Rallycross – Kolejne podium Sébastiena Loeba w Hell. Dwa Peugeoty 208 WRX 2017 w finale

0
52

Team Peugeot Hansen ma za sobą wyjątkowo emocjonujący weekend. W Hell (Norwegia) odbyła się szósta runda Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie. Po wielu dramatycznych chwilach i walce zderzak w zderzak o ułamki sekund, Sébastien Loeb za kierownicą PEUGEOT 208 WRX 2017 zdobył dla zespołu czwarte w tym sezonie miejsce na podium.

Norweski przystanek sezonu zaczął się od problemów. Dwa PEUGEOT 208 WRX 2017 przybyły do Hell wyposażone w zmodyfikowane silniki. Jednak uzyskane parametry okazały się nie odpowiadać oczekiwaniom i zespół wybrał ostrożną taktykę. Po piątkowych wolnych treningach w samochodzie Timmy’ego przywrócono poprzednią wersję jednostki, a po treningu sobotnim analogiczną zmianę wykonano w aucie Sébastiena. Nie przeszkodziło to kierowcy z Alzacji w wywalczeniu drugiego w tym sezonie miejsca na podium.

Dla Timmy’ego Hansena weekend mógł się zakończyć już w serii kwalifikacyjnej Q3. Na pierwszym okrążeniu Szwed mocno uderzył w betonowy mur. W wypadku nie odniósł żadnych obrażeń, ale jego PEUGEOT 208 WRX został poważnie uszkodzony. W tej sytuacji wielkim poświęceniem wykazali się mechanicy Team Peugeot Hansen, którzy dali z siebie wszystko i zdołali przywrócić gotowość auta do jazdy na start serii Q4. Ich wysiłek został właściwie nagrodzony, bowiem później Timmy zakwalifikował się do finału.

W trzy dni po zdaniu matury Kevin Hansen przejechał na tor by wystartować w norweskiej rundzie. Młody zawodnik zaimponował za kierownicą PEUGEOT 208 WRX 2016 serią dobrych występów. Kevin Hansen był szósty w serii Q1, a następnie zaliczył trzecie miejsce w Q4, wyrównując najlepszy wynik kwalifikacyjny w swojej karierze (zaliczony w ubiegłym sezonie w Lohéac).

Na półmetku sezonu Team Peugeot Hansen zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji zespołów Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie. Następna (siódma) runda odbędzie się na własnym terenie rodzinnego klanu Hansenów – w Höljes w Szwecji, 1-2 lipca 2017 r.

 

Zasłyszane na padoku…

Kenneth HANSEN, szef zespołu

To zasłużone podium! Byliśmy bardzo szybcy już od pierwszych wolnych treningów. Co prawda w wyścigu zaszło wiele przypadkowych, nieprzewidywalnych okoliczności, ale i tak robiliśmy wszystko, co było w naszej mocy. W Q3 Timmy miał wypadek po kolizji z Petterem Solbergiem. Szczerze mówiąc nie wiedziałem, czy uda się naprawić auto na tyle, by mogło wystartować w Q4. Nasi mechanicy po raz kolejny wykonali absolutnie fantastyczną robotę. Po upływie nieco ponad godziny samochód był gotów do startu. Dzięki temu Timmy mógł zakwalifikować się do półfinału, a następnie do finału, którym dołączył do Sébastiena. Biorąc pod uwagę wszystko, co się wydarzyło, powinniśmy cieszyć się z łącznego końcowego wyniku, chociaż naszym celem była walka o zwycięstwo. Jesteśmy blisko uzyskania tego wyniku i na pewno postaramy się wywalczyć go za trzy tygodnie w Szwecji.

Sébastien LOEB (PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 9), 3. miejsce

Jestem bardzo zadowolony z zajęcia miejsca na podium! Dla mnie weekend zaczął się doskonale – w pierwszej sesji treningowej zaliczyłem najlepszy czas, później jednak wraz z kolejnymi seriami kwalifikacji moje wyniki stale się pogarszały – z powodu różnych zdarzeń, do jakich dochodzi na trasie. W pewnej chwili miałem już dość tych kwalifikacji i nie mogłem się doczekać, aż się skończą. Na szczęście w porę opanowałem sytuację i półfinały oraz finał poszły mi bardzo dobrze. Cieszę się z wyniku na mecie, a jednocześnie mam pełną świadomość tego, że musimy pracować dalej.

Timmy HANSEN (PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 21), 5. miejsce

Gdyby po serii Q3 ktoś powiedział mi, że będę w finale, nie uwierzyłbym! Po moim wypadku w trzeciej części kwalifikacji wszyscy mechanicy ruszyli do naprawy auta i wykazali niesamowitą skuteczność. Dzięki ich determinacji i wysiłkowi mogliśmy zdobyć ważne dla nas punkty i uplasować dwa nasze PEUGEOT 208 WRX 2017 w finale. Oceniając rundę jako całość, nie przebiegła dla nas idealnie. Szkoda – uważam, że mnie także stać było na miejsce na podium. Niestety popełniłem drobny błąd i straciłem kilka cennych ułamków sekundy.

Kevin HANSEN (PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 71), 9 miejsce

Dla mnie ten weekend składał się z bardziej i mniej udanych chwil. Rozpocząłem go dobrze od szóstego miejsca w serii Q1, ale w Q2 zmieniły się warunki, przez co pojechałem nieco mniej skutecznie. Dzisiaj, na suchej trasie, znowu było dobrze, a w Q4 zaliczyłem nawet trzeci czas. Jest to, jak dotychczas, mój najlepszy wynik w tym roku. W ten sposób zapewniłem sobie miejsce w półfinale. Niestety, nie udało mi się dołączyć do Timmy’ego i Sébastiena w finale, choć miałem na to nadzieję. Na pierwszym okrążeniu działo się za dużo, a później nie dało się już tego nadrobić.

 

RUNDA W HELL (11 czerwca 2017 r.) – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW:

1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI)
2. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS)
3. Sébastien Loeb (PEUGEOT 208 WRX)
4. Mattias Ekström (Audi S1)
5. Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX)
6. Timur Timerzianov (Ford Fiesta)

 

NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA GENERALNA PO SZEŚCIU RUNDACH

Kierowcy:

1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 151 pkt
2. Mattias Ekström (Audi S1), 143 pkt
3. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 134 pkt
4. Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX), 102 pkt
5. Sébastien Loeb (PEUGEOT 208 WRX), 102 pkt
6. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 100 pkt
7. Ken Block (Ford Focus RS), 66 pkt
8. Timo Scheider (Ford Fiesta), 58 pkt
9. Toomas Heikkinen (Audi S1), 55 pkt
10. Timur Timerzianov (Ford Fiesta), 52 pkt

Zespoły:

1. Volkswagen PSRX, 285 pkt
2. Team Peugeot Hansen, 204 pkt
3. EKS Audi, 198 pkt
4. Hoonigan Racing Division, 166 pkt
5. MJP Racing Team Austria, 115 pkt
6. STARD, 82 pkt

 

 

źródło: Peugeot Polska

Galeria

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz