Świetne wiadomości napływają z Niemiec – Renault Clio R.S. Trophy ustanowiło rekord toru Nürburgring w swojej klasie! 220-konna wersja limitowana (o 20 KM mocniejsza od seryjnego Clio R.S., ale nie tylko moc zwiększono) okazała się szybsza, niż Mini JCW (8:35), Opel Corsa OPC (8:40), czy Audi S1 (8:41). A jaki wynik uzyskało Clio R.S. Trophy? Otóż prowadzący je dziennikarz „Sport Auto” Christian Gebhardt pokonał pętlę w 8 minut i 23 sekundy! To o 36 sekund szybciej od wyniku zwykłego Clio R.S.
Christian Gebhardt jeździł po torze Nürburgring już kilkoma autami segmentu B, ale dopiero Renault Clio R.S. Trophy okazało się naprawdę szybkie. Pokonało pętlę w czasie analogicznym do np. Astona Martina DB7 GT.
Renault Clio R.S. Trophy ma zmienione oprogramowanie dwusprzęgłowej skrzyni biegów (EDC), dzięki czemu przełącza biegi nawet w czasie o połowę krótszym, niż standardowa przekładnia. Pamiętajmy jednak, że ma to miejsce w trybie Race. R.S. Trophy ma też sztywniejsze zawieszenie i parę innych zmian. Nic więc dziwnego, że „objechał” zwykłego R.S.-a o przeszło pół minuty.
za informację dziękujemy Adamowi
KG
Najnowsze komentarze