Jeśli czekacie na bardziej emocjonującą wersję Peugeota 308 lub następcę RCZ, musimy Was niestety rozczarować. Peugeot nie przewiduje w najbliższym czasie żadnego samochodu o sportowym charakterze. Plany marki zmierzają w nieco innym kierunku.
Na łamach naszego dziennika wolimy raczej pisać o tym, co zostało lub zostanie zaprezentowane, a nie o tym czego nie będzie, ale niestety i takie informacje czasem się pojawiają. Otóż dyrektor generalny marki Peugeot, Jean-Philippe Imparato w rozmowie z brytyjskim magazynem Autocar oświadczył, że francuski producent, w najbliższej przyszłości nie zamierza wypuścić modelu o zacięciu sportowym. Zrezygnowano z Peugeota 308 Hybrid R oraz z następcy modelu RCZ.
Peugeot zaprezentował właśnie face lifting modelu 308, w tym bardziej emocjonującą wersję pojazdu ze znakiem GTI. Przy tworzeniu nowej wersji pojazdu mogli popisać się styliści, ale jednostka napędowa pozostała bez zmian. Pod maską znajdziemy bowiem ten sam silnik THP o pojemności 1,6 litra generujący 270 KM mocy. W pamięci pozostaje nam jednak model 308 Hybrid R zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Szanghaju w 2015 roku. Do wspomnianego motoru wykorzystanego w modelu 308 GTI, dodano jeszcze silniki elektryczne. Dzięki temu pojazd dysponuje mocą aż 500 KM oraz 730 Nm. Napęd hybrydowego hot-hatcha jest przekazywany na wszystkie koła. Niestety nadzieje na wprowadzenie do produkcji tego pojazdu, zostały rozwiane przez szefa marki Peugeot.
„Obecnie naszym głównym celem jest wzrost sprzedaży do ponad 2 mln sztuk rocznie,” – powiedział Jean-Philippe Imparato, „ale także zwiększenie naszej obecności i sprzedaż ponad 50 proc. naszych samochodów poza Europą. Dopóki tego nie zrobimy, będę o wiele bardziej zainteresowany samochodami, które sprzedają się w setkach tysięcy, niż tymi, które rozchodzą się w mniejszych ilościach.”
Dodał również, że jednym z kluczowych rynków będzie Afryka oraz pojawienie się modelu typu pick-up. „Dzięki 1-tonowemu pick-upowi możemy wpasować się w ogromny globalny rynek” – powiedział. Samochód może zostać stworzony w obrębie grupy PSA lub z pomocą jednego z partnerów. W planach jest również powrót Peugeota do USA w ciągu najbliższych pięciu lat.
Jak mówi Imparato, gdy marka ponownie powróci do sportowego modelu (a nie nastąpi to szybko), nie będzie to także następca RCZ, ale samochód, który będzie w stanie ustanowić rekord pętli Nordschleife na torze Nürburgring.
Następny krok francuskiego producenta to jednak wprowadzenie do sprzedaży nowej generacji modelu 508, który zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku, na salonie samochodowym we Frankfurcie.
Źródło: Autocar.co.uk
Najnowsze komentarze