Ta wiadomość brzmi jak primaaprilisowy żart, ale wcale nią nie jest! Kilkanaście minut temu na oficjalnym profilu Renault pojawiła się informacja, że firma podpisała kontrakt na zakup marki Mini od BMW. Obie firmy nie ujawniają wartości transakcji ale w internecie funkcjonuje już strona nowej marki! Koncern Renault stawia na premium.
Zobacz informacje w naszym nowym programie Francuskie.pl TV
Renault od dłuższego czasu przygotowuje się do zajęcia kolejnych nisz na rynku. Koncern z uwagą obserwował sukces linii DS u swojego francuskiego konkurenta. Pierwszym podejściem było reaktywowanie marki Alpine. Pierwsze samochody Alpine wyjadą na drogi w roku 2016. Jednak szef Renault zdecydował, że już najwyższy czas wejść w linię produktów z wyższej półki. Okazją do tego były propozycje ze strony BMW. Firmy nie ujawniły wartości transakcji, ale nieoficjalnie mówi się o kilkuset milionach euro. Od wczoraj działa serwis internetowy nowej marki, znajdziecie go pod adresem www.mini-renault.com.
Projektowany przez Renault samochód nadal będzie nazywał się Mini. Będzie oczywiście nawiązywał do brytyjskiego modelu, sprzedawanego w latach 1959-2000, zostanie jednak powiększony. W gamie pojawią się nowe oszczędne silniki Renult oraz – tutaj niespodzianka – nowy silnik Renault, znany na razie pod kodową nazwą Dagda, o pojemności 1.6 litra z dwoma turbosprężarkami i mocy 290 KM! Warto podkreślić, że Dagda to nazwa najwyższego galijskiego bóstwa w mitologii celtyckiej, inaczej określany jest jako Wszechpotężny. Interesujące nawiązanie. Zresztą tych odnośników do mitologii jest więcej.
Pierwszy samochód Mini, wyprodukowany przez Renault, będzie nazywał się Silver Arrow. Chcieliśmy nawiązać do szlachetnej, angielskiej tradycji samochodów Rols Royce oraz w pewien sposób do mitologii związanej z Robin Hoodem. Srebrna strzała jest mocno zakorzeniona w średniowiecznej legendzie a później stała się symbolem szybkich samochodów. To ukłon w stronę Anglików, którzy są bardzo konserwatywni i kochają tradycję” – mówi Grzegorz Paszta z Renault Polska.
Wiemy już, że twarzą kampanii reklamowej nowego Renault Mini we Francji zostanie Christian Clavier. Aktor znany jest m.in. z roli Asterixa. I właśnie do filmu Asterix i Obelix będzie odnosić się nowa kampania reklamowa. Postać Asterixa została wybrana z dwóch powodów. Po pierwsze, nosi on hełm, który doskonale wpisuje się w stylistykę logo Mini – ze skrzydełkami po obu stronach. Po drugie, nowy silnik w Mini, Dagda, będzie świetnie wpisywał się w filmowe i komiksowe realia prędkości. Kampania reklamowa ruszy we Francji już w maju tego roku. W Polsce reklamy z udziałem Asterixa zobaczymy dopiero we wrześniu. Nie mogę wszystkiego ujawniać, ale do tłumaczenia zatrudniliśmy Bartosza Wierzbięte, a głosu Asterixowi użyczy jeden z najpopularniejszych polskich aktorów.
Renault ma utrzymać podział sieci sprzedaży. Mini będą sprzedawane w oddzielnych mini-salonach. Salony te już powstają na terenie całego kraju. Wymogiem producenta jest lokowanie ich w pobliżu sklepów z biżuterią. Dlatego na przykład w warszawskiej Galerii Mokotów, która znajduje się kilkaset metrów od siedziby Renault Polska, salon Mini znajduje się na pierwszym piętrze, w towarzystwie sklepów Svarowskiego i Gold Point. Stawiamy na ekskluzywny wizerunek naszej nowej marki – dodaje Grzegorz Paszta.
Nowa gama Renault Mini
– One Two/Agent CR (R2000+)
– One Cabrio (R2010+).
– One Countryman R (R2020+)
– One Mini Coupe R (R2050+)
– Mini Roadster R (R3000+)
Gama silników:
– One basic 0,8 TCE 90 KM
– One agent 1,2 TCE 120 KM
– One eco D 1,5 dCi 90 KM (diesel)
– One eco+ D 1,5 dCi 110 KM (diesel)
– One performance 1,6 140 KM
– One Dagda dual 1,6 290 KM*
* Jednostka dostępna w gamie Renault Mini od 2016 roku.
Po przejęciu marki Mini, Renault będzie dysponować samochodami we wszystkich segmentach za wyjątkiem limuzyn premium:
Dacia – klasa ekonomiczna
Renault, Nissan – klasa średnia
Mini – klasa mini premium
Alpine – klasa supersamochody
Producent w nieoficjalnych zapowiedziach chce wrócić do pomysłu dużej, komfortowej limuzyny, produkowanej we współpracy z Samsungiem. Projekt Super Safrane zostanie zaprezentowany na targach we Frankfurcie w 2015 roku.
źródło: Renault Polska, własne
Najnowsze komentarze