Renault Logan, w Europie sprzedawany pod marką Dacia, uznany został w badaniu przeprowadzonym przez brazylijski oddział JD Power najlepszym kompaktowym sedanem, a to już drugi taki tytuł przyznany temu autu. Oczywiście klasyfikacja segmentów jest tam nieco inna, niż w Europie, choć i u nas spokojnie można by było Logana do kompaktów zaliczyć.
Skoro wiele papierowych (i nie tylko) mediów tak chętnie wrzuca do kompaktów Škodę Rapid z rozstawem osi wynoszącym nikczemne 2.589 mm, to tym bardziej jest tam miejsce dla Logana, który dysponuje rozstawem osi 2.634 mm, a więc o 45 mm większym. Ale dajmy temu spokój tym razem.
W czwartek edycji badania polegającego na sprawdzaniu opinii około 9.000 klientów, którzy posiadają samochód od roku do trzech lat, zadaje się pytania dotyczące czterech czynników satysfakcji. W kolejności ważności są to koszty eksploatacji pojazdu (zużycie paliwa, ubezpieczenie, koszty przeglądów i serwisu), czemu przykłada się wagę 42% oceny, jakości obsługi posprzedażnej (23% wartości oceny), projekt i wykonanie pojazdu (w tym ocena komfortu i wyposażenia) warte 19% oraz jakość i trwałość pojazdu (pozostałych 16%).
Renault Logan uzyskał w tym badaniu 737 punktów na 1000 możliwych, jest więc samochodem bardzo cenionym przez właścicieli.
Tegoroczne badanie objęło użytkowników 85 modeli samochodów, o 12 więcej, niż rok wcześniej.
Renault Logan najlepszym kompaktowym sedanem w Brazylii
KG; zdjęcie: Renault Brasil
Najnowsze komentarze