Koncern PSA Peugeot Citroën ma powody do zadowolenia – opracowany i produkowany przez Grupę PSA trzycylindrowy silnik PureTech okazał się bezkonkurencyjny w kategorii pojemności skokowej 1.0-1.4 litra. Muszę przyznać, że nie dziwi mnie ta nagroda – sam jestem tą jednostką napędową wręcz zachwycony. Cieszy się pewnie także większość nabywców, a ten motor zamontowano już w 100.000 samochodów!
Silniki te produkowane są w zakładzie mechanicznym PSA w Douvrin we Francji.
Nagrodę przyznano podczas 17. już konkursu International Engine of the Year.
Rodzina trzycylindrowych silników benzynowych PureTech oferuje bardzo dobrą wydajność, niskie spalanie, a więc i niską emisję dwutlenku węgla (średnio o 18% mniej od swoich poprzedników). Wersje wolnossące o pojemnościach 1.0 i 1.2 produkowane są we francuskiej fabryce w Trémery, która ma roczne zdolności produkcyjne na poziomie 640.000 silników. Te jednostki napędowe są produkowane od 2012 roku. Z kolei wersje 1.2 turbo produkowane są we wspomnianym Douvrin oraz w fabryce Xiangyang w Chinach. Ich roczne zdolności produkcyjne, to odpowiednio 320.000 i 200.000 sztuk. Co ważniejsze – popyt na samochody napędzane tymi silnikami rośnie.
Modele samochodów, w jakich można znaleźć silniki PureTech, to Peugeoty 108, 208, 308, 2008, 3008 oraz 5008, Citroëny C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus oraz C4 Picasso, DS 3 i DS 4 a także Dongfeng Peugeot 308S i Dongfeng Peugeot 408.
„Ze średnią 110,3 g/km PSA jest liderem europejskiego rynku na froncie walki o obniżenie emisji dwutlenku węgla. To efekt starań naszych inżynierów, które zaowocowały między innymi stworzeniem nagrodzonego właśnie silnika Turbo PureTech. Mamy duże doświadczenie w opracowywaniu zarówno jednostek benzynowych, jak i wysokoprężnych. Właśnie nagrodzono wieloletnie starania naszego działu badań i rozwoju o obniżenie spalania, a więc i emisji dwutlenku węgla” – powiedział Christian Chapelle, wiceprezes odpowiedzialny za napędy i podwozia.
KG; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze