Kilka dni temu, w ostatnia niedzielę, czyli 16. listopada, Peugeot dokonał spektakularnego pokazu na pokładzie lotniskowca Mińsk. W gronie około 250 gości, w tym głównie przedstawicieli mediów, zaprezentowano tam – po raz pierwszy w Państwie Środka – Nowego Peugeota 508. Auto będzie miało swój debiut dla szerokiej publiczności w styczniu podczas Salonu Samochodowego w Kantonie, 14-milionowej metropolii w południowych Chinach. A już 9. stycznia pokazane zostanie w Pekinie podczas Nocy Marki Peugeot.
Podczas tych samych targów Peugeot zaprezentuje też nowy model 3008 zdobywający coraz większa popularność wśród chińskich klientów.
Peugeot, wprowadzając Nową 508-kę, rozszerza swoją ofertę w segmencie D i umacnia pozycję na tamtejszym rynku. Auta trafiające na chiński rynek produkowane są już w zakładzie spółki joint venture DPCA (Dongfeng Peugeot Citroën Automobile) w Wuhan w prowincji Hubei.
Z Peugeotem 508 Francuzi wiążą duże nadzieje. Chiński rynek, największy na świecie, wciąż wykazuje spore wzrosty sprzedaży. Z kolei Nowy Peugeot 508 jest jeszcze bardziej ekspresyjny co do wyrazu, niż dotychczas oferowany model, a do tego wyposażany jest w jeszcze efektywniejsze jednostki napędowe. W Chinach, choć u nas mówi się o tym niewiele, rośnie świadomość ekologiczna i klienci coraz chętniej sięgają po samochody, które w niewielkim stopniu obciążają środowisko. To między innymi z tego powodu sprzedaż Peugeota w Chinach wzrosła o 41%, blisko czterokrotnie więcej, niż cały tamtejszy rynek (+11%), do poziomu 314.000 samochodów (dane za okres od stycznia do październik br. włącznie).
Nowy Peugeot 508 zainteresuje Chińczyków także z uwagi na swoje wyposażenie. Dotykowy ekran, kamera cofania, czy monitor martwego pola, to gadżety, które są w Państwie Środka pożądane. Ludność, zwłaszcza w dużych miastach, bogaci się tam dość szybko i dziś wyznacznikiem statusu jest tam nie tylko nowy samochód, ale i wyposażenie tegoż samochodu. A jeśli auto ma jeszcze fajny silnik, mocny, oszczędny i przyjazny dla środowiska, to już całkiem fajnie ;-) Nic więc dziwnego, że oferta Peugeota z motorami THP wzbogaconymi o system Stop&Start spotyka się z dużym zainteresowaniem. Nic dziwnego, że Peugeot oczekuje, iż w pierwszym roku sprzedaży Nowy 508 znajdzie na chińskim rynku 40.000 nabywców. To się naprawdę może udać!
W ofensywie na chińskim rynku pomaga też najszersza w dotychczasowej historii gama samochodów Peugeota dostępna w Państwie Środka. Już są oferowane, bądź trafią tam w najbliższych tygodniach modele 2008, 301, 308S, 308 CC, Nowy 3008, Nowy 408, 4008, oraz Nowy 508. Tylko dwa z nich – 308 CC i 4008 – są autami importowanymi, reszta wytwarzana jest na miejscu. Zwłaszcza Nowy 3008 powinien „zamieszać” na rynku. Odświeżony design, świetne wyposażenie (Stop&Start, panoramiczny szklany dach z elektryczną roletą, dotykowy 7-calowy ekran na konsoli środkowej, aktywna kontrola ciśnienia w oponach, elektrycznie ustawiany fotel kierowcy, aluminiowe relingi dachowe) – to wszystko powinno sprawić, że to auto stanie się jednym z najchętniej wybieranych crossoverów w Chinach, gdzie wciąż jednak dominują sedany.
Wspomniałem przed chwilą o modelu 308S. To auto znane także w Europie w postaci świetnego hatchbacka. 308S ma jednak ważne zadanie – wpłynąć na zmianę przyzwyczajeń Chińczyków, dla których wciąż nadwozie trzybryłowe oznacza prestiż. Hatchbacki też są jednak fajne, o czym przekonuje się coraz więcej mieszkańców Państwa Środka. Wiem, bo widziałem to w kwietniu, kiedy wybrałem się na Salon Samochodowy w Pekinie. Po ulicach chińskiej stolicy jeździ coraz więcej hatchbacków, crossoverów, a nawet aut o nadwoziu kombi. I właśnie 308S ma przekonać Chińczyków do tego typu nadwozia w gamie francuskiej marki.
Peugeot 308S oferowany będzie w Chinach z silnikami benzynowymi: 1.6 THP, 1.2 THP oraz 1.6 CVVT. To jednostki oszczędne, dynamiczne i przyjazne dla środowiska. Dzięki wyposażeniu samochodów we wspomniany system Stop&Start można przy okazji obniżyć spalanie (a więc i emisję dwutlenku węgla) nawet o 15%.
W 2015 roku Peugeot ma mieć w Chinach 530 dealerów, którzy obejmą swoim zasięgiem 85% terytorium kraju. Obecnie jest to 81,5%, więc cel jest blisko. W roku przyszłym marka planuje sprzedaż w Państwie Środka na poziomie 450.000 samochodów, o 20% wyższą, niż zakładają plany tegoroczne.
Trzymamy kciuki!
KG; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze