Niewątpliwy przebój indyjskiego rynku oczekiwany też na innych kontynentach, m.in. w Ameryce Południowej, pojawił się na Czarnym Lądzie. Renault właśnie wprowadza model Kwid w Afryce, konkretnie w Kenii.
Standardowa wersji Kwida na rynku kenijskim napędzana będzie przez podstawowy dla tego modelu benzynowy silnik SCe o pojemności skokowej 799 cm³. To nie jest problem, bo Kwid jest lekkim i niedużym samochodem i ta jednostka spokojnie daje sobie radę z napędzaniem tego auta. Silnik ów generuje 54 KM mocy maksymalnej przy 5.678 obr./min. i 72 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4.386 obr./min. Motor ów współpracuje z pięciobiegową skrzynią manualną.
Na rynkach afrykańskich kluczową rolę odgrywa cena samochodu. Nie inaczej będzie i w tym przypadku. Kwid w Kenii został wyceniony na interesującą matematycznie kwotę 1.234.567 szylingów kenijskich. To równowartość ok. 48.400 zł, a więc wydaje się wartością niemałą. W Kenii jednakże Renault Kwid będzie najtańszym nowym samochodów.
Kwid w Afryce jest samochodem bardzo oczekiwanym. Nie dość, że ma atrakcyjną cenę przy ciekawej stylistyce, to w dodatku doskonale spisze się na terenach, gdzie droga utwardzona oznacza nierzadko trakt pozbawiony większych roślin i ubity przez przejeżdżające pojazdy.
Renault Kwid będzie dostępny w Kenii w pięciu kolorach nadwozia: Outback Bronze (metalik), Planet Grey (metalik), Moonlight Silver (metalik), Ice Cool White (bazowy) oraz Fiery Red (metalik). Wybierać będzie można także kolorystykę tapicerki spośród trzech wariantów – Moon Grey, Intense Red oraz Champion Red.
Kwid w Afryce będzie na wielu rynkach pierwszym modelem Renault, przypadnie mu więc rola forpoczty dla innych samochodów koncernu. Jeśli się przyjmie, a na to trzeba liczyć, w ślad za nim pojawią się kolejne modele. Będzie to z pewnością świetny i rozsądny cenowo Duster, a potem i droższe samochody z portfolio Grupy Renault.
Jeszcze w tym roku Renault Kwid ma trafić na rynek brazylijski. Premiera auta będzie miała miejsce na listopadowym Sao Paulo Auto Show. Wersja południowoamerykańska jest jednak dostosowywana do wymogów prawnych oraz oczekiwań klientów w Ameryce Łacińskiej – będzie oferowała nie tylko wyższy poziom bezpieczeństwa, ale prawdopodobnie otrzyma też silnik, który można będzie zasilać etanolem.
Tymczasem jednak Renault Kwid w Afryce zdobywa kolejnych klientów i robi dobrą robotę dla francuskiej motoryzacji. Grupa Renault znajduje się w prawdziwej ofensywie!
KG; zdjęcia: IndianAutosBlog
Najnowsze komentarze