Renault sponsoruje najbardziej spektakularne wydarzenie filmowego lata – Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Wenecji. Francuski koncern jest partnerem Festiwalu po raz trzeci z rzędu. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 31.VIII.-10.IX., a Renault odda do dyspozycji festiwalowych gości flotę Talismanów i Espace’ów.
„Zdecydowaliśmy się zaangażować w Festiwal Filmowy w Wenecji przed trzema laty. To ważne wydarzenie filmowego świata, które od 1932 roku gości największych aktorów, reżyserów, scenarzystów i producentów” – mówi Claude Hugot, Dyrektor Public Relations Aliansu Renault-Nissan.
Transportem VIP-ów i festiwalowych oficjeli podczas 73. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji zajmie się trzydzieści trzy egzemplarze Renault Talisman oraz siedem sztuk Espace’ów. Dodatkowo na promenadzie Lido zostaną wyeksponowane Nowe Scenic’i, które niedługo pojawią się też w Polsce. Miałem okazję już jednego obejrzeć w parku prasowym Renault Polska (dwie fotki zrobione podczas tych oględzin możecie obejrzeć poniżej).
Historia Renault łączy się od zarania marki z kinematografią. Firma powstała w roku 1895. Mniej więcej tym samym czasie uruchamiano pierwsze studia filmowe w Billancourt na obrzeżach Paryża, akurat w sąsiedztwie fabryk Louisa Renault. Założyciel i wieloletni szef firmy szybko dostrzegł potencjał, jaki promocji marki dają filmy.
Nic więc dziwnego, że samochody Renault szybko pojawiły się na celuloidowej taśmie. Pojawiały się i pojawiają do dziś w wielu produkcjach filmowych, a koncern jest partnerem wielu wydarzeń filmowych na całym świecie. Wśród najważniejszych trzeba wymienić najważniejsze światowe festiwale filmowe – w Cannes, Deauville, Lyonie, Angoulême, Cabourgu i Sewilli, a od trzech lat także w Wenecji. Ponadto, co roku Grupa Renault zapewnia flotę około 40 pojazdów pojazdy do produkcji telewizyjnych i filmowych.
KG; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze