Rok 2016 był rekordowy w dwudziestoletniej historii oficjalnego przedstawicielstwa marki Peugeot w Czechach. Wspomniałem już o tym w sobotę pisząc o dorocznej wyprzedaży Peugeota w tym kraju, a dziś czas na szczegóły.
W minionym roku Peugeot w Czechach wprawdzie nie uzyskał najlepszego wyniku, jeśli chodzi o liczbę rejestracji, za to pod względem liczby złożonych zamówień było po prostu rewelacyjnie. Ale i z rejestracjami nie ma się czego wstydzić.
Czesi zarejestrowali w 2016 roku 10.766 aut z kroczącym lwem na masce, a w liczbie tej są zarówno samochody osobowe, jak i lekkie auta dostawcze. W minionych dwudziestu latach był jeden rok lepszy. Był to rok 2003, kiedy to zarejestrowano w Czechach 10.781 Peugeotów. Jak łatwo obliczyć – w roku 2016 do wyrównania rekordu zabrakło tylko piętnastu aut! Niemniej jednak miniony rok był dla Peugeota o 932 samochody lepszy od 2015, co oznacza wzrost liczby rejestracji o 9,5%. Rynkowy udział Peugeota w czeskim rynku wyniósł w 2016 roku 3,86%. Dało to francuskiej marce siódmy wynik wśród najpopularniejszych marek samochodowych w tym kraju.
Chociaż nie udało się pobić rekordu liczby rejestracji sprzed trzynastu lat, to dyrektor Peugeota w Czechach, Marco Venturini, i tak jest zadowolony. I to nie tylko z wolumenu sprzedaży, ale z uwagi na rekord, który pobić się udało. Chodzi o liczbę złożonych zamówień. Przyjęto ich bowiem w ubiegłym roku aż 12.822, a nie wszystkie udało się zrealizować w minionym roku. Wpływ na to miały zdolności produkcyjne fabryk PSA, ale też fakt późnego wprowadzenia do oferty Nowego Peugeota 3008. Klienci zamówili przeszło 450 tych aut od listopada ubiegłego roku, ale na dostawy kompaktowych SUV-ów trzeba poczekać.
Najchętniej kupowanym w Czechach Peugeotem był jednak nie samochód dostawczy, a auto użytkowe. Mowa tu o Peugeocie Boxerze, najlepiej sprzedającym się samochodzie tego typu w Czechach. W roku 2016 Czesi zarejestrowali 2.242 nowe Boxery. Drugie miejsce na liście najpopularniejszych modeli marki w Czechach zajmuje Peugeot 2008, od mniej więcej połowy roku oferowany w odświeżonej wersji. Sprzedaż wzrosła o 40% i w efekcie zarejestrowano 1.926 egzemplarzy. Dzięki temu Peugeot 2008 był drugim najchętniej kupowanym małym SUV-em u naszych południowych sąsiadów.
Inne modele Peugeota też sprzedawały się lepiej w 2016 roku, niż w roku 2015. Peugeot Partner Tepee zyskał 34%, Peugeot 308 25%, a Peugeot 208 10%. Jednakże Marco Venturiniego cieszy sukces Nowego 3008. „Zainteresowanie tym samochodem jest ogromne! Przyjęliśmy ponad 450 zamówień w ciągu niespełna dwóch miesięcy. Warto podkreślić, że klienci nadzwyczaj często zamawiają auta w najwyższych poziomach wyposażenia – GT i GT Line. Chcą się cieszyć bogatym wyposażeniem i wyjątkowymi materiałami wykończeniowymi”.
Nowy Peugeot 3008 odniósł sukces praktycznie we wszystkich krajach, w których został już wprowadzony do oferty. Zdobył trzynaście nagród. Został Samochodem Roku w Danii, Chorwacji i Irlandii i SUV-em Roku w Anglii i we Francji (na rodzimym rynku już dwukrotnie – w plebiscytach l’Argus oraz Kilomètres Entreprise). Od europejskiej premiery do końca 2016 roku zarejestrowano już 60.888 zamówień na tego kompaktowego SUV-a. Przekroczyło to założone cele o aż 71% i spowodowało zwiększenie produkcji. W styczniu dzienna produkcja wzrosła z początkowych 640 sztuk do 750 samochodów, a w lipcu ma osiągnąć 1.000 egzemplarzy na dobę.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Jędrzej Chmielewski
Najnowsze komentarze