Citroën C3, to samochód bardzo chętnie kupowany na różnych rynkach. Od chwili jego zaoferowania, w pierwszej jeszcze wersji, w roku 2002, sprzedano na całym świecie 3,5 miliona egzemplarzy tego samochodu. Fabrykę w Poissy, w której produkuje się ten samochód od roku 2009, opuścił właśnie półmilionowy egzemplarz C3. Francuzi podkreślają przy tym z dumą, że ten model ma od 2013 roku etykietę Origine France Garantie.
Aktualnie produkowane C3 jest samochodem o bardzo proporcjonalnej sylwetce i całkiem przestronnym, jak na segment B, wnętrzu. Auto ma 394 cm długości i 171 cm szerokości, a dzięki promieniowi skrętu wynoszącemu 10,2 m doskonale radzi sobie w ruchu miejskim. Nie znaczy to, że na trasę się nie nadaje – dowiedliśmy przed niemal dwoma laty, że może się świetnie spisać także w roli auta rodzinnego nawet podczas wakacyjnych wyjazdów! Pomaga w tym np. bagażnik o pojemności 300 litrów.
Warto więc przy tej okazji nieco przypomnieć ten model.
Auto wciąż jest sukcesywnie modernizowane. Na przykład wiosną bieżącego roku wprowadzono do oferty 7-calowy dotykowy ekran obsługujący nawigację i wiele przydatnych w podróży funkcji. Pojawił się nowy radiootwarzacz z obsługą audiostreamingu. Zastosowano obsługę telefonu przez Bluetooth® wraz z dostępem do książki telefonicznej poprzez wspomniany ekran. Udostępniono też obsługę podwójnych połączeń telefonicznych.
Ale C3, to przede wszystkim spektakularna przednia szyba zachodząca aż nad głowy kierowcy i pasażera i nie tylko zapewniająca lepszą widoczność, ale i doświetlająca wnętrze naturalnym światłem, co zawsze poprawia samopoczucie.
C3, to także ekologia – oszczędne i wydajne silniki pozwalają jeździć względnie tanio. Oferowane są (acz nie na każdym rynku) cztery silniki benzynowe (PureTech 68 ze skrzynią manualną, PureTech 82 ze skrzynią manualną, PureTech 82 Stop&Start ze skrzynią zautomatyzowaną ETG oraz PureTech 110 Stop&Start ze skrzynią manualną) i dwa diesle (BlueHDi 75 ze skrzynią manualną oraz BlueHDi 100 Stop&Start ze skrzynią manualną). Żadna z tych wersji napędowych nie łączy się we Francji z doliczeniem podatku za nieekologiczne zachowanie ;-)
Citroën C3, to także trzy poziomy wyposażenia (Attraction, Confort, Exclusive), dziewięć kolorów nadwozia (Banquise white, Pearl white, Belle-île blue, Ink blue, Virtual blue, Aluminium grey, Shark grey, Karma, Pearl black, Ruby red) oraz specjalna wersja Feel oferowana nad Sekwaną w cenie od 16.700 euro.
KG; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze