że Peugeot 408 nie tylko jest tani, ale wręcz najtańszy w naprawach! Koszt odbudowy wyniósł tylko 65.000 rubli, przy czym 19.000 pochłonęłaby robocizna, a 46.000 rubli, to koszt części zamiennych. Wszystko w ASO.
Oznacza to, że na kompletną naprawę trzeba przeznaczyć jedynie 7% wartości samochodu. To koszt nie tylko najniższy, ale wręcz zdecydowanie niższy, niż w przypadku konkurencyjnych modeli.
To dobra informacja dla Rosjan, ale nie tylko dla nich. Myślę, że tego typu ranking warto byłoby ogłosić także w Polsce. Tylko czy jego wyniki nie okażą się mało rozkoszne dla rynkowych liderów? Nie wiem, ale wcale by mnie to nie zdziwiło.
Samochody francuskie są dość tanie w porównaniu do zachodnioeuropejskiej konkurencji. Tani jest ich zakup, niewysokie są koszty utrzymania, za serwis też nie trzeba płacić zbyt dużo.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze