W tym tygodniu, konkretnie w poniedziałek, minęło pięć lat od powstania Peugeot Design Lab – centrum stylu francuskiej marki zajmującej się wszystkim, tylko nie samochodami. Studio mieści się w Vélizy i jest dedykowane projektom spoza sektora automotive.
Przez te pięć lat Peugeot Design Lab pracowało nad przeszło sześćdziesięcioma projektami, w tym nad helikopterem H160 do Airbusa, food-truckami, czy tramwajami dla koncernu Alstom. O wielu z tych projektów pisaliśmy. O działalności studia możecie poczytać pod adresem http://www.peugeotdesignlab.com. Szeroki wachlarz międzynarodowych klientów z różnych sektorów gospodarki korzysta z projektów i doświadczenia przemysłowego pracowni.
Ale Peugeot Design Lab projektuje nie tylko dla klientów zewnętrznych. Jest projektodawcą dla działu jednośladów (Peugeot Cycles), czy produktów lifestyle’owych trafiających na rynek pod marką Peugeot. Tu możemy zaliczyć choćby kolekcję kaletniczą, czy różnego rodzaju gadżety.
Studio jest dumne ze wszystkich projektów powstałych przez ostatnie pięć lat, ale szczególnie podkreśla współpracę z np. firmą Gillardeau, dla której przygotowało specjalnego food-trucka, czy z Pleyelem, dla którego stworzono wspaniały fortepian. Miałem okazję obejrzeć go i posłuchać na targach w Paryżu 4,5 roku temu.
Klientami studia Peugeot Design Lab przez tych pięć lat były najróżniejsze firmy. Globalne koncerny i firmy rodzinne. Światowi gracze i lokalni przedsiębiorcy. Firmy z różnych branż i o różnych obrotach. Ale zawsze byli to wymagający klienci, dla których styl produktów ma ogromne znaczenie.
Na koncie Peugeot Design Lab są też projekty transportowe. To tam, we współpracy z Micro, opracowano elektryczną hulajnogę e-Kick, czy elektrycznie wspomagany rower Peugeot eF01. W Peugeot Design Lab projektowano też biżuterię, zegarki, łodzie, odzież, zabawki, młynki… Długo można by było wymieniać, a na pewno spektrum działań jeszcze się powiększy w nadchodzących latach.
Utworzenie studia designerskiego zajmującego się projektami spoza sektora automotive było naturalną koleją rzeczy. Wszak od przeszło dwustu lat Peugeot produkuje najróżniejsze rzeczy. W efekcie marka zdobyła ogromne doświadczenie na wielu polach i warto było owo know-how zagospodarować. A że Peugeot Design Lab działa w ramach Grupy PSA, więc i z koncernu czerpie doświadczenie. 120 lat produkcji samochodów nie można przecież całkowicie odstawić na bok.
„Eksperci firmy Peugeot Design Lab starali się przez minionych pięć lat dostarczać najnowocześniejsze projekty. Pracownię cechują zwinność i kreatywność start-upu łączone z siłą 12.000 inżynierów i projektantów Grupy PSA, których 120-letnie doświadczenie w projektowaniu samochodów jest przenoszone na inne dziedziny” – twierdzi Cathal Loughnane z Peugeot Design Lab.
Artyści z Peugeot Design Lab współpracują z koleżankami I kolegami z centrów w Szanghaju, Sao Paulo i San Francisco. Multikulturowy zespół jest w stanie zaprojektować dosłownie wszystko i to idealnie dopasowane do potrzeb odbiorców, niezależnie od miejsca ich zamieszkania. Każdy klient i projekt są wyjątkowe, a elastyczna struktura Peugeot Design Lab pozwala na dostosowanie prac do potrzeb klienta.
Najnowszy projekt Peugeot Design Lab zaprezentujemy Wam już jutro.
Krzysztof Gregorczyk; video i grafika: Peugeot
Najnowsze komentarze