Znakomity występ Sébastiena Loeba i Timmiego Hansena podczas angielskiej rundy Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie przyniósł ekipie Team Peugeot Hansen awans na drugie miejsce w klasyfikacji zespołów. Zdobyte punkty pochodziły m.in. z wygranej w rundzie kwalifikacyjnej.
Podobnie, jak dwa tygodnie temu w Mettet w Belgii, kierowcy Peugeot 208 WRX nie zdołali zwyciężyć w wyścigach półfinałowym i finałowym w Lydden Hill. Jednak samochody Team Peugeot Hansen przez cały weekend były bardzo konkurencyjne. Timmy Hansen okazał się najszybszy w rundzie kwalifikacyjnej Q4, dopisując do listy osiągnięć czwarte w tym roku wygrane przez 208 WRX kwalifikacje.
Po raz trzeci w tym sezonie obydwa Peugeot 208 WRX znalazły się w finale. Sébastien Loeb już od pierwszego okrążenia był spowalniany przez przegrzewający się silnik – konsekwencję wycieku płynu z chłodnicy. Defekt ten, który pozostał po biegu półfinałowym, nie przeszkodził jednak francuskiemu kierowcy w zajęciu czwartego miejsca. Z kolei Timmy Hansen podczas finału przebił oponę i musiał zadowolić się szóstą pozycją na mecie.
Dzięki punktom zaliczonym przez Sébastiena Loeba i Timmy’ego Hansena Team Peugeot Hansen zyskuje jedną pozycję w klasyfikacji generalnej zespołów i zajmuje teraz drugie miejsce.
Kevin Hansen, startujący samochodem w specyfikacji 2016, miał nadzieję na bardziej udane 19. urodziny. Jednak w drugiej rundzie kwalifikacyjnej w jego aucie nastąpiła awaria wtryskiwacza, która zdecydowanie pogorszyła osiągi. W tej sytuacji młody kierowca duński zdołał zapewnić sobie jedynie miejsce pierwszego rezerwowego na bieg finałowy.
Zasłyszane na padoku…
Kenneth HANSEN, szef zespołu
Ten weekend przebiegł dla nas dziwnie. Stopniowo nabieraliśmy prędkości i pełne osiągi z naszych samochodów wydobyliśmy dopiero w czwartej rundzie kwalifikacyjnej. Z kolei w finale nasi kierowcy nie byli w stanie ich wykorzystać, bo obydwu spowolniły awarie. Sébastien miał problemy z temperaturą silnika, a Timmy na drugim okrążeniu przebił oponę. Mimo to zdobyliśmy sporo punktów i dzięki temu awansujemy na drugie miejsce w klasyfikacji zespołów. Przez cały czas pracujemy nad rozwojem naszych samochodów, by wreszcie potwierdzić ich klasę zwycięstwami. Czujemy, że wygrane wyścigi są w naszym zasięgu, wciąż się nam wymykają.
Sébastien LOEB (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 9)
Za każdym razem pod koniec weekendu wyścigowego jesteśmy lepsi niż na początku. Dzisiaj Petter Solberg i Johan Kristoffersson byli poza zasięgiem, jednak ze wszystkimi innymi byliśmy w stanie toczyć równą walkę. Mam przekonanie, że w kwalifikacjach jechałem bardzo dobrze, ale nie przełożyło się to na wyniki. W finale problem z silnikiem uniemożliwił mi walkę o miejsce na podium.
Timmy HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 21)
Jestem nieco rozczarowany. Przed tym weekendem czuliśmy, że mamy prędkość, która pozwala nam myśleć o miejscach na podium. Pamiętajmy, że w serii Q4 byliśmy najszybsi. Niestety w biegu finałowym przebiłem oponę i przez to nie mogłem liczyć na lepszy wynik. Zrobiłem jedyną rzecz, na jaką w takich warunkach było mnie stać – doprowadziłem samochód do mety, jednak bez szans na jakikolwiek atak. Pocieszający jest fakt, że w pięciu dotychczasowych wyścigach za każdym razem awansowałem do finału – jest to powód do optymizmu na przyszłość.
Kevin HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 71)
Cóż, nie idzie mi w tym roku. Daję z siebie maksimum możliwości, dobrze czuję samochód, ale trudno jest rywalizować z kierowcami, którzy dysponują autami w wersji 2017. Dziś dodatkowo, w serii Q2 miałem drobny problem techniczny z silnikiem, przez co straciłem szanse na awans do półfinału. Zajęcie 13. miejsca odbieram jako frustrujące, szczególnie na torze, na którym debiutowałem jako kierowca rallycrossowy, a później nie raz osiągałem dobre wyniki. Nie ukrywam, że zamierzałem inaczej obchodzić swoje dziewiętnaste urodziny.
RUNDA W LYDDEN HILL (28 maja 2017 r.) – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW:
1. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI)
2. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI)
3. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS)
4. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX)
5. Mattias Ekström (Audi S1)
6. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX)
NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA GENERALNA PO PIĘCIU RUNDACH
Kierowcy
1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 124 pkt
2. Mattias Ekström (Audi S1), 120 pkt
3. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 117 pkt
4. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX), 91 pkt
5. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX), 81 pkt
6. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 73 pkt
7. Ken Block (Ford Focus RS), 52 pkt
8. Timo Scheider (Ford Fiesta), 50 pkt
9. Toomas Heikkinen (Audi S1), 46 pkt
10. Kevin Eriksson (Ford Fiesta), 42 pkt
Zespoły
1. Volkswagen PSRX, 241 pkt
2. Team Peugeot Hansen, 172 pkt
3. EKS Audi, 166 pkt
4. Hoonigan Racing Division, 125 pkt
5. MJP Racing Team Austria, 103 pkt
6. STARD, 66 pkt
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze