Peugeot zanotował w pierwszym kwartale 2017 roku na rodzimym rynku największy progres sprzedaży spośród francuskich producentów. Z założenia jest im – owym francuskim producentom – uczynić to najtrudniej. Mają wszak duże udziały we własnym rynku i ich zwiększanie nie jest tak proste, jak w przypadku producentów mniejszych, o niszowych nie wspominając.
Jak już wiecie z publikacji dotyczącej wyników sprzedaży Grupy Renault, francuski rynek łącznie (samochody osobowe i dostawcze) wzrósł w pierwszym kwartale 2017 roku o 5,6%. Na tym tle przyrost Peugeota wygląda naprawdę nieźle – wyniósł aż 7,5%. Pozwoliło to marce sygnowanej kroczącym lwem na uzyskanie 17,4-procentowego udziału w rodzimym rynku, o 0,3 punktu procentowego wyższego, aniżeli w pierwszym kwartale 2016 roku.
Jeśli chodzi o jedynie samochody osobowe, to Peugeot w pierwszym kwartale 2017 roku uzyskał 17,3-procentowy udział w rynku przyrastając o 6,2% w stosunku do wzrostu całego rynku wynoszącego 4,8%.
W gamie samochodów użytkowych rynkowy udział Peugeota w pierwszym kwartale 2017 roku wyniósł 17,9%, a to dzięki przyrostowi sprzedaży o 13,7%. W tym samym czasie francuski rynek lekkich samochodów użytkowych wzrósł o 10,1%. Nowy Peugeot Expert wykroił dla siebie aż 4% tego rynku we Francji. Pisaliśmy zresztą dziś rano o dużym popycie na Experta i bliźniaczego doń Citroëna Jumpy.
Uwzględniając sprzedaż w całym kwartale Peugeot wprowadził trzy modele do piątki najlepiej sprzedających się samochodów we Francji. Peugeot 208 zajmuje drugie miejsce z rynkowym udziałem na poziomie 4,9%. Tuż za nim plasuje się Peugeot 2008 z udziałem w rynku wynoszącym 3,5%. Na czwartej pozycji znajduje się Peugeot 308 z 3,3-priocentowym udziałem we francuskim rynku.
Również w samym tylko marcu Peugeot był liderem w trzech segmentach. Peugeot 308 był najchętniej kupowanym samochodem kompaktowym z udziałem w rynku na poziomie 3,2%. Peugeot 2008 prowadził w segmencie miejskich SUV-ów z udziałem w rynku wynoszącym 3,6%. Znakomicie przyjęty Nowy Peugeot 3008 był liderem segmentu kompaktowych SUV-ów z 3-procentowym udziałem we francuskim rynku.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze