Alians Renault-Nissan szybciej, niż się tego spodziewaliśmy, stał się największym producentem samochodów na świecie. To efekt mądrej polityki rozwoju, odnowienia gamy modelowej i dostosowania produktów do oczekiwań na poszczególnych rynkach. Nie da się też ukryć, że swój wpływ na dobre wyniki Grupy Renault i Aliansu Renault-Nissan ma Renault Rosja. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy bieżącego roku ten oddział marki zanotował wzrost sprzedaży o aż 17,4%!

Jeszcze niedawno rosyjski rynek borykał się wręcz z krachem w sprzedaży nowych samochodów. Wielu producentów całkowicie wycofało się z tego kraju nie chcąc pogłębiać kosztów. Renault w Rosji zostało, również dlatego, że marka jest tam zaangażowana (poprzez Alians) w koncern AwtoWAZ. Dziś Renault Rosja może się pochwalić dużą dynamiką sprzedaży i udziałem w rynku sięgającym 8,5%. To o 0,7 punktu procentowego więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. I to bez wliczania do statystyk marki Łada!

Renault Rosja sprzedała w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy bieżącego roku 71.816 samochodów. Ten sukces nie byłby możliwy bez świetnych SUV-ów, bo to przecież najdynamiczniej rozwijający się segment rynku samochodowego. Niedawno, konkretnie w czerwcu, Renault Rosja wprowadził na tamtejszy rynek najnowszego przedstawiciela tego segmentu, Nowego Koleosa. Auto, na które my w Polsce wciąż jeszcze oficjalnie czekamy.

Wpływ na dobrą sprzedaż Renault Rosja miała też promocyjna akcja kredytowa. Zaoferowano klientom dwa flagowe produkty kredytowe na zakup nowych aut: „Pierwszy Samochód” oraz „Rodzinny Samochód”. Uczestnicy każdego z programów kredytowania mogli liczyć na dodatkowe 10% rabatu na wybrany model.

Renault Rosja opiera się na strategii zamykającej się w sloganie reklamowym „Mój kraj. Moje odkrycia. Moje Renault”. To program oferowania crossoverów i SUV-ów w zasadzie dla każdego klienta. W gamie są przednionapędowe Renault Sandero Stepway, niezawodny SUV Duster, stylowy crossover Kaptur oraz od dwóch miesięcy flagowy duży SUV Renault Koleos.

Szczególną rolę pełni wspomniany Kaptur. Jest to pierwszy model w historii Renault, w którego tworzenie na wszystkich etapach – od samochodu koncepcyjnego aż po produkcję – brali udział rosyjscy eksperci. Co więcej – wiele podzespołów powstaje nie tylko w Rosji, ale nawet z rosyjskich materiałów. Karoseria jest tłoczona z blach wytworzonych z rosyjskiej stali. Elementy podwozia i wnętrza również powstają w tym kraju. To pierwszy tak rosyjski samochód w gamie francuskiej marki. Renault Kaptur jest produkowany w moskiewskiej fabryce od kwietnia 2016 roku.

Wzmocnienie pozycji Renault Rosja na lokalnym rynku dowodzi słuszności długoterminowych działań Grupy Renault. Jednym z przejawów tych działań jest lokalizacja produkcji. Objawia się ona nie tylko angażowaniem rosyjskich partnerów, ale i dostosowaniem samochodów do potrzeb i oczekiwań klientów z danego kraju, w tym przypadku z Rosji.

Nie można tez nie wspomnieć o istotnym i zyskującym na znaczeniu elemencie ofensywy. Mam tu na myśli sprzedaż internetową. Renault Rosja od chwili wprowadzenia tego rozwiązania sprzedał w Sieci już ponad 6.000 samochodów. W tym roku w internetowym salonie Renault Rosja oferuje już wszystkie modele dostępne na rynku rosyjskim, w tym przebojowego Kaptura. Dodatkowo Renault Rosja jest pierwszą firmą w tym kraju, która wprowadziła nowy model do oferty sprzedając go najpierw w Internecie, a dopiero potem w tradycyjnych salonach. Mowa tu o Nowym Koleosie.

Nowinek technologicznych wprowadzonych przez Renault Rosja jest więcej. W styczniu 2017 roku firma zawarła porozumienie o strategicznym partnerstwie z Jandeks, które umożliwia przetwarzanie płatności w salonie internetowym Renault. Aktualnie obie firmy współpracują także w zakresie obsługi zamawiania taksówek poprzez aplikację mobilną. Pozwoliło to firmie Renault Rosja zwiększyć sprzedaż korporacyjną i wzmocnić wiodącą pozycję na rynku taksówek. Co więcej – skutkuje to ekspansją na sąsiednie rynki, na przykład w tej chwili realizowany jest projekt dostawy Loganów do firm taksówkarskich w Armenii.

Ale Renault, to przecież nie tylko SUV-y i nie tylko samochody osobowe. To także mocny światowy gracz na rynku lekkich aut użytkowych. W związku z tym Renault Rosja do końca 2017 roku zamierza wprowadzić na tamtejszy rynek użytkowego Renault Dokkera. To popularny kombivan w rozsądnej cenie, który na pewno wzbudzi spore zainteresowanie w Rosji.

Renault Rosja powstało w 1998 roku. Jest jednym z największych producentów samochodów w Rosji i jednym z największych inwestorów w branży w tym kraju. Firma jest zaangażowana w dwa zakłady produkcyjne – w Moskwie oraz – wraz z partnerami, czyli Aliansem Renault-Nissan i AwtoWAZ-em – w Togliatti. Firma ma 164 punkty dealerskie w całym kraju, A od chwili rozpoczęcia działalności sprzedała w Rosji ponad półtora miliona samochodów. Obecnie firma aktywnie rozwija eksport samochodów, części samochodowych i części zamiennych rosyjskiej produkcji.

Dodajmy, że Rosja jest drugim co do wielkości rynkiem zbytu dla Grupy Renault.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault

Galeria

Dodaj komentarz

6 komentarzy do "Renault Rosja z dużą dynamiką sprzedaży"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Espace
Gość

Akurat produkcja/montaż na miejscu w Rosji to jest często wymóg podstawowy, podobnie miała Pesa z tramwajami, zresztą nie wyszło.
Korekta, o Yandex chyba chodzi :-)

Kamil
Gość
Ale to monopolem pachnie bo jak wytłumaczyć racjonalny wzrost jednej marki skoro wszystkie się wynoszą. Nawet przy spadku obrotów jak xfirm ubywa to ludzie nie mają wyjścia i muszą kogoś wybrać…to tak jakby w polsce by się wycofał opel i wolkswagen czy wtedy wzrosła by sprzedaż renault? Alians francusko rosyjski w biznesie jest jak zbrojeniówka…róscy masę uzbrojenia kupują to i muszą jakiś offset dostać jak np renault. To takie dziwne bo jaak diesel gate się wykluł to angela merkel jeździła do stanów laskę ttampowi robić bo się okazało że volkswagen to państwowa firma jak zapewne renault.tylko nie wiem, kto komu… Czytaj więcej »
wpDiscuz