Citroen został zwycięzcą niezależnego rankingu salonów ASO: Wybór Kierowców. Co najbardziej docenili polscy klienci podczas wizyty w serwisach tej francuskiej marki?

Wybór Kierowców jest pierwszym w Polsce niezależnym badaniem motoryzacyjnym. Polega na wypełnieniu internetowych ankiet, w których wybierane są najlepsze marki, modele, a także stacje obsługi samochodów. Najnowszy ranking dotyczy salonów ASO w Polsce należących do europejskich producentów. Wyniki badań zostały opublikowane w 14 wydaniu tygodnika Motor i zostały oparte o ponad 100 tys. ankiet zebranych w ciągu ostatnich 3 lat.

Dane potrzebne do stworzenia tego rankingu zostały dostarczone przez najbardziej zainteresowanych, czyli samych klientów, tak więc są tym bardziej wiarygodne. Dwa czołowe miejsca zajęły marki koncernu PSA, a na piątej pozycji uplasowało się Renault. Co ciekawe producenci z segmentu premium znaleźli się w zestawieniu daleko w tyle. Klienci oceniali salony w takich kryteriach jak: jakość obsługi, fachowość/kompetencja oraz skuteczność napraw.

Pierwsze miejsce zajęła marka Citroen. Udział najwyższych ocen wyniósł 68,4%. W przypadku francuskiego producenta nie zabrakło opinii, o przystępnej cenie napraw, które często okazywały się tańsze niż ujęte w kosztorysie.

Jakość obsługi – 84,5%
Fachowość/kompetencja – 81%
Skuteczność napraw – 82,8%

Na drugiej pozycji znajdziemy kolejną francuską markę – Peugeot. Udział najwyższych ocen wyniósł 64,2%. Pod względem skuteczności napraw, producent spod znaku lwa wyprzedził nawet Citroena. Prawie dwóch na trzech badanych przyznało stacjom ASO Peugeota najwyższe noty.

Jakość obsługi – 83%
Fachowość/kompetencja – 81,1%
Skuteczność napraw – 83%

Piąte miejsce w rankingu Wybór Kierowców zajęła marka Renault zdobywając 46,5% udziału najwyższych ocen. Klienci najbardziej docenili w serwisach ASO tego producenta rzetelność mechaników. Skuteczność napraw jest wyższa niż u zdobywcy trzeciego miejsca – Forda. Salony Renault muszą popracować jeszcze nad szybszymi terminami wizyt dla swoich klientów oraz bardziej profesjonalną obsługą.

Jakość obsługi – 67,8%
Fachowość/kompetencja – 70,3%
Skuteczność napraw – 71%

Wyniki niezależnego rankingu stacji ASO Wybór Kierowców

PozycjaMarkaWynik (udział najwyższych ocen)
1.Citroën68,4%
2.Peugeot64,2%
3.Ford57,1%
4.Skoda48,7%
5.Renault46,5%
6.BMW42,3%
7.Marcedes41,7%
8.Volkswagen41,0%
9.Opel37,9%
10.Audi36,8%
11.Volvo35,3%
12.Fiat34,9%
13.Seat28,6%
14.Alfa Romeo28,4%

Galeria

Dodaj komentarz

3 komentarzy do "Ranking jakości ASO Wybór Kierowców – Citroen zwycięzcą"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Jacek
Gość

Jej…co na to VAG?

Persy
Gość

Jakoś w te rankingi nie bardzo wierzę… miałem Forda i jakość napraw, niekompetencja ASO oraz traktowanie klienta było takie….. że kupiłem Peugeota, bo Forda już raczej nigdy więcej nie kupię.

akson
Gość

@Persy A widzisz, ja akurat z aso forda mam dobre doświadczenia. Naprawę miałem tylko jedną, ale też np. zimówki mieli w sensownej cenie (z przechowaniem letnich za 1 PLN), teraz np. jest promocja na przegląd klimatyzacji.

wpDiscuz