W tym celu stworzono własny ośrodek rozwojowy w Carrieres-ous-Poissy we Francji. Z uwagi na wysokie koszty badań i wdrożenia rozwiązań opartych na ogniwach paliwowych, opracowane rozwiązania będą stopniowo wdrażane do produkcji w samochodach. Prawdopodobnie pierwszym zastosowaniem nowych ogniw będzie napęd lekkich aut dostawczych, w domyśle Citroena Berlingo oraz Peugeota Partnera. Rozwiązanie GENEPAC zostało opracowane przez CEA na podstawie wytycznych przygotowanych przez Citroena i Peugeota. W projektowaniu urządzenia pomogło blisko 10 letnie doświadczenie CEA związane z ogniwami paliwowymi.
Obecnie trwają pracę nad zbudowaniem zupełnie nowego samochodu elektrycznego, wykorzystującego GENEPAC jako główne źródło zasilania. Pozwoli to znacznie zwiększyć zasięg tego auta w stosunku do aktualnie dostępnych na rynku aut typowo elektrycznych. Nie wiemy jeszcze pod jaką marką zostanie zaprezentowany ani jaki będzie jego koszt.
Aktualna wersja GENEPAC (widoczna na zdjęciu poniżej) pozwala na przejechanie około 450 kilometrów. To więcej, niż dotychczas zaprezentowane ogniwa paliwowe, ale nadal za mało, by system ten mógł być stosowany w każdym samochodzie. Jednak niewątpliwie takie ogniwo paliwowe jest już realną alternatywą i możliwe, że samochody przyszłości będą używać wyłącznie rozwiązań o nie opartych.
Więcej informacji
Najnowsze komentarze