Po zapowiedzianym na ostatnim salonie genewskim „powrocie do gry”, Peugeot przyspiesza w pierwszym półroczu bieżącego roku i pojawia się we Frankfurcie z doskonałymi wiadomościami: dzięki sprzedaży 886 tys. samochodów do końca czerwca 2015, marka odnotowała wzrost swojej światowej sprzedaży o 3,9%, w szczególności w Europie (+6,7%), Azji (+9,6%), Afryce i na Bliskim Wschodzie (+10,9%) oraz w regionie Indii i Pacyfiku (+50,2%), kontynuując jednocześnie proces stałego wzbogacania wyposażenia gamy modelowej
W prowadzonej na wszystkich frontach ofensywie Peugeot wykorzystuje:
– atrakcyjność odnowionej i młodej gamy (średnio 2,6 roku);
– ogólnoświatowy sukces bestsellera marki – modelu 308, który jest numerem 1 we Francji i plasuje się w pierwszej trójce w segmencie C w Europie;
– model 2008 produkowany obecnie na trzech kontynentach, zajmujący drugie miejsce w segmencie SUV-ów klasy B w Europie;
– wprowadzenie nowych silników Euro 6, obejmujących 25 wersji Best in Class pod względem emisji CO2, a także automatyczne skrzynie biegów EAT6.
Peugeot liderem pod względem obniżania śladu węglowego
Grupa PSA PEUGEOT CITROËN wyznaczyła sobie cel osiągnięcia w 2020 r. średniego poziomu emisji 95 g CO2/km w 28 krajach Unii Europejskiej. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2015 r., grupa była pierwszym producentem, który obniżył emisję CO2 poniżej progu 110 g/km, osiągając wynik 106,9 g CO2/km, podczas gdy średnia dla branży samochodowej sytuuje się na poziomie 121,4 g CO2/km.
Dzięki średniej emisji 106,3 g CO2/km, PEUGEOT stał się liderem, wyprzedzając inne wielkie obecne na rynku marki w klasyfikacji CAFE. Ten doskonały wynik został osiągnięty przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży modeli typu SUV/CUV i wzroście udziału silników benzynowych. Od 2012 roku PEUGEOT obniżył emisję CO2 o 12,6%, a w samym tylko pierwszym półroczu 2015 o kolejne 3%. Tak doskonałe efekty można wyjaśnić wysoką wydajnością energetyczną nowej gamy silników wysokoprężnych BlueHDi, benzynowych PureTech i nowej automatycznej skrzyni biegów EAT6 o sześciu przełożeniach.
Dzięki 25 samochodom Best In Class z sześciu różnych segmentów, Peugeot jest liderem pod względem redukcji śladu węglowego i niskich kosztów eksploatacji. Dotyczy to zarówno kompaktowych aut jak i dużych samochodów z mocnymi silnikami. Jako przykłady można podać:
– w segmencie B – wersję 208 1.6 BlueHDi 100, której emisja wynosi jedynie 79 g CO2/km. Wersja ta pobiła niedawno rekord świata uzyskując spalanie zaledwie 2 l/100 km!
– w segmencie C – model 308, który posiada 10 wersji Best In Class, w tym z silnikiem 1.2 l PureTech 110. Wersja ta emituje jedynie 95 g CO2/km. Warto również wspomnieć o przyznaniu w czerwcu br. tytułu Engine of the Year 3-cylindrowemu, turbodoładowanemu silnikowi PureTech w kategorii od 1.0 do 1.4 l;
– w segmencie D – 508 1.6 BlueHDi 120 z automatyczną skrzynią biegów EAT6 o sześciu przełożeniach, którego emisja wynosi jedynie 99 g CO2/km.
308 GTi by PEUGEOT SPORT: światowy bestseller na rynku sportowych samochodów
Dwa lata po premierze PEUGEOT 308 jest on najlepiej sprzedającym się modelem tej marki na świecie. W wysoce konkurencyjnym europejskim segmencie C model 308 stanął na podium (trzecie miejsce pod względem sprzedaży w Europie wersji hatchback i kombi łącznie). Sukces pojazdu, który zdobył tytuł Samochodu Roku 2014, jest niezaprzeczalny. Podczas gdy hatchback Peugeot zajmował pierwsze miejsce pod względem sprzedaży we Francji, pojawienie się wersji SW umożliwiło modelowi 308 zdobycie pozycji lidera w swoim segmencie również we Włoszech, w krajach Beneluksu, i w Holandii. Po debiucie wersji GT i GT Line na początku bieżącego roku, 308 nabiera rozpędu wraz z pojawieniem się modelu 308 GTi by PEUGEOT SPORT.
Wraz z nim gama pojazdów 308 przechodzi na wyższy poziom i śmiało sięga po nowe wyzwania. W ślad za modelami RCZ R i 208 GTi 30th, 308 GTi stał się trzecim modelem sygnowanym by PEUGEOT SPORT, i wyposażonym w specjalne rozwiązania opracowane przez techników, inżynierów i kierowców z działu sportu w Vélizy.
Postawiono na wydajność: 308 GTi by PEUGEOT SPORT z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 THP i mocy 270 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 s, pokonuje 1000 m ze startu zatrzymanego w 25,3 s, a jego prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie wynosi 250 km/h. Dzięki temu wyjątkowemu i elastycznemu silnikowi o mocy jednostkowej 169 KM/l i ciężarowi 1205 kg model 308 GTi by PEUGEOT SPORT emituje jedynie 139 g CO2/km i jest liderem w swojej klasie. Jak przystało na model marki PEUGEOT, samochód świetnie trzyma się drogi dzięki obniżonemu o 11 mm prześwitowi i zapewnia wyjątkowe właściwości jezdne dzięki samoblokującemu mechanizmowi różnicowemu Torsen® o dużej wydajności, oponom Michelin Super Sport na 19’’obręczach kół oraz oczywiście dzięki dużym przednim tarczom hamulcowym o średnicy 300 mm. Jest on dostępny w sześciu kolorach, jak również w wersji dwukolorowej, w której czerń Perla Nera kontrastuje z nową czerwienią Rouge Ultimate.
PEUGEOT 308 R HYbrid: kompaktowy hatchback z osiągami godnymi supercarów
Już na pierwszy rzut oka PEUGEOT 308 R HYbrid zachwyca poszerzonym o 80 mm rozstawem osi i muskularną karoserią. Model ten wyposażono w napęd plug-in hybrid, dzięki czemu rozwija on moc 500 KM, w tym 270 KM z silnika termicznego THP o pojemności 1.6 l i dwóch silników elektrycznych o mocy 115 KM każdy, napędzających przednią i tylną oś. Stosunek masy do mocy pojazdu wynosi… 3,1 kg/KM, a maksymalny moment obrotowy 730 Nm. Tej bestii wystarczają jedynie 4 s na przyspieszenie od 0 do 100 km/h i tylko 22 s na pokonanie 1000 m ze startu zatrzymanego.
Model wykorzystuje platformę EMP2 modelu PEUGEOT 308, jednak wyposażony został w napęd na 4 koła. W kabinie znajdują się 4 kubełkowe fotele, a emisja CO2 wynosi jedynie 70 g/km. W zależności od konfiguracji trasy, kierowca będzie miał wybór między 4 trybami oferującymi różne poziomy mocy: Hot Lap (500 KM), Track (400 KM), Road (300 KM) i ZEV (0 emisji).
Spektakularny, rewelacyjny, wyjątkowy… to zaledwie kilka określeń, jakimi możemy opisać te niezwykłe auto „z pazurem”.
PEUGEOT 308 Racing Cup: stworzony do wyścigów
Jedno spojrzenie wystarczy, aby zrozumieć zamiary inżynierów Peugeot Sport. Pochodzący od 308 GTi by PEUGEOT SPORT, od którego zapożyczył silnik, ten model 308 porzucił asfalt dróg dla torów wyścigowych. Przed Państwem PEUGEOT 308 Racing Cup.
W przeciwieństwie do swojego seryjnego brata z turbodoładowanym silnikiem THP o pojemności 1.6 i mocy 270 KM, model ten będzie mógł rozwinąć moc co najmniej 308 KM, czyli o 38 KM więcej niż w wersji drogowej! Ta nowa bestia wyścigowa PEUGEOT SPORT osiąga o 14% mocy więcej niż model seryjny, jest również od niego lżejsza o 100 do 150 kg.
Mimo że 308 Racing Cup posiada elementy podwozia z modelu PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT, to wyposażony został w wyczynowy układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi zaciskami i sześciobiegową skrzynią biegów sterowaną sekwencyjnie i łopatkami przy kierownicy.
Pod względem stylu PEUGEOT 308 Racing Cup wzbudza zachwyt spojlerem poprawiającym docisk tylnej osi i zgodnym z przepisami WTCC, oraz poszerzonymi błotnikami, które sprawiają, że jest on o 106 mm szerszy od modelu PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Z dobrze dopasowanymi, dużymi, 18” obręczami, uzbrojony w przedni zderzak ze spojlerem i dwoma dużymi wlotami powietrza, czeka na sygnał do startu.
Model dostępny będzie pod koniec 2016 roku dla klientów na całym świecie. zastąpi on model RCZ Racing Cup w ramach Formuł Promocji PEUGEOT SPORT i będzie mógł startować w mistrzostwach samochodów turystycznych, takich jak VLN w Niemczech, CER w Hiszpanii, CITE we Włoszech, BCDG w Belgii lub w wyścigach długodystansowych w ramach formuły 24H.
Światowa premiera odbędzie się we Frankfurcie, można również zobaczyć go na kanale Youtube: peugeotsportofficial.
Concept PEUGEOT FRACTAL: PEUGEOT i-Cockpit® przyszłości
Zyskując uznanie ponad 1,8 miliona klientów od chwili wprowadzenia do sprzedaży modelu 208 w 2012 roku, PEUGEOT i-Cockpit® stał się charakterystycznym elementem nowych modeli marki z na masce. W 2015 roku PEUGEOT prezentuje samochód studyjny PEUGEOT FRACTAL badający możliwości rozwoju tego rozwiązania. Za futurystycznymi liniami tego miejskiego elektrycznego coupé skrywa się nowa koncepcja PEUGEOT i-Cockpit®, w której dźwięki ułatwiają jeszcze bardziej intuicyjne kierowanie pojazdem.
Po wzroku i dotyku, słuch jest trzecim zmysłem, który sprawia, że kierowca i pasażerowie są otoczeni unikalnymi doznaniami. Dzięki systemowi audio 9.1.2, który łączy system 9.1 z infradźwiękowymi głośnikami wbudowanymi w każde siedzenie, dźwięk nabiera przestrzenności i dynamiki.
Brazylijski projektant dźwięku Amon Tobin współpracował ze stylistami marki PEUGEOT, aby stworzyć muzyczny sygnał dźwiękowy emitowany na zewnątrz i w środku, który zmienia się w zależności od tego, czy pojazd przyspiesza, zwalnia czy porusza się ze stałą prędkością. System ten został stworzony w celu ostrzegania pieszych i rowerzystów, pozostając w pełnej harmonii ze środowiskiem miejskim.
Wnętrze PEUGEOTA FRACTAL stawia na innowacyjne technologie. Wyświetlacz head-up jest wyposażony w cyfrowy panel holograficzny wysokiej rozdzielczości, mała kierownica ma wbudowane przełączniki sterujące różnymi funkcjami i dźwiękiem. 80% widocznych elementów wnętrza jest wydrukowanych w technologii 3D, między innymi powierzchnie bezodbiciowe rozpraszające dźwięk jak w sali koncertowej. Sterowanie otwieraniem drzwi może odbywać się zdalnie przy użyciu zegarka Samsung Gear S.
Napędzany elektrycznym silnikiem, to miejskie coupé uzyskuje moc 204 KM i ma zasięg 450 km dzięki bardzo płynnym liniom nadwozia, masie 1000 kg i oponom Tall & Narrow o wąskim bieżniku. Jest szybki: osiąga 100 km/h w 6,8 s i przejeżdża 1000 m w 28,8 s. Dzięki kompaktowym wymiarom (tylko 3,81 m) i zmiennemu prześwitowi (w zakresie od 7 do 11 cm), doskonale sprawdza się w mieście.
PEUGEOT we Frankfurcie – stoisko, którego nie można pominąć
W pawilonie 8, na powierzchni ponad 2900 m2 na publiczność czekają niezwykłe wrażenia dzięki światowej premierze 308 GTi by PEUGEOT SPORT oraz dwóch concept car’ów PEUGEOT FRACTAL, a także ekspozycji PEUGEOT QUARTZ z nowym dwukolorowym nadwoziem i imponującego modelu studyjnego 308 R HYbrid.
Peugeot zaprezentuje swój know-how w zakresie sportowych konstrukcji i zaawansowanych technologii poprzez dwie wystawy tematyczne. Na wystawie poświęconej sportowi pojawią się samochody 308 GTi by PEUGEOT SPORT, 208 GTi by PEUGEOT SPORT i RCZ R, nowy 308 Racing Cup oraz symulatory 308 GTi by PEUGEOT SPORT i Peugeot Vision Gran Turismo. Wystawa, której tematem są zaawansowane technologie, zaprezentuje gamę wydajnych silników PureTech i BlueHDi, skrzynię biegów EAT6 oraz podwozie 308 R HYbrid.
W części stoiska zwracającej uwagę dwubarwnym wykończeniem i miedzianym odcieniem, PEUGEOT zaoferuje również możliwość zanurzenia się w strefie concept caru FRACTAL, miksującej dźwięki stworzone przez Amona Tobina ze światłem i wideo. Goście odwiedzający stoisko będą mogli również odpocząć i naładować swoje telefony komórkowe w strefie lounge. Będzie tu można napić się kawy lub szklanki wody zapoznając się jednocześnie z pracą stylisty Peugeot, a także zanurzając się w świecie zapachów opracowanych wspólnie z firmą Scentys.
Mobilne technologie: szybsze i jeszcze bardziej zróżnicowane
Pakiety PEUGEOT CONNECT PACKS są już dostępne we Francji, a wkrótce również i w Niemczech, we wszystkich nowych samochodach wyposażonych w PEUGEOT Connect SOS & Assistance, a także w ponad 600 tys. używanych samochodów PEUGEOT posiadających to wyposażenie, wyprodukowanych od 2010 r. Od 2003 r. system ten działa w ponad milionie pojazdów i pozwolił na wezwanie służb ratowniczych w ponad 16 tys. wypadków.
Obecnie usługa PEUGEOT Connect SOS & Assistance zostaje poszerzona o PEUGEOT Connect Packs: pakiet Monitoring (wirtualna książka serwisowa i porady w zakresie eko-jazdy), pakiet Mapping (lokalizacja pojazdu i informacje dotyczące jego użytkowania poza określonymi strefami i przedziałami czasowymi) oraz pakiet Tracking (geolokalizacja pojazdu w przypadku kradzieży).
Funkcja Mirror Screen (dostępna w modelach 108, nowym 208 i nowym Partnerze) pozwala na obsługę kompatybilnego modelu smartfona z ekranu dotykowego samochodu. Aplikacje działające pod protokołem MirrorLink obejmują między innymi obsługę połączeń, odsłuchiwanie muzyki, nawigację i wiele innych, jak iCoyote czy radio internetowe, np. PEUGEOT MUSIC, które można będzie przetestować bezpośrednio na stoisku. Protokół CarPlay, który jeszcze w tym roku będzie dostępny w nowym 208 i nowym Partnerze, pozwoli użytkownikom iPhone’ów na niewiarygodnie intuicyjne wykonywanie połączeń, sprawdzanie map, słuchanie muzyki i odczytywanie wiadomości – wystarczy jedynie wypowiedzieć polecenie lub dotknąć ekranu.
Link MyPeugeot
Link MyPeugeot to bezpłatna aplikacja, która dzięki prostemu i intuicyjnemu interfejsowi umożliwia dostęp do historii pokonanych tras i zużycia paliwa, umożliwia lokalizację samochodu i zaplanowanie dalszej drogi pieszo, po opuszczeniu samochodu, a także podaje terminy zbliżających się przeglądów i ważne informacje dotyczące samochodu.
PEUGEOT Cycles: innowacyjny i stylowy sposób zapewnienia sobie mobilności
Z okazji Salonu we Frankfurcie Peugeot Cycles zaprezentuje próbkę swoich umiejętności w zakresie indywidualnych środków transportu – pokaże gamę zawansowanych technologicznie produktów o atrakcyjnej stylistyce:
– HYbrid-Kick to elektryczna hulajnoga opracowana razem z wiodącą w tej dziedzinie firmą Micro. To inteligentny sposób poruszania się w mieście. Można ją złożyć i schować do bagażnika samochodu Peugeot, a w międzyczasie również naładować. W sprzedaży pojawi się w 2016 r.
– HYbrid-Bikes to rowery z silnikiem elektrycznym. We Frankfurcie zostaną pokazane modele AE01, AE21 i eC01. Znajdą się one w sprzedaży w ostatnim kwartale tego roku.
PEUGEOT Scooters: nowe propozycje 2 i 3-kołowych skuterów
Peugeot – najstarsza marka skuterów na świecie – zaprezentuje we Frankfurcie 3 skutery ze swojej oferty:
– PEUGEOT Metropolis 400, 3-kołowy skuter reprezentujący najwyższy poziom zaawansowanych technologii na rynku jest obecnie dostępny w nowej serii Blue Line, o dwukolorowym nadwoziu zainspirowanym rozwiązaniami stosowanymi w samochodach marki. We Frankfurcie PEUGEOT Scooters przedstawi również serię limitowaną PEUGEOT Metropolis D-Air wyposażoną w działające najszybciej na świecie bezprzewodowe kamizelki Dainese pełniące funkcję poduszek powietrznych.
– Dokładnie w rok po wejściu na rynek wersji o pojemności 125 i 150 cm³, model Django pojawi się z silnikiem o pojemności 50 cm³. Ten nowoczesny skuter, dostępny w czterech poziomach wykończenia i utrzymany w stylu retro, zapewnia niewiarygodne możliwości personalizacji dzięki konfiguratorowi Django_ID, oferującemu ponad 100 tys. kombinacji.
– Będzie można również zobaczyć Speedfight IV 50 cm³ – czwarty model linii, której historia rozpoczęła się ponad 20 lat temu. Model ten sprzedał się w ilości ponad 600 tys. sztuk. W obecnym wcieleniu jest jeszcze bardziej atletyczny i jeszcze lepiej wyposażony. We Frankfurcie marka po raz pierwszy pokaże model studyjny Speedfight Sport Concept.
PEUGEOT Music: nieustające muzyczne emocje
Od 2014 r. platforma peugeotmusic.com umożliwia odkrywanie nowych talentów w najróżniejszych gatunkach muzyki, takich jak soul, rock, pop, muzyka elektroniczna czy alternatywna. Dzięki internetowym stacjom radiowym użytkownicy mogą nieodpłatnie słuchać muzyki bez reklam i pobrać aplikację Peugeot Music dostępną w Apple Store, Google Store i Blackberry World.
We wrześniu 2015 brazylijski artysta i DJ Amon Tobin dołączył do zespołu Peugeot Music. Wcześniej miał okazję pracować z designerami marki nad elektrycznym concept carem PEUGEOT FRACTAL, dla którego opracował specjalny system dźwiękowy emitowany zarówno na zewnątrz jak i w kabinie. Jest również autorem „Slipstreaming” – utworu, który ma wyrażać niepowtarzalne doznania z jazdy tym concept-carem. Amon będzie jednym z głównych artystów, których będziemy mogli spotkać na platformie muzycznej.
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze