Po Grupie Renault oraz Citroënie i DS przyszedł czas na podsumowanie francuskiej sprzedaży Peugeota. Wyniki tej marki także okazały się lepsze na niemal stabilnym (pół procenta wzrostu rok do roku) rynku francuskim, niż w roku 2013.
Łączna sprzedaż samochodów Peugeota – osobowe + użytkowe – sięgnęła w minionym roku poziomu 364.212 sztuk, co oznacza czteroprocentowy wzrost w stosunku do wyników z roku 2013 i udział w rynku sięgający 16,8%. W liczbach bezwzględnych było to 14.000 samochodów więcej, niż rok wcześniej. Biorąc zaś pod uwagę jedynie auta osobowe, wzrost był jeszcze większy – aż 5,3% z udziałem w rynku wynoszącym 17%.
Świetne wyniki Peugeot osiągnął zwłaszcza z trzema modelami, które okazały się najlepiej sprzedającymi się autami we Francji w swoich segmentach. Chodzi o 308-kę (najlepiej sprzedający się kompakt, 3,4% udziału w rynku), 3008-kę (najlepiej sprzedający się kompaktowy crossover, 2,1% udziału w rynku) oraz 508-kę (najlepiej sprzedający się rodzinny sedan, 1% udziału w rynku).
Sprzedaż Peugeota rosła w minionym roku dzięki wprowadzeniu na rynek Nowego Peugeota 308 SW, nowego Boxera, modelu 108 oraz odświeżonej 508-ki. Nie można też nie wspomnieć o budzącej duże pożądanie najmocniejszej wersji Peugeota 208 – GTi 30th.
Bardzo dobrze radziły sobie także crossovery Peugeota – modele 2008, 3008 i 4008 wykroiły dla siebie łącznie 5,2% francuskiego rynku.
Wprowadzenie do nowej gamy xx8 silników PureTech oraz BlueHDi spełniających normę czystości spalin Euro 6 pozwoliło na jeszcze lepsze pozycjonowanie marki wśród producentów o nastawieniu proekologicznym. Co ważne – silniki też są dynamiczne i bardzo przyjemne w użytkowaniu, więc nawet pełni obaw klienci powinni się z nimi zapoznać – sądzę, że wielu sceptyków szybko się do tych jednostek napędowych przekona.
Zdobywca prestiżowego tytułu Samochodu Roku 2014 (Car of the Year), Peugeot 308, uhonorowany został także innymi nagrodami. Warto wspomnieć choćby Samochód Roku w Biznesie („L’Automobile et l’Entreprise”), Kompakt Roku („L’Argus” i „L’Automobile Magazine”), nagroda za najpiękniejsze wnętrze (Festival Automobile International), czy wreszcie Taksówka Roku („Officiel du Taxi”) dla wersji 308 SW.
Klienci we Francji chętnie wybierają bogatsze wersje wyposażeniowe Peugeotów. Dla przykładu model 2008 aż w 76% przypadków zamawiany jest w dwóch najwyższych wersjach. W przypadku Peugeota 308 jest to 51%, a w świeżutkim na francuskim rynku Peugeocie 108 – niemal 50%.
KG
Najnowsze komentarze