W trzeciej rundzie bieżącego sezonu Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie Team Peugeot Hansen najpierw pokazał skalę swoich ambicji, dominując w seriach kwalifikacyjnych. W finałach na niemieckim torze Hockenheim, zespół potwierdził swoje możliwości, zdobywając po raz drugi z rzędu miejsce na podium. Już za kilka dni przed zawodnikami kolejna, czwarta runda sezonu, która odbędzie się w Mettet w Belgii.
Już w pierwszej sesji kwalifikacyjnej na torze Hockenheim dwa Peugeot 208 WRX wystąpiły w roli faworytów. Sébastien Loeb zdecydowanie wygrał rundy Q1 i Q2, a Timmy Hansen w równie przekonujący sposób rozstrzygnął na swoją korzyść rundę Q4. Po zakończeniu kwalifikacji Sébastien Loeb i Timmy Hansen zajmowali w tymczasowej tabeli wyników dwa pierwsze miejsca. Młody Kevin Hansen, który też zdążył wyróżnić się w sesjach Q1 i Q2, zajmował miejsce siódme.
W tej sytuacji oczekiwania członków zespołu odnośnie półfinałów były wysokie. Niestety, właśnie wtedy niespodziewanie zaczęło padać. Deszcz kompletnie przemieszał karty, a nawierzchnia toru na chwilę przed startem zmieniła się błotnistą pułapkę. Pomimo tych trudności Sébastien Loeb i Timmy Hansen zakwalifikowali się do wyścigu finałowego, ale zapewnili sobie w nim pola startowe w drugiej i trzeciej linii. W finale Timmy Hansen zajął trzecie miejsce, po raz pierwszy w tym sezonie stając na podium.
Trzy wygrane sesje kwalifikacyjne i wyniki końcowe dały zespołowi 46 punktów. Dzięki temu Team Peugeot Hansen drużynowo zapewnił sobie w ten weekend w Hockenheim najwięcej punktów spośród wszystkich zespołów. Co więcej, Sébastien Loeb awansował w tabeli o dwa miejsca, na czwartą pozycję. Timmy Hansen zyskał aż trzy pozycje i zajmuje obecnie miejsce piąte. Kevin Hansen jest w tabeli dziewiąty.
Zasłyszane na padoku…
Kenneth HANSEN, szef zespołu
Przed tym weekendem zrobiliśmy wielki krok naprzód. Na suchej nawierzchni radziliśmy sobie naprawdę doskonale, co potwierdzają nasze wygrane w trzech z czterech rund kwalifikacyjnych. W półfinale i w finale, gdy zaczął padać deszcz, mieliśmy swoje lepsze i gorsze chwile. Timmy zajął miejsce na podium, a Team Peugeot Hansen jest zespołem, który zdobył na torze Hockenheim najwięcej punktów. To są dobry sygnał przed dalszą częścią sezonu, w tym najbliższą rundą, którą rozegramy już za tydzień w Mettet.
Timmy HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 21), 3. miejsce
Bardzo się cieszę z mojego pierwszego w tym sezonie miejsca na podium. W kwalifikacjach samochód sprawował się fantastycznie! Od chwili, gdy zaczęło padać, warunki na trasie zmieniły się na bardzo podstępne – szczególnie ostatni wyścig był naprawdę nieprzewidywalny. W półfinale wystartowałem z pole position, ale na mokrym torze Kristoffersson okazał się nieco szybszy ode mnie. Z kolei w finale atakowałem na sto procent możliwości, ale nie byłem w stanie wygrać i ostatecznie zająłem trzecie miejsce. Przyznam, że nie jest to wynik, na jaki liczyliśmy po doskonale rozegranych kwalifikacjach, ale konkurencyjność naszych samochodów na suchej nawierzchni jest bezdyskusyjna. Myślę, że w Mettet będziemy co najmniej równie mocni.
Sébastien LOEB (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 9), 5. miejsce
Biegi finałowe okazały się znacznie bardziej skomplikowane niż kwalifikacje. Deszcz zaczął padać tuż przed startem do półfinału; tor zrobił się śliski i podstępny. Na pierwszym zakręcie byłem na prowadzeniu, ale najpierw wyprzedził mnie jeden z rywali, a później popełniłem jeszcze drobny błąd. W ten sposób pierwszy półfinał zakończyłem za miejscu trzecim. W finale wystartowałem na oponach deszczowych. Okazało się, że nie był to najlepszy wybór i w ten sposób pozbawiłem się szansy na poprawę pozycji. Moje dwie wygrane w kwalifikacjach w ten weekend pokazują, że z pewnością zaliczamy się do faworytów. To nas bardzo cieszy. Niemniej, musimy przez cały czas robić dalsze postępy. Na początku w Mettet. Jest to tor, który lubię, na którym w ubiegłym sezonie zaliczyłem dobre wyniki. Właśnie tam po raz pierwszy w mojej karierze kierowcy rallycrossowego stanąłem na podium.
Kevin HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 71), 8. miejsce
Pierwszego dnia wszystko szło po naszej myśli. Walczyłem z liderami z tabeli sezonu. Niestety, wczoraj już nie udawało mi się znaleźć równie dobrego rytmu – nie czułem samochodu tak samo dobrze, jak na początku. W efekcie w drugim dniu zawodów nieco straciłem zaufanie do siebie. Uważam jednak, że w tych warunkach zajęcie siódmego miejsca w kwalifikacjach nie jest złym wynikiem. Przystępując do półfinałów, miałem nadzieję odnaleźć swoją dynamikę z piątku. Na pierwszym zakręcie byłem trzeci, ale auto jednego z rywali mocno uderzyło w mój samochód, wskutek czego obróciłem się. Później nie byłem już w stanie zyskać niczego więcej niż piąta pozycja w półfinale. W sumie powoduje to, że ten weekend muszę uznać za nieudany. Cieszę się tylko z tego, że na następną rundę musimy czekamy tylko kilka dni.
KLASYFIKACJA NA MECIE W HOCKENHEIM (7 maja 2017)
1. Mattias Ekström (Audi S1)
2. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI)
3. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX)
4. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI)
5. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX)
6. Toomas Heikkinen (Audi S1)
KLASYFIKACJA GENERALNA PO TRZECIEJ RUNDZIE:
Klasyfikacja kierowców
1. Mattias Ekström (Audi S1), 85 pkt
2. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 69 pkt
3. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 62 pkt
4. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX), 48 pkt
5. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX), 47 pkt
6. Timo Scheider (Ford Fiesta), 41 pkt
7. Reiniss Nitis (Audi S1), 33 pkt
8. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 33 pkt
9. Kevin Hansen (Peugeot 208 WRX), 33 pkt
10. Toomas Heikkinen (Audi S1), 29 pkt
Klasyfikacja zespołów
1. Volkswagen PSRX, 131 pkt
2. EKS Audi, 114 pkt
3. TEAM Peugeot HANSEN, 95 pkt
4. Hoonigan Racing Division, 60 pkt
5. MJP Racing Team Austria, 59 pkt
6. STARD, 38 pkt
NASTĘPNA RUNDA – Mettet (Belgia), 13-14 maja
Długość okrążenia: 1,149 km
Proporcje asfalt/szuter: 61 proc./ 39 proc.
Rekord okrążenia: 38,416 s (Ekström)
PROGRAM
piątek 12 maja
13:00 : losowanie
17:25 : wolny trening
sobota 13 maja
09:30 wolny trening
11:00: kwalifikacje 1
13:40: kwalifikacje 2
niedziela 14 maja
10:00: kwalifikacje 3
12:00: kwalifikacje 4
15:00: półfinały i finał
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze