Sprzedaż aut Renault i Dacia do firm wzrosła w 2016 roku o 27%. Firmy na polskim rynku zakupiły rekordową liczbę samochodów marki Renault – 22.676 szt. Renault znalazło się w pierwszej piątce wśród producentów sprzedających auta do firm.
Sprzedaż samochodów Renault i Dacia do firm w 2016 roku wyniosła rekordowe 34.766 samochodów osobowych i dostawczych, co daje 10,4% udziału w rynku.
Na rynku samochodów dostawczych marka Renault zajmuje drugie miejsce w Polsce, z udziałem 14,3%. Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce na rynku samochodów dostawczych w 2016 roku. Obie marki Grupy Renault mają 18,2% udziału w polskim rynku samochodów dostawczych.
Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów specjalistycznych (modyfikowanych) na bazie podwozi.
Naszym kluczem do tegorocznego sukcesu na pewno była bogata oferta produktowa najmłodszej floty samochodów w Europie. Zapewniamy wyposażenie auta dostosowane do potrzeb klienta instytucjonalnego. Oferujemy też atrakcyjny pakiet usług finansowych i posprzedażowych. Dysponujemy profesjonalną siecią obsługi klienta firmowego. Mamy także pełną ofertę samochodów dostawczych i modyfikowanych – powiedział Tomasz Mróz, dyrektor sprzedaży flotowej Terytorium East.
Rynek sprzedaży do firm w Polsce wzrósł o 20%. Sprzedaż aut Renault i Dacia do firm wzrosła w 2016 roku o 27%. Firmy na polskim rynku zakupiły rekordową liczbę samochodów marki Renault – 22.676 szt. Marka Renault znalazła się w Top 5 w sprzedaży samochodów kierowanej do firm (samochody osobowe i dostawcze). Dacia zajmuje dziewiątą pozycję na rynku.
W sprzedaży samochodów osobowych do firm obie marki Renault i Dacia mają 9-procentowy udział w rynku. W 2016 roku sprzedano klientom firmowym łącznie 34.766 samochodów osobowych i użytkowych marek Renault i Dacia. Sprzedaż aut osobowych marki Renault do firm wyniosła 15.259 szt., natomiast aut dostawczych 7.422 szt.
W ramach największych kontraktów na dostawę flot w roku 2016 Renault Polska sprzedało 3.732 samochody. Największy kontrakt na blisko 380 samochodów zrealizowany został dla firmy Orange. Pozostałe to m.in. 340 dla firmy Sanofi, 260 dla NetWorks, 250 dla Netii i 230 dla Polpharmy.
W kanale sprzedaży do firm najbardziej popularnymi modelami okazały się w 2016 roku Renault Master oraz Renault Clio i Renault Megane z wyposażeniem odpowiadającym standardom aut służbowych, tzn. klimatyzacją, zestawem głośnomówiącym i nawigacją. Najczęściej klienci wybierali silniki 2.3 dCi 170 KM w przypadku samochodów dostawczych, zaś w przypadku samochodów osobowych najczęściej wybierany był 1.5 dCi 110 KM. Z gamy Dacii klienci flotowi najchętniej wybierali model Duster z silnikiem 1.6 SCe 115 KM oraz model Dokker Van z silnikiem 1.6 SCe 100 KM.
Rynek samochodów dostawczych w Polsce wzrósł o 12%. Marki Renault i Dacia zwiększyły swój udział, sprzedając łącznie 10.907 samochodów. Renault zajmuje drugą pozycję na polskim rynku samochodów dostawczych, z udziałem 14,3% (8.575 szt.), a model Master zajmuje drugie miejsce w swoim segmencie. Gama Mastera charakteryzuje się tym, że jest tworzona „na miarę” i obejmuje w Polsce ponad 150 wersji: 4 długości, 3 wysokości, 4 klasy ładowności, a także wersje: furgon, furgon brygadowy, podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platformę z kabiną, wywrotki, kontenery, wersje z przednim i tylnym napędem, o objętości użytecznej od 8 do 22 m³.
Dacia pobiła rekord w rejestracji samochodów dostawczych, było to 2.332 szt.
Marka Renault od 1998 roku utrzymuje pozycję lidera w segmencie lekkich samochodów dostawczych w Europie.
Od roku 2009 Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi. W zeszłym roku zabudowano 5.880 samochodów marki Renault i Dacia. Sieć PRO+, posiadająca w tej chwili 20 wyspecjalizowanych punktów sprzedaży i serwisu – dysponujących m.in. parkiem modyfikowanych samochodów pokazowych oraz specjalnym programem obsługowym, kierowanym do przedsiębiorców – przyczynia się do sukcesu marki na rynku samochodów dostawczych.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze