W piątej rundzie Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie Team Peugeot Hansen wystąpi w Lydden Hill – miejscu, w którym pięćdziesiąt lat temu powstała ta dyscyplina sportu. Po wywalczeniu miejsc na podium w trzech ostatnich rundach, Sébastien Loeb i Timmy Hansen jadą do Anglii z ambicją świętowania czegoś więcej niż tylko okrągłych urodzin rallycrossu.
Zasłyszane na padoku…
Kenneth HANSEN, szef zespołu
Z torem, na którym wystąpimy, wiążę wiele osobistych wspomnień. Przeżyłem tam zarówno chwile sportowej radości, jak i gorzkie porażki. Myślę, że trasa ta powinna dobrze odpowiadać naszym samochodom. Jestem bardzo ciekaw, jakie miejsca zajmiemy. Jest pewien czynnik, który może pomieszać karty w grze – mam na myśli nagłe zmiany pogody. Jesteśmy jednak na to przygotowani i mamy nadzieję wywalczyć wreszcie zwycięstwo, które wymknęło nam się w Mettet.
Sébastien LOEB (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 9)
Bardzo lubię tor w Lydden Hill. Jest to dość szybka trasa, z potężnym driftem na pierwszym zakręcie szutrowej partii. Wychodzi się z niego szybko, ale po chwili następuje mocne hamowanie. Cała konfiguracja toru składa się na przyjemne prowadzenie auta. Mam nadzieję na rewanż po weekendzie w Belgii, z którego wyniku nie mogę być zadowolony.
Timmy HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 21)
Lydden Hill należy do moich ulubionych obiektów. Od kiedy przeszedłem z wyścigów torowych do rallycrossu, właśnie ten tor jest miejscem, które doskonale pasuje do mojego stylu jazdy. Szczególnie podobają mi się późne i mocne hamowania. Co więcej, na Lydden Hill rozegrałem – jako pełnoetatowy kierowca rallycrossowy – mój pierwszy występ. Zawsze czuję się tam pewnie i jestem szybki, ale z drugiej strony, jeszcze ani razu nie wygrałem na tym torze. Bardzo chciałbym za kilka dni nadrobić ten brak, szczególnie po tym, jak dwa tygodnie temu o włos ominęło mnie zwycięstwo w wyścigu.
Kevin HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 71)
Lydden Hill jest obiektem, na którym 50 lat temu odbyły się pierwsze wyścigi nowo wymyślonej dyscypliny – rallycrossu. Jestem zachwycony, że mam okazję wystąpić w tej jubileuszowej imprezie i w tym historycznym miejscu. Ja też mam stamtąd niejedno wspomnienie: rozpocząłem tam moją współpracę z inżynierem Grahamem Rodemarkiem. W ubiegłym roku udało mi się zakwalifikować się do biegu finałowego. Moi mechanicy po raz kolejny wykonali wspaniałą pracę, bym mógł wystąpić w najbliższy weekend i doprowadzili mój samochód do pełnej gotowości po perypetiach, jakie miałem w Mettet. Mam nadzieję, że będę mógł odwdzięczyć się im znakomitym wynikiem na tej szybkiej i emocjonującej trasie.
Oficjalna strona zespołu Team Peugeot Hansen
Jednym z czynników decydujących o dobrym wyniku w rallycrossie jest udany start. Sébastien Loeb opowiada nam o tym szczególnym momencie w ostatnim odcinku naszego mini serialu WorldRX Inside, który znajdziesz na stronie:
https://www.youtube.com/watch?v=dasntGQy-xU&feature=youtu.be
POSTAĆ TYGODNIA:
Graham Rodemark, ważny członek naszego zespołu, zna angielską rundę sezonu od podszewki. Rodemark, inżynier i spoter Kevina Hansena, towarzyszył swemu podopiecznemu przez całą karierę rallycrossową, od pierwszych chwil za kierownicą po debiut w serii Mistrzostw Świata. Więcej o Grahamie Rodemarku dowiesz się ze strony:
http://hansen-motorsport.se/nyhet-i-function-better-under-pressure-.aspx
NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA GENERALNA PO CZTERECH RUNDACH
Klasyfikacja kierowców
1. Mattias Ekström (Audi S1), 101 pkt
2. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 98 pkt
3. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 87 pkt
4. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX), 72 pkt
5. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX), 61 pkt
6. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 52 pkt
7. Timo Scheider (Ford Fiesta), 49 pkt
8. Toomas Heikkinen (Audi S1), 42 pkt
9. Ken Block (Ford Focus RS), 39 pkt
10. Reiniss Nitis (Audi S1), 37 pkt
Klasyfikacja zespołów
1. Volkswagen PSRX, 185 pkt
2. EKS Audi, 143 pkt
3. Team Peugeot Hansen, 133 pkt
4. Hoonigan Racing Division, 91 pkt
5. MJP Racing Team Austria, 81 pkt
6. STARD, 51 pkt
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze