Kwiecień 2015 roku był już szesnastym z rzędu miesiącem, w którym Peugeot zanotował wzrost na rodzimym rynku. Jednocześnie w kanale dystrybucji do klientów prywatnych Peugeot został liderem sprzedaży w swoim kraju.
Czwarty miesiąc bieżącego roku zamknął się we Francji sprzedażą 170.768 nowych aut osobowych, co oznacza wzrost o 2,3%. Wzrost Peugeota był większy – sięgnął 3,3% – i pozwolił na wykrojenie dla siebie 17,1% rynku nowych samochodów osobowych, o 0,2 punktu procentowego więcej, niż w kwietniu 2014 roku.
W kanale dystrybucji do klientów indywidualnych Peugeot zajął w kwietniu pierwsze miejsce notując wzrost sprzedaży aż o 8,1%, gdy cały francuski rynek w tym kanale wzrósł o 5,6%. Wzrost udziału rynkowego Peugeota wzrósł tutaj o 0,4 punktu procentowego i osiągnął poziom 17,5%.
Uwzględniając w całości sprzedaży także lekkie auta użytkowe, rynek francuski zamknął się w kwietniu liczbą 204.095 samochodów, co oznacza wzrost o 1,8%. Także w takim ujęciu skumulowanym Peugeot notuje wzrosty wyższe, niż francuski rynek – o 2,1%.
W dalszym ciągu aż trzy z pięciu najchętniej kupowanych we Francji modeli noszą lwa na masce. To Peugeot 208 (pozycja 2.), Peugeot 308 (miejsce 3.) i piąty w stawce Peugeot 2008, miejski crossover.
Jednocześnie w aż czterech segmentach rynku Peugeot liderował w kwietniu na rodzimym rynku. Te bestsellery, to Peugeot 308, na który w kwietniu przypadło 3,9% całego francuskiego runku, Peugeoty 2008 i 3008, które łącznie w grupie SUV-ów i crossoverów wykroiły 5,2% kwietniowego francuskiego rynku, oraz Peugeot 508, który ma wprawdzie 1,1% udziału rynkowego, ale i tak jest najlepiej sprzedającym się autem segmentu D.
KG
Najnowsze komentarze