Peugeot 301, pierwszy sedan marki w segmencie B, jest przeznaczony dla klientów poszukujących wygodnego i funkcjonalnego samochodu.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2012 roku model ten został wyprodukowany w liczbie ponad 360 tys. sztuk[1] na całym świecie. Swój sukces zawdzięcza uznanym zaletom: przestronnemu wnętrzu i pojemnemu bagażnikowi, jednemu z największych w segmencie, a także doskonałym właściwościom jezdnym świadczącym o know-how Peugeot, oraz konstrukcji dostosowanej do lokalnych potrzeb.
Nowy Peugeot 301 poszerza listę swoich zalet o nowe atuty, aby w pełni odpowiedzieć na oczekiwania coraz liczniejszych klientów z tego strategicznego segmentu. Jego nadwozie zmienia się zgodnie z najnowszymi kanonami stylistycznymi marki. Pionowa osłona chłodnicy, umiejętnie wpasowane w nadwozie reflektory i staranne połączenia doskonale oddają solidność samochodu. Charakterystyczne światła z diodami LED z przodu świadczą o zaawansowaniu technologicznym.
Duży ekran dotykowy o przekątnej 7” jest jednym z najważniejszych elementów nowego wyposażenia. Szybki i precyzyjny w działaniu dzięki zastosowaniu technologii pojemnościowej przekazuje obraz z kamery cofania oraz systemu nawigacji TomTom 3D. Pozwala również na obsługę smartfona i dostęp do jego aplikacji dzięki funkcji Mirror Screen triple play, niedostępnej w innych samochodach z tego segmentu.
Gama nowoczesnych silników pozwala na wykorzystanie dynamiki samochodu. Trzycylindrowy silnik benzynowy PureTech, który jest nowością w Peugeot 301, został już zamontowany w ponad milionie samochodów marki na całym świecie. W silnikach benzynowych 1.6 VTi 115 KM pojawia się także najnowszej generacji automatyczna skrzynia biegów EAT6 wyposażona w technologię Quickshift. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, jednostka 1.6 BlueHDi 100 KM zwraca uwagę rekordowo niskim zużyciem paliwa i wysoką przyjemnością jazdy.
Peugeot 301 w skrócie
Nowy Peugeot 301 jest pierwszym samochodem marki opracowanym wyłącznie z myślą o rynkach, na których występuje duże zapotrzebowanie na prestiżowe sedany. Dzięki dostosowaniu do specyfiki różnych krajów model ten spełnia oczekiwania klientów i jest przystosowany do ich sposobu użytkowania samochodu.
Nadwozie nowego sedana jest atletycznie wyprofilowane zgodnie z najnowszymi kanonami stylistycznymi marki. W górnej części pionowej osłony chłodnicy pojawia się nazwa marki z logo lwa w samym środku. Wykonane z trzech materiałów reflektory przednie są starannie wpasowane w nadwozie. Kształt opalizujących tylnych świateł przypomina potrójny ślad pazurów.
Kierowca i czterej pasażerowie mogą wygodnie zająć miejsce w komfortowej, starannie wykończonej kabinie. Bagażnik należy do najbardziej pojemnych w tym segmencie. Jego pojemność wynosi 640 litrów. Mierzony zgodnie z normą VDA 210 sięga 506 dm3 i można go jednym ruchem ręki zwiększyć poprzez złożenie tylnych oparć, dzielonych w proporcji 1/3-2/3, do 1332 dm3 (wg normy VDA 214).
Peugeot 301 stanowi prawdziwy przełom w tym segmencie pod względem wyposażenia i wyjątkowych zalet użytkowych. Posiada duży, dotykowy ekran pojemnościowy 7”, dostęp do mobilnych usług dzięki triple play MIRROR SCREEN (MirrorLink®, Android Auto®, APPLE CARPLAYTM), system nawigacji TomTom 3D i kamerę cofania.
Samochód reprezentuje również najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki pełnemu wachlarzowi wyposażenia obejmującego ABS, ESP, system wspomagania hamowania awaryjnego (AFU) i wykrywania spadku ciśnienia DSG. Użytkowników chronią czołowe i boczne poduszki oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, również na tylnych miejscach. Tylne siedzenia są także wyposażone w system mocowania fotelików dziecięcych IsoFix.
Samochód świetnie zachowuje się na drodze i zapewnia doskonały kompromis pomiędzy komfortem a trzymaniem się drogi niezależnie od warunków jazdy. Podobnie jak w innych modelach wykorzystano w nim uznany know-how zespołów projektowych marki.
Najnowszej generacji silniki Euro 6 zapewniają wysoką przyjemność jazdy przy niskim spalaniu. Oferta silników benzynowych obejmuje jednostki 1.2 PureTech 82 KM i 1.6VTi 115 KM. Ten drugi silnik może współpracować z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach EAT6. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, jednostka 1.6 BlueHDi 100 KM może się ponadto poszczycić rekordowo niskim poziomem emisji spalin.
Nowy Peugeot 301 jest w stanie doskonale stawić czoła upływowi czasu i nawet najtrudniejszym warunkom eksploatacji. Zostały one uwzględnione w fazie projektowej. Przykładem może tu być układ jezdny, mocowania czy odpowiednie uszczelnienie.
Stylistyka typowa dla modeli najnowszej generacji
Nadwozie nowego sedana jest atletycznie wyprofilowane, zgodnie z najnowszymi kanonami stylistycznymi marki i przyciąga wzrok precyzyjnie zarysowanymi liniami. Jego stylistyka świadczy o solidności konstrukcji i zapowiada przestronne wnętrze oraz doskonałe zachowanie na drodze.
W górnej części pionowej osłony chłodnicy pojawia się nazwa marki, a w samym jej środku – logo lwa. Wykonane z trzech materiałów reflektory przednie są starannie wpasowane w nadwozie po obu stronach osłony chłodnicy nad mocno wyprofilowanym zderzakiem lakierowanym w kolorze nadwozia. W zderzak wbudowano charakterystyczne światła LED, reflektory przeciwmgielne oraz duży wlot powietrza do silnika.
Precyzyjnie zarysowana linia maski przyciąga nasze spojrzenie do pochylonej przedniej szyby poprawiającej aerodynamikę pojazdu. Boczna linia nadwozia biegnąca od reflektorów podkreśla dużą ilość miejsca w środku samochodu, jaką zapewnia rozstaw osi sięgający 2,65 m. Następnie przechodzi nad tylnymi nadkolami z dwukolorowymi diamentowanymi aluminiowymi obręczami kół 16” i biegnie do tylnych świateł tworząc eleganckie załamanie. Opalizujące tylne światła, przypominające kształtem potrójny ślad pazura, dają efekt wyjątkowej głębi.
Trójkątna szyba w tylnym słupku pionowo ustawiona nad tylnymi kołami przyczynia się do wrażenia stabilności samochodu i podkreśla jego doskonałe zachowanie na drodze. Dach łagodnie opada do bagażnika o imponującej pojemności min. 640 litrów.
Szeroko otwierające się drzwi zapewniają łatwy dostęp do nowoczesnego wnętrza kabiny. W jej konstrukcji uwagę zwraca solidna deska rozdzielcza. Wystarczy rzut oka, by instynktownie przekonać się o wysokim poziomie bezpieczeństwa, jaki zapewnia ten model. Kierowca ma zagwarantowaną ergonomiczną pozycję ciała za kierownicą. Po odpowiednim jej ustawieniu dzięki regulacji wysokości fotela i kierownicy, kierowca może obsługiwać lewą ręką ogranicznik prędkości/tempomat, a prawą przełączniki radioodbiornika. Ważne informacje dotyczące samochodu pojawiają się tablicy rozdzielczej z ekranem o białej matrycy.
Tuż obok, na środkowej konsoli, znajduje się duży ekran pojemnościowy o przekątnej 7’’, podkreślony srebrnym obramowaniem. To najnowszej generacji urządzenie umożliwia obsługę nawigacji TomTom i kamery cofania. Na czołowym panelu są również umieszczone przełączniki klimatyzacji. Panele sterujące czterema elektrycznie podnoszonymi szybami znajdują się na środkowej konsoli, po obu stronach dźwigni zmiany biegów.
Elegancki wygląd Peugeot 301 zapewnia siedem kolorów nadwozia, w tym trzy zupełnie nowe: Szary Artense, Szary Moka i Niebieski Deep. Kabina jest dostępna w dwóch tonacjach do wyboru: jasnej i ciemnej. W wersji Allure z wnętrzem utrzymanym w ciemnej kolorystyce pojawia się nowa tekstylna tapicerka Cran Adamantium. W wersji tej dostępne są również częściowo skórzana tapicerka oraz dywaniki.
Zaawansowany technologicznie, przestronny i praktyczny
Unikalne wyposażenie i parametry użytkowe nowego Peugeot 301 sprawiają, że stanowi on prawdziwy przełom w tym segmencie aut. Jego wyróżniające się wysoką jakością i nowoczesnością wnętrze jest także komfortowe i funkcjonalne, zarówno dla pasażerów siedzących z przodu jak i z tyłu. Nadwozie, zbudowane na platformie o rozstawie osi 2,65 m, zapewnia dość miejsca w kabinie pięciu dorosłym pasażerom. Szerokość nad podłokietnikami wynosi 1,41 m z przodu i 1,40 m z tyłu. Pasażer siedzący na tylnej kanapie dysponuje, w zależności od położenia przedniego fotela, od 12 do 26 cm wolnej przestrzeni na wysokości kolan, co jest rekordowym wynikiem w tym segmencie aut. Codzienne użytkowanie auta ułatwiają rozmieszczone w całej kabinie liczne schowki: kieszenie w przednich drzwiach, schowek wbudowany w przedni podłokietnik, wnęka u podstawy środkowej konsoli i zamykany schowek w desce rozdzielczej.
Równie korzystnie prezentuje się bagażnik. Szeroki otwór tylnej klapy zapewnia dostęp do przestrzeni bagażowej o objętości 640 litrów, z czego 35 litrów umieszczone pod podłogą, co daje 506 dm3 według normy VDA 210. To jeden z najpojemniejszych bagażników w tym segmencie, a przy tym wyjątkowo praktyczny dzięki prostopadłościennemu kształtowi. W dodatku można zmienić jego konfigurację w zależności od potrzeb dzięki dzielonemu w układzie 1/3-2/3 oparciu tylnej kanapy. Po wykorzystaniu całej dostępnej przestrzeni objętość bagażnika wzrasta do 1332 dm3 według normy VDA 214.
Nowy Peugeot 301 zaskakuje wszechstronnością zarówno z racji rozwiązania wnętrza jak i oferty mobilnych technologii. Możliwe jest na przykład nawiązanie łączności między samochodem a dowolnym modelem telefonu komórkowego z wykorzystaniem funkcji: USB, Bluetooth® i przede wszystkim Mirror Screen triple play. Ostatnia z tych funkcji, niespotykana w tym segmencie, umożliwia obsługę obecnie stosowanych standardów: Apple CarPlayTM[2], Android Auto[3],
MirrorLink®[4]. W ten sposób kierowca może – z korzyścią dla bezpieczeństwa i komfortu – obsługiwać aplikacje zainstalowane w kompatybilnym smartfonie i przydatne w prowadzeniu auta za pośrednictwem ekranu dotykowego w samochodzie. Z jednej strony nie musi już trzymać smartfona w ręku, aby móc go obsługiwać, wykorzystując do tego celu ekran dotykowy idealnie umieszczony na panelu czołowym, z drugiej zaś zyskuje dostęp do zawartości smartfona za pośrednictwem dużego, 7-calowego ekranu dotykowego o dużej rozdzielczości obrazu.
Aktywacja ekranu następuje poprzez dotyk bądź głosowo dzięki funkcji poleceń głosowych, szczególnie przydatnej w przypadku nawigacji, telefonu i multimediów. Oprócz dostępu do zawartości smartfona, pełni on rolę interfejsu dla systemu multimediów, kamery cofania i nawigacji TomTom 3D. Jest to nawigacja nowej generacji, prezentująca trójwymiarową rzeźbę terenu i profil drogi, co ułatwia intuicyjne prowadzenie do celu. Podobnie odwzorowane są również niektóre miasta.
Nowoczesna konstrukcja Peugeot 301 zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego. Wykonywanie manewrów i parkowanie jest ułatwione dzięki systemowi wspomagania parkowania tyłem oraz kamerze cofania, z której obraz strefy znajdującej się za samochodem jest przesyłany na duży ekran na środkowej konsoli. Ogranicznik prędkości/tempomat zapewnia zaś wyższy komfort i bezpieczeństwo na drodze. Auto wyposażono też w system elektronicznej kontroli stabilności (ESP), system zapobiegania blokadzie kół (ABS), oraz system kontroli ciśnienia w oponach (DSG), które czuwają nad sytuacją aby w razie konieczności wkroczyć do akcji.
W sytuacji gdy niemożliwe jest uniknięcie zderzenia, pasażerów chronią przed obrażeniami czołowe i boczne poduszki powietrzne (ochrona głowy i klatki piersiowej) oraz 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach. Ponadto tylne siedzenia wyposażono w mocowania fotelików dziecięcych IsoFix do bezpiecznego przewozu dzieci.
Ceniony ze względu na wysoką jakość układów jezdnych, Peugeot wykorzystał całe swoje bogate know-how, aby zapewnić autu doskonałe właściwości jezdne, podobnie jak w innych modelach marki. Peugeot 301 posiada przednie zawieszenie typu McPherson i tylne zawieszenie z belką skrętną. Koła z oponami Good Year lub Bridgestone w rozmiarze 185/65 R15T lub z oponami Michelin w rozmiarze 195/55 R16T posiadają hamulce tarczowe o średnicy 266 mm z przodu i hamulce bębnowe o średnicy 8 lub 9’’ (zależnie od kraju) z tyłu.
Dzięki odpowiednim ustawieniom zawieszenie zapewnia idealny kompromis między komfortem i trzymaniem się drogi, niezależnie od warunków drogowych. W efekcie uzyskano idealne filtrowanie nierówności nawierzchni. Stabilność nadwozia i komfort podróżowania pozostają na najwyższym poziomie nawet na drogach o bardzo zniszczonej nawierzchni.
Jak zwykle w samochodach marki układ kierowniczy ze starannie skalibrowanym elektrycznym zmiennym wspomaganiem zapewnia precyzyjne wyczucie drogi. Poza tym manewry parkowania i przy małych prędkościach są ułatwione dzięki minimalnemu wysiłkowi wymaganemu do obrotu kierownicy.
Sprawdzona solidność i skuteczność
Nowoczesność jest widoczna nie tylko w projekcie nadwozia nowego Peugeot 301, ale również w przypadku silników. W nowym, kompaktowym sedanie marki są montowane silniki najnowszej generacji. W Polsce proponowane są następujące jednostki:
- Benzynowe:
- 1,2 PureTech 82 KM z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach,
- 1,6 VTi 115 KM z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach,
- 1,6 VTi 115 KM z automatyczną, 6-przełożeniową skrzynią biegów EAT6.
- Wysokoprężne:
- 1,6 BlueHDi 100 KM z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach,
Rodzina 3-cylindrowych silników benzynowych PureTech jest montowana w całej gamie Peugeot 208 oraz w nowych SUV-ach Peugeot 2008, Peugeot 3008 i Peugeot 5008. Turbodoładowana wersja tych silników, napędzających już ponad milion Peugeotów na świecie, została wyróżniona dwa lata z rzędu (2015 i 2016) tytułem „Engine of the Year”.
W całości zaprojektowany przez Grupę PSA silnik 1,2 PureTech 82 KM zapewnia dużą przyjemność prowadzenia w połączeniu z niewielkim zużyciem paliwa dzięki mocy jednostkowej wynoszącej aż 50 kW/l. W porównaniu do 4-cylindrowego silnika o takiej samej mocy jest on o 21 kg lżejszy i zużywa o 25% mniej paliwa.
Stanowi on kwintesencję zaawansowanych technologii i spełnia wymagania normy Euro 6. Straty spowodowane oporami tarcia, stanowiące 1/5 mocy zużywanej przez silnik, zostały w przypadku tej jednostki zmniejszone o 30%. W tym celu powierzchnie sworzni tłoków, pierścieni i popychaczy zostały pokryte powłoką DLC (Diamond-like Carbon). Zamknięty w specjalnej obudowie „mokry” pasek rozrządu przyczynia się do obniżenia głośności pracy silnika.
Proces spalania został zoptymalizowany poprzez dopracowanie aerodynamiki w obrębie komory spalania (kanały dolotowe, grzybki zaworów, kształt komory) oraz dostosowanie układu zapłonowego do pracy przy zwiększonej proporcji niespalonych węglowodorów (IGR).
Wykonana ze stopu aluminium głowica posiada 4 zawory na cylinder, wielopunktowy pośredni wtrysk paliwa oraz układ zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych (VVT). Ponadto głowica ta jest produkowana metodą traconego wosku. Ta przemysłowa metoda pozwala zmniejszyć liczbę części i wymiary całości. W rezultacie kolektor wydechowy, blok wylotowy układu
chłodzenia i wspornik silnika tworzą jedną całość z głowicą. Silnik PureTech został także wyposażony w pompę oleju o zmiennej pojemności z układem sterowania zapewniającym stałe utrzymywanie optymalnego ciśnienia.
Silnik z układem wtrysku pośredniego rozwija maksymalną moc 60 kW (82 KM) przy 5750 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 2 750 obr./min. Emisja CO2 w cyklu mieszanym wynosi 110 g/km.
Silnik 1,6 VTi 115 KM jest 4-cylindrową, 16-zaworową benzynową jednostką z lekkich stopów. Od strony układu dolotowego jest on wyposażony w wałek z układem zmiennych faz rozrządu (VVT) i może być zasilany paliwem o liczbie oktanowej do 95. Podobnie jak w silniku PureTech, wiele wysiłku włożono w zmniejszenie oporów tarcia (dokładne docieranie płaszczy cylindrów, tłoki ze zoptymalizowanym układem pierścieni, itp.). W efekcie uzyskano obniżenie poziomu emisji CO2, dodatkowo wzmocnione przez zastosowanie pompy olejowej o zmiennej wydajności.
Maksymalna moc silnika wynosi 85 kW (115 KM) przy 6050 obr./min a maksymalny moment obrotowy 150 Nm jest osiągany przy 4 000 obr./min. Ta nowoczesna jednostka, również spełniająca wymagania normy Euro 6, jest dostępna z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach lub z 6-przełożeniową skrzynią automatyczną.
W tym ostatnim przypadku chodzi o nową skrzynię produkowaną przez firmę Aisin i noszącą oznaczenie EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6). Zastosowana w niej technologia Quickshift zapewnia dużą przyjemność prowadzenia dzięki płynnym i szybkim zmianom przełożeń. Ponadto dzięki zmniejszeniu wewnętrznych oporów tarcia oraz wewnętrznych poślizgów, poprzez zastosowanie przekładni hydrokinetycznej o regulowanym sprzęgle ryglującym, zapewnia ona znaczne obniżenie emisji CO2.
Emisja spalin w cyklu mieszanym wynosi w tym silniku 148 g CO2/km z manualną 5-przełożeniową skrzynią biegów i 154 g CO2/km z automatyczną skrzynią biegów EAT6 o 6 przełożeniach.
Silnik wysokoprężny 1,6 BlueHDi 100 KM oferuje unikalne połączenie technologii selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z aktywowanym filtrem cząstek stałych (FAP). Silnik ten zapewnia dużą przyjemność prowadzenia i wyróżnia się rekordowo niskim zużyciem paliwa.
Technologia SCR jest obecnie najskuteczniejszą dostępną na rynku technologią redukcji emisji tlenków azotu (NOx). Jest to jedyna technologia umożliwiająca redukcję emisji tlenków azotu nawet o 90%. Katalizator SCR, umieszczony przed filtrem FAP z dodatkiem katalitycznym, bardzo wcześnie wkracza do działania. Takie umiejscowienie było możliwe ze względu na możliwość regeneracji filtra FAP w niższych temperaturach niż w przypadku innych technologii FAP stosowanych przez konkurencję. Filtr FAP pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa eliminuje 99,9% liczby cząstek, łącznie z najdrobniejszymi.
Ten spełniający wymagania normy Euro 6 silnik rozwija maksymalną moc 73 kW (100 KM) przy 3750 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 254 Nm przy 1 750 obr./min. W połączeniu z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach silnik ten emituje w cyklu mieszanym 110 g CO2/km.
Nowy Peugeot 301 został tak zaprojektowany, aby umożliwić jego dostosowanie do wszelkich rodzajów użytkowania i rynków zbytu. I tak na przykład wyżej wymienione silniki mogą być zastąpione innymi jednostkami, spełniającymi wymagania lokalnych norm.
Taka adaptacja do geograficznej specyfiki danego rynku pozwala najlepiej spełnić oczekiwania klientów ze stref o trudnych warunkach, czy to ze względu na złą jakość nawierzchni dróg, czy też gorący, zimny lub wilgotny klimat. Dlatego układy jezdne we wszystkich wersjach są dostosowane do dróg o zniszczonej nawierzchni. Dla stref o jeszcze trudniejszych warunkach drogowych auto może być wyposażone w podsilnikową płytę ochronną.
Osłony przeciwbłotne, wykonane z tworzywa o zwiększonej odporności na mróz, są mocowane do nadwozia za pomocą czternastu śrub. Dzięki swojej wielkości zapewniają one maksymalne pokrycie i skuteczną ochronę komory silnika przed rozpryskami żwiru.
Podwójne uszczelnienie drzwi stanowi skuteczną ochronę wnętrza przed pyłem, wilgocią, jak również przed hałasami z zewnątrz, na przykład podczas jazdy w deszczu.
W celu zapewnienia trwałej solidności, wiele elementów zewnętrznych i w kabinie jest mocowanych na śruby. W ten sposób zamontowana jest na przykład deska rozdzielcza, która dla większej sztywności posiada wewnętrzną poprzeczną belkę i wzmocnienia.
Układ doprowadzenia powietrza do silnika jest wyposażony w bardzo skuteczny separator wody i posiada wlot z przodu auta, umożliwiający zasysanie chłodniejszego powietrza. Klakson jest wyposażony w membranę zamiast trąbki, co zapewnia mu całkowitą odporność na rozpryski wody.
Poszczególne elementy wyposażenia również spełniają powyższy wymóg solidności i wysokiej jakości. Jeśli chodzi o komfort cieplny, dostępne są trzy poziomy ogrzewania/klimatyzacji. Systemy klimatyzacji ręcznej i sterowanej elektronicznie są montowane – zależnie od poziomu wyposażenia – z kanałami nawiewu na tylne siedzenia, optymalizującymi ich działanie.
Kierowca może z kabiny sterować otwarciem niektórych zamków. Umieszczone w podłodze dźwignie umożliwiają otwarcie pokrywy wlewu paliwa i klapy bagażnika. W wersjach z funkcją zdalnej blokady drzwi sterowanie otwarciem klapy bagażnika przeniesiono na deskę rozdzielczą; jej otwarcie jest również możliwe za pomocą pilota. Konfiguracja elektroniki sterowniczej (Full Can typu
Eco 2010) umożliwia ponadto blokowanie drzwi podczas jazdy z chwilą przekroczenia prędkości 10 km/h.
Nowy Peugeot 301 jest produkowany w zakładzie w Vigo (Hiszpania). Spełnia on najwyższe standardy produkcyjne Grupy PSA.
PEUGEOT
Marka Peugeot obiecuje użytkownikom swoich samochodów niezapomniane wrażenia i przyjemność z jazdy, bezkompromisową jakość i elegancką stylistykę, które uwalniają wyjątkowe emocje za kierownicą każdego samochodu Peugeot.
Peugeot działa w blisko 160 krajach i posiada sieć ponad 10 tysięcy punktów sprzedaży. W 2016 r. sprzedaż marki wzrosła o 12,3%, do poziomu 1 919 460 samochodów. Peugeot to połączenie najwyższych standardów, precyzji, atrakcyjnego wyglądu i emocji. Jego ambicją jest zdobycie pozycji powszechnie dostępnej marki premium, obecnej na całym świecie.
W tym roku marka zapisała nową kartę w swojej historii, sięgającej 1889 roku, dzięki niedawnemu potrójnemu zwycięstwu nowego Peugeot 3008 DKR w kolejnej edycji legendarnego Rajdu Dakar.
źródło: Peugeot Polska
[1] Dane na koniec sierpnia 2016 r.
[2] Apple CarPlayTM zapewnia użytkownikom kompatybilnych iPhone’ów intuicyjne nawiązywanie połączeń telefonicznych, korzystanie z usługi Mapy, słuchanie muzyki, dotykowy lub głosowy dostęp do wiadomości. Bez odrywania wzroku od drogi możesz aktywować usługę komend głosowych Siri® za pośrednictwem ekranu dotykowego lub poprzez długie wciśnięcie przycisku poleceń głosowych pod kierownicą. Siri® umożliwia dostęp do listy kontaktów, nawiązywanie rozmów telefonicznych, odsłuchiwanie lub dyktowanie wiadomości bez spoglądania na iPhone’a.
[3] Android Auto® jest protokołem łączności Google dla smartfonów z systemem Android (Lollipop 5.0 i późniejsze).
[4] MirrorLink® umożliwia proste i bezpieczne korzystanie z aplikacji zainstalowanych na kompatybilnym smartfonie za pośrednictwem wyświetlacza w samochodzie, przy użyciu interfejsu przystosowanego do użytkowania podczas jazdy. Nawigacja, systemy wspomagania prowadzenia, muzyka, łączność telefoniczna – aplikacje działają na twoim smartfonie, ale są wyświetlane na ekranie samochodu, a dźwięk jest odtwarzany przez system audio samochodu.
Najnowsze komentarze