Peugeot 5008 – będzie opóźnienie

6
1144

Peugeot został zmuszony do tymczasowego wstrzymania wprowadzenia na rynek europejski modelu 5008. Przyczyną jest niedawny pożar w fabryce jednego z dostawców oraz duża popularność mniejszego modelu 3008 – pisze Automotive News.

O wstrzymaniu produkcji modelu 3008 w zakładzie w Sochaux we Francji informowaliśmy ostatnio. Przyczyną był pożar w fabryce firmy Recticel znajdującej się w miejscowości Most, w Czechach. Recticel produkuje elementy wykończenia wnętrza do samochodów francuskiej marki. Jak czytamy w Automotive News, szkody, jakie wywołał pożar będą miały również wpływ na termin wprowadzenia na rynek modelu 5008. Samochód miał mieć swój rynkowy debiut początkiem wiosny, termin ten został przesunięty na wczesne lato.

Priorytetem dla Peugeota będzie teraz 3008, który jest obecnie czwartym najlepiej sprzedającym się modelem producenta w Europie. W grudniu 2016 roku sprzedano 9217 egzemplarzy pojazdu, co spowodowało wzrost aż o 77 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku 2015, według danych Jato Dynamics. Samochód cieszy się również dobrą opinią wśród dziennikarzy i zdobywa liczne nagrody, w tym za najlepsze wnętrze, najlepszego SUV-a czy biznesowy model roku.

Przedstawiciele firmy twierdzą, że zainteresowanie większym SUV-em również jest bardzo duże. Naliczono 60 tys. zamówień wstępnych na ten model, ale uważają, że zyski 3008 będą znacznie wyższe, dlatego mniejszy SUV, jest teraz priorytetem.

Źródło: Automotive News Europe

Zobacz relację z testu Peugeota 3008

Galeria

Dodaj komentarz

6 komentarzy do "Peugeot 5008 – będzie opóźnienie"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Sabada
Gość

Słabo się przygotowali.

toughluck
Gość

Nie oni jedni padli ofiarą tego pożaru, nie tylko oni musieli zmienić plany dotyczące produkcji.
Przypuszczam, że szukają teraz innego podwykonawcy, a ponieważ problem dotyczy elementów deski rozdzielczej, jeśli spłonęły urządzenia do ich produkcji, i tak będzie konieczne ich ponowne wytworzenie, co chwilę potrwa, więc opóźnienia mogą być dość znaczne.

Krzysztof
Editor

Produkcję 3008 już wznowiono, a niektóre elementy wykorzystywane do produkcji, których nie dostarczyli Czesi, sprowadzano interwencyjnie z Chin.

pawelhks
Gość
z drugiej strony to ciekawe, czy koncern jest uzalezniony od jednego dostawcy danego wyposazenia (tak na pewno jest taniej), ktory to dostawca powinien miec awaryjna linie produkcyjna (dla wlasnego bezpieczenstwa – nie moga dostarczyc elementow do PSA lub kogos innego, wiec moga w skrajnym wypadku nawet zbankrutowac, gdyby kontrakt zakladal potezne kary umowne za brak realizacji dostaw). Ciekawe rowniez, czy PSA zabezpieczylo sie np. polisa od utraconych zyskow. Jednak pech do kwadratu – nowy model, cieplo przyjety przez rynek (i ksiegowych PSa liczacych juz w glowach zyski) nie moze byc dostarczony klientom z powodu pozaru u podwykonawcy oraz z tego… Czytaj więcej »
toughluck
Gość
Wszystko kosztuje. Można oczywiście zamawiać podzespoły u dwóch podwykonawców, ale zawsze wiąże się to z dodatkowymi kosztami. W przypadku montowania samochodu w kilku miejscach na świecie, zwykle ma się lokalnego dostawcę części, więc rzeczywiście — w grę wchodziły Chiny. Jeśli nie ma absolutnej konieczności, nikt nie inwestuje w dwóch wykonawców lokalnych. Mimo wszystko przypuszczam, że sprawa jest albo bardzo łatwa do rozwiązania (bo szybko zidentyfikowali, co trzeba zrobić i gdzie znaleźć innego podwykonawcę), albo bardzo trudna (bo mają bałagan i wszystko im teraz siadło). Jeśli już wznowiono produkcję (jak wspomniał Krzysztof), to znaczy, że byli w stanie uporać się z… Czytaj więcej »
Piotr
Gość

Ta fabryka dostarcza też części dla innych marek panie Sabada! To nie wina Peugeota!

wpDiscuz