Pomimo wciąż trudnych warunków pogodowych na 7. etapie Rajdu Dakar, Peugeot 3008DKR odniósł kolejne podwójne zwycięstwo. Załogi Peterhansel / Cottret i Loeb / Elena dotarły do mety na dwóch pierwszych miejscach, utrzymując prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Etap ten stanowił pierwszą część dakarowego maratonu.
Drugi tydzień tegorocznej edycji Rajdu Dakar rozpoczął się długim i ciężkim etapem o charakterze maratonu. Aż do obozu w Uyuni (po etapie 8) zawodnicy nie mogą korzystać z żadnej formy zewnętrznej pomocy technicznej. Trasę maratonu tworzą etapy 7. i 8. o łącznej długości 1.693 km, obydwa trudne i pełne wyzwań dla zawodników i maszyn. Po gwałtownych burzach i ulewach, jakie przeszły w ostatnich dniach przez region La Paz, trasa etapu 7. została nieco zmieniona, a długość odcinka specjalnego skrócono z pierwotnych 332 km do 161 km.
Załoga Peterhansel / Cottret odniosła drugie w tej edycji rajdu zwycięstwo etapowe, nieznacznie wyprzedzając na mecie Sébastiena Loeba i Daniela Elenę, który jechali jako załoga otwierająca stawkę. Przewaga Peterhansela i Cottreta nad kolegami z zespołu wyniosła 48 s. i dzięki temu mogli objąć prowadzenie w rajdzie. Cyril Despres i David Castera stracili na trasie 9 minut, co oznaczało dla nich spadek w klasyfikacji na czwarte miejsce – na trzecią pozycję wysunął się ich rywal Nani Roma.
W rozegranej w poniedziałek pierwszej partii maratonu, największe znaczenie ma oszczędzanie samochodu. Wszystkie samochody Peugeot 3008DKR zespołu fabrycznego dotarły do mety bez żadnej poważniejszej usterki technicznej. Na mecie etapu zawodnicy samodzielnie dokonają standardowego przeglądu swoich aut, według przećwiczonej przed rajdem procedury.
TYP TERENU: trasy i bezdroża piaszczyste, o dużym stopniu trudności nawigacyjnych.
WARUNKI JAZDY: podłoże wilgotne, konieczność szukania warstw utwardzonych, nie grożących ugrzęźnięciem.
WARUNKI POGODOWE: 5°C., grad na drugim odcinku dojazdowym.
KLASYFIKACJA ETAPU 7:
1. PETERHANSEL Stéphane (Francja) / COTTRET J-P. (Francja), Peugeot 3008DKR, 1h 54.min 08 s.
2. LOEB Sébastien (Francja) / ELENA Daniel (Monako), Peugeot 3008DKR, + 48 s.
3. DE VILLIERS Giniel (RPA) / VON ZITZEWITZ Dirk (RPA), Toyota Hi-Lux, + 3 min 33 s.
4. HIRVONEN Mikko (Finlandia) / PERIN Michel (Francja), MINI, + 5 min 03 s.
5. ROMA Nani (Hiszpania) / HARO BRAVO Alex (Hiszpania), TOYOTA, + 5 min 32 s.
…
7. DESPRES Cyril (Francja) / CASTERA David (Francja), Peugeot 3008DKR, + 9 min 07 s.
Tymczasowa klasyfikacja generalna wśród samochodów po etapie 7:
1. PETERHANSEL Stéphane (Francja) / COTTRET J-P. (Francja), Peugeot 3008DKR, 15h 57 min 06 s.
2. LOEB Sébastien (Francja) / ELENA Daniel (Monako), Peugeot 3008DKR, + 1 min 57 s.
3. ROMA Nani (Hiszpania) / HARO BRACO Alex (Hiszpania), Toyota Hi-Lux, + 11 min 07 s.
4. DESPRES Cyril (Francja) / CASTERA David (Francja), Peugeot 3008DKR, + 14 min 01 s.
5. HIRVONEN Mikko (Finlandia) / PERIN Michel (Francja), MINI, + 47 min 24 s.
TRANSMISJA BEZPOŚREDNIA Z OBOZU
Stéphane PETERHANSEL (Peugeot 3008 DKR nr startowy 300), zwycięzca etapu 7. / 1. miejsce w klasyfikacji generalnej: „To był piękny odcinek specjalny, chociaż niełatwy i bardzo wymagający dla pilota. Zdarzały się miejsca rozmiękłe i grząskie, nie było natomiast szczególnie dużych wydm. Trasa przebiegała na dużej wysokości, co powodowało odczuwalny spadek mocy silnika. Korzystaliśmy z dość dogodnej pozycji startowej, mogąc liczyć na ślady pozostawione przez Sébastiena i Naniego. Na plus zaliczam fakt, że nie popełniliśmy dziś żadnych błędów. To nasz drugi wygrany etap w tym rajdzie. Na razie skupiamy się na jeździe i robimy, co w naszej mocy. Pójdzie przyjdzie czas na bilans i zobaczymy, jakie efekty to przyniesie. Jutro to my startujemy jako pierwsi, a rola otwierających trasę jest dość niewdzięczna. Zanim to nastąpi, musimy zrobić przegląd samochodu według dokładnej listy, bo nie możemy dzisiaj liczyć na pomoc mechaników. Między innymi, zamienimy miejscami koła”.
Sébastien LOEB (Peugeot 3008 DKR nr startowy 309), 2. miejsce na etapie 7. / 2. miejsce w klasyfikacji generalnej: „W pierwszej części trasy, na wydmach, nawigacja mogła sprawiać problemy; kilka punktów pośrednich było trudnych do znalezienia. Na szczęście, radziliśmy sobie nieźle: jeśli nawet źle skręciliśmy, to za każdym razem szybko wracaliśmy na właściwy szlak. W sumie, nie mamy się na co skarżyć – za nami udany etap. Jeszcze nie wiem, jak wypadli inni, ale przynajmniej nikt nie wyprzedził nas na trasie. To zawsze dobrze wróży odnośnie wyniku, choć wiem, że na takich trasach jak ta, zwykle bardzo mocny jest Stéphane”.
Cyril DESPRES (Peugeot 3008 DKR nr startowy 307), 7. miejsce na etapie 7. / 4. miejsce w klasyfikacji generalnej: „Dzisiaj straciliśmy trochę czasu. Samochód nie zawinił, wszystko funkcjonowało doskonale. Powodem był nasz błąd – zgubiliśmy się na wydmach i nie od razu znaleźliśmy powrót na trasę. Musieliśmy przejechać 11 kilometrów przez wysokie zarośla. Sébastien i Stéphane byli dzisiaj bardzo skuteczni. Przedzierając się przez gęste i twarde krzewy pustynne, uszkodziliśmy nieco karoserię w tylnej części. W sumie nie był to dla nas szczególnie udany dzień, ale nie panikujemy i walczymy dalej”.
ROZPOZNAWANIE PEUGEOT 3008DKR NA TRASIE
Każdy z samochodów zespołu ma własny numer startowy i jest wyróżniony indywidualnym kolorem na wlocie powietrza nad przednią szybą:
– Stéphane PETERHANSEL/Jean-Paul COTTRET: nr startowy 300, wlot powietrza ŻÓŁTY.
– Cyril DESPRES/David CASTERA: nr startowy 307, wlot powietrza CZERWONY.
– Sébastien LOEB/Daniel ELENA: nr startowy 309, wlot powietrza BIAŁY.
PEUGEOT SPORT & TEAM PEUGEOT TOTAL W MEDIACH CYFROWYCH
STRONA OFICJALNA | www.peugeot-sport.com | Peugeot Sport | ||
@peugeotsport | YOUTUBE | peugeotsportofficial | ||
@Peugeot | ||||
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze