Od pewnego czasu mówi się, i to coraz głośniej, o planach Peugeota związanych z autem typu pick-up. Wczoraj poczyniono w tym kierunku duży krok, choć jego efekt będzie początkowo lokalny.
Grupa PSA podpisała w dniu wczorajszym list intencyjny ze swoim wieloletnim tunezyjskim partnerem, firmą STAFIM. Porozumienie dotyczy montowania i sprzedaży w Tunezji samochodu typu pick-up. Planowana montownia rozpocznie działalność w połowie 2018 roku (czyli za mniej więcej półtora roku). Wielkość produkcji nie poraża – plany mówią o 1.200 aut rocznie. Tyle, że chodzi o zaspokojenie lokalnego popytu na tego typu samochód.
To pierwszy krok, ale zapewne będą kolejne. Są regiony świata, w których pick-upy są bardzo popularne. Porozumienie między Grupą PSA, a firmą STAFIM jest zaś elementem podstawowej strategii modelowej Push to pass. To polityka budowania stabilnego i rentownego wzrostu koncernu. A PSA chce być producentem obecnym w segmencie samochodów typu pick-up.
Na międzynarodowej konferencji Tunisia 2020 poświęconej inwestycji w tym północnoafrykańskim kraju Béji Caïd Essebsi, prezydent Tunezji, oraz Manuel Valls, premier Francji, potwierdzili zaangażowanie obu państw w procesie inwestycyjnym w Tunezji, ale też w całym tym regionie świata. Na konferencji był tez obecny Jean-Christophe Quémard, wiceprezes Grupy PSA odpowiedzialny za region Afryk i Bliskiego Wschodu.
Koncern PSA odgrywa istotną rolę w rozwoju tunezyjskiego przemysłu motoryzacyjnego. Grupa osiąga tam sprzedaż przekraczająca 250 milionów euro.
„Jako wieloletni dynamiczny partner operujący na tunezyjskim rynku motoryzacyjnym Grupa PSA realizując ten projekt potwierdza zaangażowanie wszystkich swoich marek – Peugeota, Citroëna i DS – w rozwój motoryzacji w Tunezji. Chcemy wciąż pełnić tu wiodącą rolę” – powiedział Jean-Christophe Quémard.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze