Renault otwiera dziś zamówienia na model TALISMAN Grandtour – duże kombi można zamówić w cenie już od 96.900 zł w wersji Life z silnikiem Energy dCi 110.
Samochód ten wyposażony jest w te same innowacyjne technologie co wersja sedan. Niezwykłą przyjemność prowadzenia zapewnia połączenie systemu 4 kół skrętnych 4CONTROL z systemem Electronic Damper Control (elektrycznie regulowana siła tłumienia amortyzatorów), sterowane za pomocą systemu MULTI-SENSE, umożliwiającego personalizację doznań z jazdy.
Renault TALISMAN Grandtour znajdzie się w polskich salonach sprzedaży w czerwcu, już od dziś klienci mogą składać zamówienia na ten model.
Ceny Renault TALISMAN Grandtour
Zgodnie z zapowiedzią, wersja Grandtour będzie kosztować 4.000 zł więcej w stosunku do wersji sedan. Ceny zaczynają się już od 96.900 zł.
Rocznie w Europie sprzedaje się ponad milion samochodów z segmentu D (wersji sedan, hatchback i kombi). Kombi stanowią ponad 50% łącznej sprzedaży. Renault TALISMAN Grandtour posiada wszystkie zalety sedana, uzupełnione o dynamiczną stylistykę i praktyczne rozwiązania wersji kombi.
Renault Talisman Grandtour – cennik, dane techniczne, wyposażenie
Wymiary
Wymiary są niemal identyczne jak w sedanie (4,86 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości oraz rozstaw osi 2,81 m). TALISMAN Grandtour posiada również te same dynamiczne proporcje, smukłą sylwetkę i wysoki dolny pas nadwozia. Relingi dachowe z polerowanego aluminium podkreślają linię dachu przedłużoną dodatkowo długim spojlerem. Kształt tylnych słupków i chromowane obramowanie bocznych szyb wzmacniają wrażenie wysmukłości i finezji linii. Kąt pochylenia tylnej szyby daje efekt dynamiki, a jednocześnie pozwala zwiększyć pojemność bagażnika.
Prostszy załadunek bagaży
Dostęp do bagażnika jest wyjątkowo łatwy dzięki progowi umieszczonemu na wysokości 571 mm i dużej szerokości otworu bagażnika, wynoszącej 1 074 mm. Podobnie jak w sedanie klapa może być wyposażona w siłowniki zapewniające bezdotykowe otwieranie bagażnika. Tylna kanapa jest dzielona w układzie 1/3-2/3, a system Easy Break umożliwia łatwe jej złożenie od strony bagażnika dzięki dwóm dźwigniom. System elektrycznego i bezdotykowego otwierania klapy można aktywować przesunięciem stopy pod tylnym zderzakiem. Niewymagający użycia rąk system bardzo ułatwia załadunek.
Bagażnik TALISMAN Grandtour ma pojemność 572 dm³ (wg normy VDA) do przesłony bagażnika. Długość bagażnika wynosi 1.116 mm. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy długość załadunku 2.010 mm, co przekłada się na pojemność bliską 1.700 dm³ (wg normy VDA).
Dobre samopoczucie: obszerne wnętrze i komfortowe fotele
Zaprojektowany z myślą o zapewnieniu dobrego samopoczucia kierowcy i pasażerom TALISMAN Grandtour plasuje się, podobnie jak sedan, w ścisłej czołówce swojego segmentu pod względem przestronności i komfortu wnętrza. Wersja Grandtour posiada ponadto o 30 mm większą odległość od siedzenia do dachu na tylnych miejscach, wynoszącą 886 mm.
– odległość od siedzenia do dachu: 902 mm z przodu i 886 mm z tyłu,
– szerokość nad przednimi podłokietnikami: 1.512 mm,
– promień na wysokości kolan z tyłu: 262 mm,
– schowki we wnętrzu o pojemności ponad 25 litrów.
Komfortowe i obszerne przednie fotele oferują komfort klasy biznes:
– regulacja do 10 parametrów, w tym 8 regulowanych elektrycznie oraz możliwość dostosowania długości siedziska w zakresie 60 mm (wyłącznie w wersji Initiale Paris),
– możliwość regulacji elektrycznej 4 parametrów podparcia lędźwiowego (wysokość/ głębokość),
– funkcja masażu z możliwością regulacji rodzaju i intensywności (2 programy/ 5 sekwencji) w przypadku siedzeń regulowanych elektrycznie,
– zagłówki typu Relaks (wyłącznie w wersji Initiale Paris),
– podgrzewane siedzenia,
– pamięć ustawienia z możliwością skonfigurowania i zapamiętania do 6 indywidualnych profili.
Fotele w TALISMANIE Grandtour wyposażone są w dwie ważne nowości:
– wbudowaną funkcję wentylacji w fotelach z regulacją elektryczną, zwiększającą komfort podróżowania podczas dużych upałów,
– nową półsztywną obudowę oparcia, wykonaną w technologii Cover Carving, zarazem wytrzymałą, lekką i elastyczną, zapewniającą więcej miejsca na wysokości kolan na tylnych siedzeniach (+3 cm).
TALISMAN Grandtour jest również dostępny w najbardziej ekskluzywnej wersji Initiale Paris o unikalnej estetyce (w cenie już od 148 400 zł), która zapewnia najwyższy poziom komfortu, oferuje unikalny kolor nadwozia Fioletowy Améthyste, a także specjalną tapicerkę ze skóry licowej Nappa i lepszą izolację akustyczną we wnętrzu dzięki zastosowaniu bocznych szyb klejonych.
TALISMAN Grandtour – technologie zwiększające przyjemność jazdy i komfort
Podstawowym elementem systemu MULTI-SENSE są 4 koła skrętne 4CONTROL i układ Electronic Damper Control (elektrycznie regulowana siła tłumienia amortyzatorów).
Po raz pierwszy w tym segmencie Renault TALISMAN Grandtour łączy, podobnie jak wersja sedan, system 4CONTROL z układem Electronic Damper Control (elektrycznie regulowana siła tłumienia amortyzatorów). Podczas jazdy po mieście układ 4CONTROL zapewnia Renault TALISMAN Grandtour niewiarygodną zwrotność i precyzję prowadzenia. Stabilność na zakrętach i sprawność, z jaką omija przeszkody, plasują nowy model Renault w najwyższej klasie pod względem przyjemności i komfortu jazdy.
Oferowana przez Renault unikalna technologia MULTI-SENSE umożliwia spersonalizowanie doznań z jazdy dzięki 4 zaprogramowanym fabrycznie trybom jazdy: komfort, sport, neutral, eko oraz trybowi indywidualnemu perso, w którym kierowca może dowolnie dobrać ustawienia.
Dzięki systemowi MULTI-SENSE, sterowanemu zarówno poprzez system multimedialny R-LINK 2, jak i przyciskiem skrótu na konsoli centralnej, TALISMAN Grandtour natychmiast zmienia charakter, pozwalając wybrać styl, w jakim chcesz prowadzić swój samochód – od najbardziej komfortowego po najbardziej sportowy – i za każdym razem przeżyć unikalne chwile podczas jazdy. Konstrukcja auta z obniżonym środkiem ciężkości i nisko umieszczony fotel kierowcy pozwala w pełni wykorzystać potencjał systemu MULTI-SENSE, zwłaszcza jeśli chodzi o doznania w wyjątkowo dynamicznym trybie sport. Do wybranego trybu jazdy dostosowują się również tonacja oświetlenia wnętrza (niebieska, czerwona, zielona, fioletowa lub w kolorze sepii), a także styl i rodzaj informacji wyświetlanych na desce rozdzielczej oraz dźwięk pracy silnika.
R-LINK 2 – centrum sterowania on-line
Renault TALISMAN Grandtour jest wyposażone w system multimedialny R-LINK 2 z dostępem do usług on-line, dostępny w wersji z dotykowym ekranem 7” (umieszczonym poziomo) lub ekranem 8,7” (umieszczonym pionowo). Poza klasycznymi funkcjami, takimi jak nawigacja, system audio i klimatyzacja, system R-LINK 2 pozwala na obsługę systemów wspomagających prowadzenie i bezpieczeństwo. Uzupełnieniem ekranu dotykowego są przyciski skrótów, pokrętło na środkowej konsoli oraz dodatkowe przełączniki w kierownicy.
R-LINK 2 daje możliwość skonfigurowania stron głównych za pomocą widgetów. Umożliwia to bezpośredni dostęp do najczęściej używanych funkcji oraz personalizację interfejsu.
Stworzony „na miarę” system nagłośnienia BOSE®
TALISMAN Grandtour może być wyposażony w system nagłośnienia BOSE® Surround, specjalnie dostosowany do specyfiki wnętrza tego modelu, obejmujący dwanaście wysokiej klasy głośników, w tym subwoofer.
Technologia Centerpoint® umożliwia przetworzenie stereofonicznego sygnału dźwiękowego w sygnał wielokanałowy dający efekt Surround, a cyfrowy układ przetwarzania dźwięku BOSE® uwzględnia specyfikę akustyczną wnętrza Renault TALISMAN, zapewniając odpowiednio zrównoważony dźwięk.
Samochód z pełną ofertą systemów wspomagających prowadzenie i bezpieczeństwo
– Bezpieczeństwo: aktywny regulator prędkości, aktywny system wspomagania nagłego hamowania.
– Ostrzeganie: system kontroli pasa ruchu, system kontroli bezpiecznej odległości, system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola.
– Ułatwianie: adaptacyjne światła drogowe, automatyczny hamulec postojowy, kamera cofania, system wspomagania parkowania przodem i tyłem oraz system wspomagania parkowania Easy Park Assist.
Przezierny wyświetlacz Head-Up podaje najważniejsze informacje, zapewniając kierowcy bezpieczną jazdę: prędkość chwilową, informacje z systemu nawigacji i systemów wspomagających prowadzenie.
Jeszcze większa przyjemność prowadzenia dzięki nowoczesnej gamie silników
Oferowane w Renault TALISMAN Grandtour silniki są wydajne, niezawodne i oszczędne.
Oferta obejmuje dwa silniki benzynowe:
– Energy TCe 150 i Energy TCe 200 wyposażone w 7-przełożeniową automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC i trzy silniki wysokoprężne:
– Energy dCi 110 w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną
– Energy dCi 130 w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną lub z 6-przełożeniową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową EDC
– Energy dCi 160 z systemem twin turbo, dostępny wyłącznie z 6-przełożeniową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową EDC.
W gamie Renault TALISMAN Grandtour znajdują się cztery poziomy wyposażenia, w tym luksusowa wersja Initiale Paris.
GAMA TALISMAN GRANDTOUR | |||||
SILNIK/ WERSJA |
LIFE |
ZEN |
INTENS |
INITIALE PARIS |
|
BENZYNA | Energy TCe 150 EDC |
108 900 |
115 900 |
||
Energy TCe 200 EDC |
148 400 |
||||
DIESEL | Energy dCi 110 |
96 900 |
|||
Energy dCi 130 |
108 900 |
115 900 |
|||
Energy dCi 130 EDC |
122 400 |
||||
Energy dCi 160 EDC |
120 900 |
127 900 |
151 900 |
Nowy model pojawi się w polskich salonach sprzedaży w czerwcu 2016 roku, klienci mogą już składać zamówienia.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze