Ile czasu spędzamy w naszych samochodach? Ile razy powtarzamy w słowa: „Daleko jeszcze”? W odpowiedzi na te pytania marka Citroen opracowała specjalny raport „Nasze życie w samochodzie”. Powstał on na podstawie badania opinii wykonanego przez agencję CSA Research w siedmiu krajach w Europie. Wyniki analizy stały się również inspiracją do nowej kampanii reklamowej „CITROËN INSPIRED BY YOU”, która wystartuje w połowie października.
Cel badania
Wiele już powiedziano na temat mocy ich silników, stylu i coraz bardziej zaawansowanych innowacji technologicznych. Czy wiemy jednak, co naprawdę dzieje się wewnątrz samochodu? Co użytkownicy robią w swoich autach, jak się w nich czują i jak im się w nich funkcjonuje? Dlatego marka Citroën przeprowadziła badania opinii, podczas których spytała Europejczyków o to, co robią w swoich autach. Raport „Nasze życie w samochodzie” przeprowadzono w lipcu i sierpniu 2016 r. w Niemczech, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Polsce, Portugalii i Wielkiej Brytanii. [1]
Celem badania było pokazanie spektrum aktywności kierowców, pasażerów, właścicieli samochodów oraz tych, którzy nie posiadają swoich samochodów, ale korzystają z nich. Firma Citroën zdecydowała się na takie badania, by proces projektowania samochodów poprzedzić wiedzą o tym, jak ludzie użytkują auta.
Jak Polacy użytkują samochody w ciągu swojego życia?
– 3 lata i 11 miesięcy! Tyle czasu spędza Polak w samochodzie podczas całego życia. 2 lata i 7 miesięcy jako kierowca oraz 1 rok i 3 miesiące jako pasażer. Z przyjaciółmi i rodziną przebywa w samochodzie 1 rok i 11 miesięcy.
– Polacy, którzy jeżdżą samochodem niemalże codziennie, podziękują lub pomachają 4042 razy na drodze.
– śpiewamy nie tylko pod prysznicem. W ciągu swojego życia Polacy śpiewają w samochodzie 2630 razy.
– dla wielu Europejczyków samochód stanowi przedłużenie łazienki – można się w nim uczesać, ogolić lub umalować (1162 razy w ciągu życia).
– jemy w samochodzie (1363 razy).
– samochód jest również miejscem, w którym odpoczywamy i „ładujemy baterie” (2123 razy).
– z samochodu widzimy bardzo zaskakujące rzeczy (301 razy).
– samochody są także miejscem wyrażania emocji, zarówno tych dobrych, jak i złych: polscy kierowcy doznają niekontrolowanego wybuchu śmiechu 127razy, a płaczu – 43 razy w ciągu swojego życia.
– w samochodzie przeżywamy różne chwile z naszymi najbliższymi: gramy w gry (38 razy), godzimy się (48 razy) i odpowiadamy „Już dojeżdżamy” na pytanie „Daleko jeszcze?” (286 razy).
– samochód jest także miejscem działającym na zmysły. Polacy całują się w samochodzie 1715 razy, a 1,9 razy w ciągu życia uprawiają w nim seks. Na uwagę zasługuje zróżnicowanie geograficzne: Anglicy i Francuzi w ciągu swojego życia kochają się w samochodzie średnio 3,4 razy, zaś Włosi aż 8!
Badanie będzie tematem przewodni najnowszej kampanii firmy „CITROËN INSPIRED BY YOU”. Spoty reklamowe zaprezentują, jak mieszkańcy Europy spędzają czas w samochodach. Kampania będzie również nawiązywała do znaczenia dobrego samopoczucia w podróży. W krótkich nagraniach zaprezentowane zostaną technologie i usługi zapewniające kierowcom samochodów marki Citroën korzyści oraz przyjemność z jazdy nimi (m.in. technologie Citroën Advanced Comfort, Citroën ConnectedCAMTM, Airbump czy Citroën Advisor).
Marka CITROËN
Citroën już od 1919 roku odgrywa istotną rolę w rozwoju samochodów i upowszechnieniu dostępu do nich, a jego modele stanowią konkretną i optymistyczną odpowiedź na wyzwania kolejnych epok. Obecnie o wartości modeli Citroën stanowią atrakcyjna stylistyka, komfort i użyteczne technologie, a także sprawna obsługa klientów w oparciu o przejrzyste zasady, których przykładem może być strona internetowa CITROËN ADVISOR prezentująca opinie klientów. Citroën posiada 10 tys. punktów sprzedaży oraz serwisów w ponad 90 krajach. W 2015 r. marka sprzedała blisko 1,2 miliona samochodów. Jest także zdobywcą 8 tytułów mistrza świata konstruktorów w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC oraz drugiego już tytułu mistrza świata konstruktorów WTCC FIA w 2015 r.
źródło: Citroën Polska
[1] N = 500, wiek: 15 lat i więcej
Najnowsze komentarze