Czy nie mogło się to stać miesiąc wcześniej? Mógłbym wówczas odwiedzić Peugeot Avenue Beijing, kiedy byłem na targach w Pekinie. Tym bardziej, że pojawiłem się oczywiście także w okolicach Placu Tiananmen, a stamtąd do właśnie otwartego Peugeot Avenue Beijing jest blisko, bardzo blisko!
Przy okazji proponuję Wam zajrzenie do dwóch innych artykułów poświęconych mojemu tegorocznemu pobytowi w Pekinie: Samochody francuskie na ulicach Pekinu oraz Dziewczyny Pekinu.
A teraz wróćmy do tematu Peugeot Avenue Beijing. Ma cztery kondygnacje i 1.650 m² powierzchni. To drugi na świecie taki salon, pierwszy działa od lat w Paryżu przy Polach Elizejskich i co jakiś czas o nim piszemy. Teraz Peugeot uruchomił drugi taki salon, w samym sercu Pekinu. A więc i w samym sercu największego rynku motoryzacyjnego świata.
Lepszą lokalizację w Pekinie chyba trudno byłoby znaleźć. Peugeot Avenue Beijing mieści się przy Qianmen Avenue w pobliżu Placu Tiananmen i Zakazanego Miasta, przy największym deptaku w Pekinie. Od niepamiętnych czasów ta aleja jest główną ulicą handlową chińskiej stolicy. Dziś mieszczą się tam zarówno tradycyjne chińskie sklepy, jak i salony największych światowych marek. A od wczoraj, od 25. maja 2016 roku, także Peugeot Avenue Beijing. Każdego roku odwiedza tę aleję 90 milionów osób, nic więc dziwnego, że Qianmen Avenue należy do najruchliwszych ulic w Pekinie. Wybór takiej lokalizacji nie był więc przypadkowy, a w uroczystym otwarciu Peugeot Avenue Beijing wzięli udział m.in. Maxime Picat, prezes marki Peugeot, Jean-Pierre Raffarin, były premiera Francji oraz Iris Mittenaere, Miss Francji 2016.
Budynek, w którym mieści się Peugeot Avenue Beijing, to XIX-wieczna budowla z szarego granitu dość charakterystyczna dla tej dzielnicy Pekinu. Zachowując chińską tradycję płynnie skomponowano ją z zachodnimi, nowoczesnymi wpływami. Wewnątrz materiały wykończeniowe również nie pozwalają pozostać obojętnym – miedź, surowy granit oraz czarny chrom sprawiają, że chce się odkrywać kolejne pomieszczenia tego salonu.
A w Peugeot Avenue Beijing jest co oglądać. Najpierw wzrok przykuwa koncepcyjny Onyx – futurystyczny supersamochód pokazujący – poprzez pokrywającą się patyną miedź – upływ czasu. Co w Chinach ma szczególne znaczenie. Nie zabrakło więc także zabytkowych modeli Peugeot, ale i prezentacji tego, jak zmieniało się logo marki przez ponad dwieście lat produkcji przemysłowej firmy. Wśród zabytkowych przedmiotów nie brakuje też historycznych młynków do kawy, soli, czy pieprzu, maszyn produkcyjnych, zabawek, starych plakatów reklamowych oraz innych przedmiotów wypożyczonych z Muzeum Peugeota w Sochaux (Aventure Peugeot).
W Peugeot Avenue Beijing nie zabrakło też oczywiście obecnie produkowanych modeli, zarówno tych od Peugeota, jak i ze spółki joint venture z chińskim partnerem, Dongfeng. W salonie można również obejrzeć gamę silnikową oferowaną w Państwie Środka –prezentowane są motory 1.2 PureTech, 1.6 CVVT, 1.6 THP, 1.8 THP. Benzynowe, bo diesle w samochodach osobowych w Chinach praktycznie nie występują.
Można się też oddać rozrywce w symulatorze jazdy, a także dokonać konfiguracji wymarzonego modelu. A wszystko to w otoczeniu pomysłów stylistów z Peugeot Design Lab.
W Peugeot Avenue Beijing przewidziano także strefę VIP, gdzie obsługa przyjmować będzie gości marki Peugeot.
Za to każdy, kto przekroczy próg Peugeot Avenue Beijing będzie mógł skorzystać z łączności z WeChat, chińskim portalem społecznościowym, który ma już przeszło pół miliarda użytkowników! Oczywiście będzie można się tam pochwalić swoim znajomym, że odwiedziło się Peugeot Avenue Beijing.
Salon ekspozycyjny Peugeota w Pekinie otwarto kilka tygodni po ogłoszeniu ambitnego planu strategicznego rozwoju Dongfeng Peugeot, który nazwano Blue Upper. Opiera się on na trzech filarach:
– ofensywie produktowej; w ciągu najbliższych pięciu lat Dongfeng Peugeot planuje wprowadzić na rynek aż osiemnaście nowych modeli; rozpoczęto już te działania prezentując podczas Auto China’2016 dwa nowe samochody – Peugeota 3008 oraz Peugeota 308 sedan;
– najlepszych rozwiązaniach technicznych; Peugeot zamierza oferować najwydajniejsze i najbardziej ekologiczne rozwiązania – silniki, skrzynie biegów, technologie łączności itp.;
– najwyższej jakości obsłudze klienta; już dziś Dongfeng Peugeot znajduje się na podium w tym względzie wg JD Power, ale to dla marki za mało – chce trafić na miejsce najwyższe i dlatego będzie się mocno starać o jeszcze większą satysfakcję klientów.
Otwarcie Peugeot Avenue Beijing z pewnością jest dowodem na to, iż Peugeot chce umocnić więzi emocjonalne z klientami w Chinach.
KG; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze