Rajd Dolnośląski powrócił w 2008 roku do kalendarza RSMP po kilkuletniej przerwie. I zakończył się wielkim sukcesem załóg startujących w Peugeot 207 S2000, które zajęły wszystkie miejsca na podium! Przed rokiem reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team mieli wielkiego pecha: po znakomitej jeździe prowadzili po pierwszym etapie zawodów, jednak drugiego dnia musieli wycofać się z rywalizacji.
Asfaltowe trasy w Kotlinie Kłodzkiej należą do najtrudniejszych technicznie w naszych rajdach. Rywalizacja – ku zadowoleniu kibiców – zapowiada wielkie emocje. Tomek i Daniel walczyć będą o utrzymanie pozycji na podium w klasyfikacji generalnej oraz drugiej lokaty w klasie Super 2000.
– To już niestety ostatnia eliminacja RSMP 2010, co nas bardzo smuci, z drugiej jednak strony muszę przyznać, że ten sezon, który rozpoczął się dla nas tak szczęśliwie od kompletu punktów w rajdzie Elmot, jest chyba najcięższym sezonem w mojej rajdowej karierze – powiedział Tomasz Kuchar. – Jeśli chodzi o Dolnośląski, to jest to kolejny fantastyczny, ale zarazem trudny, chytry, wymagający dużej precyzji i koncentracji rajd. Zawsze jest dużo liści na trasie i w związku z tym trudno jest ocenić poziom przyczepności. Ale czym trudnie,j tym lepiej, wszyscy mamy tak samo, zatem liczę na wspaniałą walkę i jak zawsze dobrą atmosferę pomiędzy załogami. Miejmy nadzieję, że nasza „dwieściesiódemeczka” będzie się spisywała bez zarzutów, a my z Lopezem nie będziemy popełniali błędów.
– Przyszedł czas na Rajd Dolnośląski, a to niestety oznacza koniec sezonu RSMP – dodał Daniel „Lopez” Dymurski. – Cieszy mnie natomiast fakt, że ponownie pojawimy się na trasach Dolnego Śląska, które tak bardzo lubię. Spodziewam się ciężkiej i zaciętej rywalizacji, a to z pewnością dostarczy zarówno nam, jak i kibicom, wiele emocji. Nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić wszystkich do bezpiecznego oglądania i kibicowania.
– Sezon wprawdzie dobiega końca, ale rywalizacja trwać będzie zapewne do ostatniego odcinka specjalnego – mówi Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska. – Naszym głównym celem jest zwycięstwo w klasyfikacji Zespołów Producenckich, w której Peugeot aktualnie prowadzi, ex aequo z Subaru. Tomek i Daniel mają już zapewniony tytuł Wicemistrzów Polski w klasie Super 2000, a Peugeot Sport Polska Rally Team – miejsce na podium w gronie Zespołów Sponsorskich. Otwarta pozostaje jeszcze kwestia końcowej pozycji w klasyfikacji generalnej RSMP – nasi zawodnicy będą musieli powalczyć z Bryanem Bouffierem i Xavierem Panseri. Mam nadzieję, że limit pecha w tym sezonie został już przez nas wyczerpany, stąd wierzę w sukces naszej załogi. Pojedynek dwóch „rajdówek” Peugeot 207 S2000 będzie bez wątpienia niezwykle interesujący!
Na liście zgłoszeń Rajdu Dolnośląskiego znajduje się 47 załóg, z których cztery wystartują w klasie Super 2000. Kuchar i Dymurski pojadą z numerem startowym „3”.
Trasa zawodów liczy 575,5 km. Składa się z osiemnastu odcinków specjalnych o łącznej długości 159 km. Zawody rozpoczną się w piątek, 8 października Superoesem po ulicach Kłodzka. W sobotę załogi przejadą dziewięć, a w niedzielę osiem niezbyt długich, ale trudnych OS-ów. Pierwsza załoga na mecie zlokalizowanej na Placu Bolesława Chrobrego w Kłodzku spodziewana jest 10 października po godzinie 16-tej.
Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Luk, Teroson, Peugeot Finance, Proline, Dekra, Harvest oraz Pro Job.
KLASYFIKACJA RSMP (po 7 rundach)
Klasyfikacja generalna:
1. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran – 223 pkt.
2. Michał Sołowow i Maciej Baran – 201 pkt.
3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 173 pkt.
4. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 149 pkt.
5. Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur – 79 pkt.
6. Leszek Kuzaj i Craig Parry – 74 pkt.
Klasa S2000:
1. Michał Sołowow i Maciej Baran – 67 pkt.
2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 53 pkt.
3. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 43 pkt.
Klasyfikacja Producentów:
1. Peugeot – 27 pkt.
2. Subaru – 27 pkt.
3. Skoda – 8 pkt.
4. Abarth – 4 pkt.
Klasyfikacja Zespołów Sponsorskich:
1. Subaru Poland Rally Team – 44 pkt.
2. Cersanit Rally Team – 38 pkt.
3. Peugeot Sport Polska Rally Team – 29 pkt.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze