Peugeoty 604, 403 i 402 świętują w tym roku swoje urodziny – odpowiednio 40., 60. i 80. A to nie wszystko. W tym roku mija także 50 lat od debiutu Peugeota 204, który został wprowadzony na rynek w kwietniu 1965 roku. I ta ostatnia rocznica ma szczególne znaczenie, bowiem w pół wieku po premierze modelu 204 Peugeot zamierza zaprezentować odświeżony model 208. Będzie to miało miejsce w czerwcu.
Z tej okazji Musée de l’Aventure Peugeot w Sochaux w pobliżu Miluzy przygotowało akcję pozwalającą na specjalny rzut oka w przeszłość.
Pierwszy samochód serii 2 pojawił się u Peugeota w dwudziestoleciu międzywojennym. W roku 1929 światło ujrzał Peugeot 201. Trzydzieści sześć lat później zaprezentowano Peugeota 204 – auto będące uosobieniem nowoczesności. Świadczyły o tym nie tylko napęd na przednie koła i poprzeczne ustawienie silnika, ale też wałek rozrządu w głowicy, tarczowe hamulce przy przednich kołach i niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół.
Styl zaproponowany przez Paula Bouvot spodobał się klientom – w latach 1965-1976 sprzedano przeszło 1,6 miliona Peugeotów 204. Na sukces handlowy wpłynęły też sukcesy sportowe – podobnie, jak większy brat 404 także 204-ka walczyła w bezlitosnych rajdach afrykańskich. W roku 1967 zdobyła sześć pierwszych miejsc w swojej kategorii w East African Safari. W tym samym roku Peugeot 204 królował też na całym podium Tanganika 1000 Rally. W roku bieżącym te sukcesy zechcą przypomnieć François De Gaillard i Mathieu Planchon, którzy wezmą udział w 2015 Tour Auto jadąc właśnie Peugeotem 204 z numerem 12, noszącym oczywiście historyczne emblematy.
Peugeot wkrótce przekroczy milion egzemplarzy wyprodukowanych 208-ek. Z tej okazji auto otrzyma lifting, wprowadzono też nowe, specjalne lakiery strukturalne, a pod maskę trafią najnowsze silniki PSA – wydajne i oszczędne.
KG; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze