W tym tygodniu francuski Narodowy Instytut Własności Intelektualnej (INPI) opublikował raport, z którego wynika, iż koncern PSA Peugeot Citroën jest wiodącą nad Sekwaną firmą pod względem innowacji – tylko w 2012 roku Grupa PSA złożyła 1.348 wniosków patentowych!
Innowacyjność i przewidywanie potrzeb klientów są kluczami do spełniania oczekiwań aktualnych i przyszłych kierowców. Nowe wnioski patentowe PSA dotyczą wielu dziedzin, z których główne, to ekologia i szeroko rozumiane bezpieczeństwo.
Nowa platforma EMP2, dla której złożono 116 wniosków patentowych, zapewnia wysoką modularność, kompaktowe wymiary, niższą masę, większą funkcjonalność a także przyczyni się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.
Przeszło 80 patentów związanych było z nową, w pełni hybrydową konstrukcją Hybrid Air łączącą silnik spalinowy (benzynowy) z napędem wykorzystującym sprężone powietrze. Stanowi to milowy krok do osiągnięcia średniego spalania 2 l/100 km.
W ubiegłym roku PSA Peugeot Citroën był europejskim liderem w kwestii emisji dwutlenku węgla. Średnio wyniosła ona tylko 122,5 g/km. Mimo to koncern nie ustaje w pracach pozwalających na jeszcze większe obniżenie tego parametru, szczególnie w przypadku silników diesla. Nowe rozwiązanie łączy wykorzystywany od przeszło dekady filtr cząstek stałych (FAP/DPF) z nowoczesną konstrukcją SCR (Selective Catalytic Reduction – SCR), co w efekcie eliminuje nie tylko cząstki stałe pozostałe w spalinach, ale też szkodliwe tlenki azotu (NOx).
Inne ważne obszary, w których PSA wykazuje wzmożoną aktywność i innowacyjność, to łączność (sprzęt multimedialny, sieci, okablowanie, elektronika, interfejs na linii człowiek/maszyna), oraz design (zewnętrzny i wewnętrzny) oraz komfort. Mieszczą się w tym pojęciu takie rzeczy, jak chowane, miękkie, czy przeszklone dachy, nowoczesne komfortowe siedzenia, oparcia, zagłówki, ergonomiczne i ekonomiczne światła przednie i tylne, modyfikacje klimatyzacji i ogrzewania dla lepszego komfortu itp.
„PSA Peugeot Citroën szósty rok z rzędu okazał się najbardziej innowacyjnym przedsiębiorstwem we Francji” – powiedział Jean-Marc Finot, wiceprezes ds. Badań i Rozwoju. – „To po raz kolejny dowód na to, jak wielką Grupa wykazuje zdolność do zaspakajania potrzeb naszych klientów. To także odzwierciedlenie starań i ciężkiej pracy 16.000 członków Zespołu Badań i Rozwoju, z których wszyscy są pasjonatami tworzenia samochodów przyszłości”.
Citroen
KG
Najnowsze komentarze