Peugeot 208 był w minionym miesiącu najlepiej sprzedającym się modelem samochodu we Francji. Ale nie jest to jedyny sukces marki sygnowanej kroczącym lwem, jakim pochwaliła się w komunikacie prasowym. Drugi powód do zadowolenia, to wzrost sprzedaży o 8,1% (łącznie samochody osobowe i lekkie pojazdy dostawcze), gdy rok temu o tej porze było to 6,7%. Dodatkowo wzrósł udział rynkowy Peugeota w rodzimym rynku – do 16,9% (o 0,2 punktu procentowego).
Rynek aut osobowych wzrósł we Francji o 6,5%, a wzrost marki Peugeot w tym segmencie wyniósł 6,8%, co pozwoliło marce na wykrojenie dla siebie 17,1% udziału we francuskim rynku nowych aut osobowych.
W gamie aut użytkowych rynek wzrósł o 7,9%, gdy przyrost sprzedaży Peugeota był dwukrotnie większy i sięgnął 15,8%! To pozwoliło na zajęcie drugiego miejsca we Francji w tym segmencie rynku.
Po pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku w pierwszej piątce najchętniej kupowanych we Francji samochodów aż trzy pochodzą od Peugeota. Model 208 zajmuje pozycję drugą z rynkowym udziałem wynoszącym 5,2%, kompaktowa 308-ka jest trzecia z udziałem w rynku wynoszącym 4,0%, a miejski crossover 2008 zajmuje pozycję piątą z udziałem w rynku sięgającym 3,2%.
W samym tylko ujęciu kwietnia Peugeot zajmuje czołowe miejsca w trzech ważnych segmentach rynkowych:
– model 208 był w czwartym miesiącu roku najlepiej sprzedającym się autem we Francji z 5,2-procentowym udziałem w rynku i sprzedażą o 22% wyższą, niż w kwietniu 2015 roku;
– Peugeot 308 jest najlepiej sprzedającym się samochodem kompaktowym we Francji z udziałem w rynku 3,9% i sprzedażą większą o 5,2%, niż w kwietniu 2015 roku;
– Peugeot 508 nadal zajmuje pierwszą lokatę w segmencie rodzinnych sedanów z udziałem rynkowym na poziomie 1%.
KG
Najnowsze komentarze