Patrick Pelata przedstawił dziennikarzom wyliczenia, których wynika, że koszt ograniczenia emisji CO2 w przypadku silnika hybrydowego to ponad 400 euro za tonę, natomiast koszt ograniczania emisji w typowym silniku diesla to 50 euro za tonę. „Kiedy rządy subsydiują technologie, które są 8 razy droższe niż dotychczasowe rozwiązania, nie jest to najlepszy sposób optymalizacji użycia źródeł energii na naszej planecie” powiedział Pelata. Renault planuje wnieść sprawę do Komisji Europejskiej, aby uregulować kwestie subsydiów.
Wydaje się, że wypowiedź dyrektora Renault to sposób odwrócenia uwagi od faktu, iż firma ta nie posiada obecnie rozwiązania mogącego konkurować z Citroenem i Peugeotem. Technologie hybrydowe, pomimo, iż na razie drogie, mają szansę stopniowo zastępować dotychczasowe silniki diesla i benzynowe, oferując znacznie mniejsze zanieczyszczenie środowiska jak i ekonomię jazdy. Jest to też najlepszy sposób na rozwój technologii opartych tylko na energii elektrycznej, takich jak ogniwa paliwowe.
Najnowsze komentarze