Renault Duster – zero gwiazdek w testach zderzeniowych indyjskiej wersji

13
3566

Organizacja Global NCAP przetestowała model Renault Duster oferowany na rynku indyjskim. Wynik był katastrofalny. Samochód nie zdobył ani jednej gwiazdki.

Organizacja Global NCAP poddała testom bazową wersję modelu Renault Duster. Samochód jest jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów na rynku indyjskim. Duster, który jest oferowany bez ABS-u i poduszek powietrznych nie zdobył ani jednej gwiazdki. Całkowicie zawiódł przy ochronie dorosłych pasażerów, natomiast badanie bezpieczeństwa dzieci przyniosło rezultat 2 gwiazdek.

Wyniki crash-testów pokazują różnice, jakie występują pomiędzy jednym modelem oferowanym na różnych rynkach świata. Wersja pojazdu wyposażona w jedną poduszkę powietrzną, zdobyła w teście 3 gwiazdki, z kolei tak samo wyposażony samochód (także z jedną poduszką powietrzną) oferowany na rynku brazylijskim, zdobył już 4 gwiazdki. W gorzej ocenionym egzemplarzu poduszka była mniejsza i podczas zderzenia głowa kierowcy nie stykała się w całości z poduszką. Indyjski Duster jest najmniej bezpieczny spośród oferowanych na świecie.

W Europie model jest obecny pod marką Dacia i także jest słabo oceniany w crash-testach. Przebadany przez Euro NCAP w 2011 roku uzyskał wynik zaledwie trzech gwiazdek.

Renault Duster nie jest jedynym modelem sprzedawany w Indiach z tak słabym wynikiem testów zderzeniowych. Na liście są także Renault Kwid, Maruti Suzuki: Alto, Celerio i Eeco, Hyundai Eon, Ford Figo, Datsun Go, Mahindra Scorpio, Chevrolet Enjoy, Tata Zest, oraz Tata Nano. Są także modele, których nazwy znamy z rynku europejskiego, takie jak Suzuki Swift, Hyundai i10 oraz Volkswagen Polo.

Wszystko to wynika z konieczności utrzymania niskiej ceny samochodu na indyjskim rynku, który wprawdzie dynamicznie się rozwija, ale ów rozwój trwa dopiero od kilku lat.

Galeria

Dodaj komentarz

13 komentarzy do "Renault Duster – zero gwiazdek w testach zderzeniowych indyjskiej wersji"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
ToJa
Gość

Dlatego nie obczyny Kwida w Euro

Staszek Mar.
Gość

Tylko po co testować Dustera indyjskiego według norm europejskich? I jeszcze ten ADAC, który wspiera VW… to mi pachnie akcją przeciwko Renault i czarnym PRem

Aron
Gość

W imię poprawy bezpieczeństwa. Za sprawą Global NCAP, norma jest dla wszystkich rynków. Odkąd w życie wszedł projekt Latin NCAP, w Brazylii zmieniono przepisy dotyczące wyposażenia samochodów w systemy bezpieczeństwa. Poduszka i ABS muszą być standardem, dzięki czemu takie graty jak np. Nissan Tsuru musiały pożegnać się z życiem. W Rosji dzięki testom serii ARCAP, Łada Granta ma w standardzie poduszkę. Zamiast tworzyć teorie spiskowe, lepiej popatrzeć na historię testów Global lub Latin NCAP. Te testy to sygnał dla opinii publicznej i rządzących, że może być lepiej. W Ameryce Płd. jakiś efekt został osiągnięty, może i w Indiach się uda.

Krzysztof
Editor
Ależ nikt tu nie neguje sensu poprawy bezpieczeństwa. Tyle, że to pociąga za sobą określony wzrost ceny, niemały. A są rynki, m.in. właśnie Indie, w których potrzeba posiadania własnego samochodu przegrywa z rozsądkiem. Ma być nowy, nie musi być bezpieczny. To normalne na początku boomu motoryzacyjnego w każdym kraju. To samo było 20 lat temu w Polsce. W segmencie B seryjnie airbag kierowcy miał tylko Citroen Saxo. Czy to znaczy, że ludzie rzucili się do salonów francuskiej marki? Nie. Kupowali biednie wyposażone Polo, Ibizy, Corsy, nierzadko płacąc za nie więcej, niż kosztowało Saxo. Ba – to trwa do dziś! Zamiast… Czytaj więcej »
Krzysztof
Editor

Aha i jeszcze jedno.
Napisał Pan, że „Za sprawą Global NCAP, norma jest dla wszystkich rynków”. To prawda. Ale nie wszystkie modele są globalne, nawet mimo takich samych czasem nazw. I trudno przenosić wyniki testów zderzeniowych Renault Dustera w Indiach na Dacię Duster oferowaną w Europie. Bo to jednak trochę różne samochody. I my się obawiamy, żeby motogazetki takich właśnie analogii nie czyniły.

Aron
Gość
To prawda nie wszystkie modele są globalne. Jednak ideą testów Global NCAP jest ocena, jaki poziom bezpieczeństwa gwarantują auta oferowane na biednych rynkach i porównanie ich z ofertą z krajów rozwiniętych. Z tego powodu ta norma jest wspólna i niestety dla aut z rynku indyjskiego, czy Ameryki Południowej surowa i dotkliwa. Przykład Latin NCAP pokazuje, że idea jest słuszna ponieważ wprowadzono odpowiednie zmiany prawne, dotknięto ludzką świadomość i narobiono trochę wstydu producentom. Same plusy. To, że Pan nie doszukuje się spisku, to wiem. Jednak, jak pokazał ostatni komentarz, są czytelnicy lubiący teorie spiskowe. Że to niby celowy zamach na Renault,… Czytaj więcej »
Red
Gość

no to możemy być pewni, że wynik tego testu pojawi się niebawem na okładkach AutoSwiata i Motoru…

Krzysztof
Editor

To na pewno :-) Z dziką satysfakcją będą to komentować.

Krzysztof
Editor

Warto jednak zauważyć, że przedział pasażerski praktycznie nie uległ zniszczeniu – jego integralność została zachowana.
Renault dorzuci poduszkę/poduszki czołowe i będzie po sprawie. A przy okazji napędzi sobie sprzedaż droższych modeli z airbagami, jak to ma miejsce w przypadku Kwida :-)

Kreator
Gość

Indie, to nie Europa. Inne warunki, inne wymogi. Motoryzacja tam rozwija się masowo i wiele koncernów na tym korzysta. Nie można porównywać Dustera w wersji na ten rynek z wersją europejską. Tam nie ma np. wymogów montowania poduszek powietrznych, abs itp…

Aron
Gość

Można porównywać, a nawet trzeba. Dzięki temu jest postęp, a nie zastój. Za sprawą porównań testów przeprowadzanych przez Latin NCAP i Euro NCAP w Brazylii ABS i poducha to już standard. W Indiach, padły pierwsze wypowiedzi dotyczące bezpieczeństwa nowych samochodów – w tym ze strony premiera. To, że dla europejczyka ten test nic nie jest wart, nie oznacza że jest bez sensu.

max
Gość

Renault swoimi modelami Duster i Kwid robi konkurencję dla Taty, więc nic dziwnego, że pojawił się ten test. A swoją drogą – produkcja modelu całkowicie pozbawionego systemów chroniących kierowcę i pasażerów w Europie byłaby niemożliwa

Gość
Gość

Trochę dziwne, że Renault Duster z 1 poduszką w Brazylii zdobył 4 gwiazdki a Dacia Duster z 2 przednimi poduszkami, poduszkami bocznymi i ABS zdobył tylko 3…

wpDiscuz