Renault opublikowało cennik Megane Grandtour na lokalnym rynku. Praktyczniejsza wersja kompaktowej nowości znad Sekwany startuje z poziomu cenowego 19.900 euro, tanio więc nie jest, jak na polskie warunki, ale należy się spodziewać, że u nas ceny będą bardziej atrakcyjne.
Zamówienia na Megane Grandtour francuscy dealerzy zaczną przyjmować już za kilka dni, na początku czerwca. Podejrzewam, że samochód będzie się cieszył dużym zainteresowaniem z uwagi na elegancką, dynamiczną stylistykę, przestronne, modułowe wnętrze, wysoki komfort podróży oraz dużą ładowność.
A tak przy okazji – napisałem, że cena jest dość wysoka, zwłaszcza po przeliczeniu jej na złotówki, ale tak naprawdę Renault poszło naprawdę na noże z Peugeotem – ceny na 308 SW zaczynają się we Francji od 22.250 euro, a ta różnica naprawdę może odwrócić sytuację na rynku. Chyba Peugeot będzie zmuszony obniżyć ceny na rodzimym rynku.
Dodajmy też, że niebagatelną zaletą droższych wersji Megane Grandtour jest niebawem system czterech skrętnych kół 4Control, nieosiągalny u konkurencji.
Premiera Renault Megane Grandtour miała miejsce podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie i przyznać muszę, że auto wzbudzało duże zainteresowanie odwiedzających targi dziennikarzy. Niedługo później (raptem trzy tygodnie) samochód pokazano na targach w Poznaniu. Zanim jednak polscy klienci będą mogli zamówić Megane Grandtour minie jeszcze trochę czasu. Po lekturze francuskiego cennika i gamy możecie sobie już jednak ostrzyć zęby ;-)
Tymczasem zamówienia zaczną wkrótce przyjmować dealerzy we Francji, a samochody w salonach pojawią się latem. Na dostawę Megane Grandtour trzeba więc będzie czekać również na rodzimym rynku.
Jak wspomniałem, ceny startują od 19.900 euro dla wersji z silnikiem TCe 100 łączonym z manualną skrzynią biegów. Renault zamierza zaproponować cztery poziomy wyposażenia (Life, Zen, Business and Intens). Będzie też Megane Grandtour GT z 205-konnym silnikiem Energy TCe i dwusprzęgłową skrzynią. Ceny na tę wersję startować będą z poziomu 32.800 euro. To o 800 euro więcej, niż również 205-konny Peugeot 308 SW, który jednakże ma manualną skrzynię (automat jest łączony tylko ze 180-konnym dieslem BlueHDi).
W Renault Megane Grandtour będzie też dostępny pakiet GT Line.
Czym może do siebie przekonać klientów Renault Megane Grandtour? Na pewno zaletą będzie 580-litrowy bagażnik. Płaska podłoga, haczyki na torby, dodatkowe schowki, czy automatyczne składanie kanapy, to dodatkowe plusy tej części samochodu. Dzięki składanym siedzeniom, w tym fotelowi pasażera, zamknięte Megane Grandtour może przewozić przedmioty o długości nawet 2,7 metra.
Przestronne wnętrze, to też niebagatelna zaleta tego samochodu.
Do tego wspomniany system 4Control.
No i całkiem szeroka oferta zespołów napędowych:
– silniki benzynowe:
Energy TCe 100 (z sześciobiegową manualną skrzynią biegów)
Energy TCe 130 (z sześciobiegową manualną skrzynią biegów)
Energy TCe 130 (z siedmiobiegową automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC)
– silniki wysokoprężne:
Energy dCi 90 (z sześciobiegową manualną skrzynią biegów)
Energy dCi 110 (z sześciobiegową manualną skrzynią biegów)
Energy dCi 110 (z sześciobiegową automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC)
Energy dCi 130 (z sześciobiegową manualną skrzynią biegów)
No i oczywiście dostępne nieco później w wersji GT jednostki:
Energy TCE 205 (z siedmiobiegową automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC)
Energy dCi 165 (z sześciobiegową automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC)
A teraz już cennik poszczególnych wersji:
Life Energy TCe 100 BVM 19.900 euro
Life Energy dCI 90 BVM 23.000 euro
Life Energy dCI 110 BVM 24.300 euro
Life Energy dCI 110 90g ECO² BVM6 24.500 euro
Zen Energy TCe 100 BVM 21.900 euro
Zen Energy TCe 130 BVM 24.100 euro
Zen Energy dCI 90 BVM 25.000 euro
Zen Energy dCI 110 BVM 26.300 euro
Zen Energy dCI 110 90g ECO² BVM6 26.500 euro
Zen Energy dCI 110 EDC 27.800 euro
Zen Energy dCI 130 27.500 euro
Business Energy TCe 100 BVM 22.300 euro
Business Energy dCI 90 BVM 25.400 euro
Business Energy dCI 110 BVM 26.700 euro
Business Energy dCI 110 90g ECO² BVM6 26.900 euro
Business Energy dCI 110 EDC 28.200 euro
Intens Energy TCe 130 BVM 26.300 euro
Intens Energy TCe 130 EDC 27.800 euro
Intens Energy dCI 110 BVM 28.500 euro
Intens Energy dCI 110 EDC 30.000 euro
Intens Energy dCI 130 29.700 euro
GT Energy TCe 205 EDC 32.800 euro
GT Energy dCI 165 EDC 34.900 euro
A co z wyposażeniem? Podajmy może najpierw pakiety z cenami i wyszczególnieniem, w jakich wersjach będą one dostępne w standardzie, a w jakich za dopłatą. To samo zrobimy z pojedynczymi elementami z cennika Megane Grandtour.
Pakiet Business (opcja w Life – R-Link Pack 2, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, konsola środkowa z podłokietnikiem i schowkiem pod nim, czujniki deszczu i światła) – 1.100 euro;
Pakiet R-Link 2 (opcja w Zen, seria w Business, Intens i GT – system multimedialny z pojemnościowym ekranem o przekątnej 7”, mapy Europy, złącza do urządzeń zewnętrznych) – 600 euro;
Pakiet Easy Break (opcja w Zen, seria w Business, Intens i GT – kanapa składana asymetrycznie z funkcją Easy Break, składany fotel pasażera umożliwiający przewożenie długich przedmiotów) – 200 euro;
Pakiet Bezpieczeństwo (opcja w Zen i Business, seria w Intens i GT – system hamowania awaryjnego, alert zbyt małej odległości do poprzedzającego samochodu) – 400 euro;
Pakiet Miejski (opcja w Zen, seria w Intens i GT – elektrycznie składane lusterka, czujniki parkowania i kamera cofania) – 500 euro;
Pakiet GT Line Zewnętrzny (opcja w Zen – przedni i tylny zderzak GT Line, 17-calowe alufelgi Decaro, emblemat GT Line, przyciemnione szyby) – 1.000 euro;
Pakiet GT Line Zewnętrzny (opcja w Intens – przedni i tylny zderzak GT Line, 18-calowe alufelgi Grand Tour, emblemat GT Line) – 1.000 euro;
Pełny Pakiet GT Line (opcja w Intens – przedni i tylny zderzak GT Line, 18-calowe alufelgi Grand Tour, emblemat GT Line, obszyta skórą kierownica, zagłówki GT, ciemna tapicerka o wzorze Carbon) – 1.500 euro;
Pakiet Look (opcja w Business – 16-calowe felgi w dwóch wzorach do wyboru – Silverline bądź Cinetic, przyciemniane tylne szyby) – 400 euro;
Pakiet Easy Parking (opcja w Intens – czujniki martwego pola i asystent parkowania) – 500 euro;
Pakiet Skórzany (opcja w Intens – skórzana tapicerka, podgrzewane fotele przednie z masażerami, kanapa z podłokietnikiem) – 1.500 euro;
Tylne czujniki parkowania (opcja w Life, seria w Zen, Business, Intens i GT) – 300 euro;
Relingi dachowe wzdłużne (opcja w Life, seria w Zen, Business, Intens i GT) – 300 euro;
Asystent parkowania (opcja w GT) – 350 euro;
Adaptacyjny tempomat (opcja w Intens i GT) – 300 euro;
Wspomaganie hamulca postojowego (opcja w Zen i Business, seria w Intens i GT) – 300 euro;
System audio Bose® (opcja w Intens i GT) – 600 euro;
Elektrycznie sterowany szyberdach (opcja w Zen, Intens i GT) – 800 euro;
15-calowe felgi z kołpakami Lagoon (opcja w Business) – bez kosztów;
18-calowe alufelgi Grand Tour (opcja w Intens) – 500 euro;
Wyświetlacz przezierny HUD (opcja w Intens i GT) – 400 euro;
Tapicerka niebiesko-czarna z alcantary (opcja w GT) – 100 euro;
Lakier metalizowany (opcja w Life, Zen, Business, Intens i GT) – 620 euro;
Lakier metalizowany specjalny (opcja w Life, Zen, Business, Intens i GT) – 820 euro;
Koło zapasowe (opcja w Life, Zen, Business i Intens) – 120 euro;
Koło zapasowe dojazdowe (opcja w Intens i GT) – 120 euro.
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze