Czy naprawdę jesteśmy skazani na wszechobecny język angielski, który zalewa nasze otoczenie na każdym kroku? Nawet francuscy producenci samochodów, w pogoni za globalnym kliente, reklamują się hasłami w innej mowie niż nasza własna. Nie oni pierwsi, nie ostatni, ale chyba czas na powrót do korzeni. Spróbujmy pomóc agencjom reklamowym, dyrektorom marketingu i wizerunku w zmianie tych haseł na coś własnego. W końcu produkty znad Sekwany często kojarzymy z powiedzeniem „Francja elegancja”. Zaproponujemy kilka haseł i zapraszamy Was do zabawy :)
Citroen od dłuższego czasu używa hasła „Creative Technology”. Zastanówmy się więc, jak mogłoby brzmieć to hasło w języku polskim, aby nie tylko oddawać ducha marki ale też zachęcać potencjalnych klientów i dobrze się kojarzyć. Tłumaczenie wprost odpada, bo kreatywne technologie nie brzmi ani dobrze, ani nic sensownego nie mówi. Zaczniemy od nadużywanego w języku reklamowych słowa kreatywny… Zamiast niego zaproponowałbym pomysłowy. Z dwóch powodów: po pierwsze to słowo w naszym języku brzmi całkiem dobrze. Po drugie dobrze się kojarzy, jednoznacznie pozytywnie. Jest nawet takie pokolenie, albo i trzy, które zna serial animowany pod tytułem „Pomysłowy Dobromir” ;-). Pierwszą część hasła więc już mamy. Czym jednak zastąpić technologie? Może pójść w dosłowność i po prostu powiedzieć „Citroen – pomysłowe samochody”. Brzmi dobrze, jest zachowany rytm zdania i odpowiada temu, co chce komunikować marka.
Peugeot ma swoje Motion & Emotion, tłumacząc swobodnie bardziej na nasze wychodzi coś w rodzaju emocji i ruchu. Tylko czy takie hasło naprawdę przystoi marce z lwem? Spróbujmy znaleźć lepsze hasło, zachowując jednak dwa wyrazy, tak aby w całości hasło nadal składało się z doskonałej liczbowo trójki. Gdybyśmy chcieli trochę odwołać się do aktualnego hasła, mogłoby ono brzmieć tak: Peugeot – moc emocji. Lekko, zgrabnie i całkiem zachęcająco.
Renault reklamuje się hasłem Drive the Change. Firma podkreśla w ten sposób, że się zmienia. I rzeczywiście, od kilku lat nowe modele pną się w rankingach niezawodności, są komfortowe i bardzo eleganckie. W parze z wysoką jakością idą innowacje. Już wkrótce Renault zaprezentuje nowe modele, w tym długo oczekiwanego następcę Espace czy Megane nowej generacji. Na początek spróbujmy więc uniwersalnie: „Renault – zawsze dobra droga”.
A jakie są Wasze propozycje?
Najnowsze komentarze