Innowacyjność jest wpisana w DNA koncernu PSA Peugeot Citroën. Potwierdzeniem tego są dane z francuskiego National Intellectual Property Institute (INPI) – Narodowego Instytutu Własności Intelektualnej – który poinformował, iż ósmy rok z rzędu Grupa PSA została liderem patentowym nad Sekwaną. W roku 2014 koncern złożył 1.063 zgłoszenia patentowe.
Przewodnictwo w corocznym raporcie INPI jest dowodem na innowacyjność Grupy PSA i wielkie zaangażowanie w badania i rozwój technologii motoryzacyjnych. Francuscy inżynierowie wciąż mają bardzo duży wpływ na to, jak będą wyglądały samochody przyszłości. A także na to, jak będą napędzane i czym będą nas bawić podczas podróży.
„Nasza aktywna strategia patentowa dostarcza wyraźnej przewagi nad konkurencją w zakresie innowacyjności. Jest również podstawowym narzędziem przyspieszającym ekspansję Grupy na kluczowych dla nas rynkach” – twierdzi Gilles Le Borgne, wiceprezes odpowiedzialny za badania i rozwój.
Z imponującej puli przeszło tysiąca patentów zgłoszonych w minionym roku większość dotyczy trzech dziedzin – redukcji emisji, usług multimedialnych oraz systemów automatyzacyjnych w samochodach autonomicznych.
W wyniku długoletniego zaangażowania w prace mające na celu redukcję szkodliwych związków ze spalin Grupa PSA jest europejskim liderem w zakresie emisji dwutlenku węgla. Aktualnie średnia emisja CO2 dla samochodów produkowanych przez ten koncern wynosi jedynie 110,3 g/km. Dla przykładu technologie proekologiczne związane z rodziną trzycylindrowych silników benzynowych EB Turbo PureTech zaowocowały 120 patentami, a z układami wydechowymi silnikówi BlueHDi – setką zgłoszeń. Nic dziwnego, że Peugeot 208 1.6 BlueHDi jest samochodem o najefektywniejszym na świecie spalaniu i emituje tylko 79 g CO2/km.
Priorytetem służącym osiągnięciu tak niskiej emisji jest oczywiście masa pojazdu. To tędy wiedzie droga do niskiego spalania, choć nie jest to droga jedyna – wzdłuż niej wiodą też inne ścieżki. PSA posiada przeszło 60 patentów związanych ze zmniejszaniem masy samochodów. Zresztą to nie tylko o patenty chodzi. Grupa została nagrodzona przez JEC Europe Composites Show & Conferences za koncepcję innowacyjnych kompozytów strukturalnych, które są w stanie z powodzeniem zastąpić stal.
Innowacje są wprowadzane do każdej z trzech marek koncernu, zależnie od ich potrzeb i strategii. Dla przykładu niedawno zaoferowano klientom Peugeota 208 z lakierem strukturalnym – to pierwszy taki samochód na świecie produkowany seryjnie z takim pokryciem. Dostępny jest w dwóch odcieniach – Ice Grey i Ice Silver.
Innym przykładem związanym z innowacyjnością w kwestiach wyglądu jest bezsprzecznie Citroën C4 Cactus wraz ze swoimi panelami Airbump® chroniącymi drzwi samochodu przed uszkodzeniami spowodowanymi przez kierowców i pasażerów Škód, Volkswagenów i innych bezguści na kołach ;-) Nic dziwnego, że przed trzema tygodniami C4 Cactus otrzymał tytuł World Car Design of the Year’2015 na New York International Auto Show.
„Dostało się” coś także marce DS. DS 3 wyposażono w sygnaturę świetlną opartą o LED-y zaczerpniętą z modeli koncepcyjnych Divine DS, Wild Rubis czy obezwładniający Numero 9. To doskonały dowód na to, że technologia i innowacyjność mogą iść pod rękę z atrakcyjnym wyglądem.
KG; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze