Renault Sport Formula One Team zaprosił istoty przybyłe z odległej galaktyki na podwójną uroczystość czterdziestej rocznicy początków Renault w Formule 1 i prapremiery Gwiezdnych Wojen, pierwszego filmu z oryginalnej trylogii Star Wars. Atrakcje galaktyczne uświetniły wyścig Grand Prix Formuły 1 w Monako, rzucając specyficzne światło na unikatową historię marek Renault i Disney.
Film Gwiezdne Wojny (Gwiezdne Wojny: Nowa Nadzieja) trafił do kin we Francji 19. października 1977 roku, a w Stanach Zjednoczonych 25. maja 1977 roku. Natomiast rewolucyjne Renault R.S.01 z turbodoładowanym silnikiem odbyło swój pierwszy wyścig 16. lipca 1977 roku na torze Silverstone. Obie marki miały wiele powodów do uczczenia czterech minionych dziesięcioleci – siedem tytułów Mistrza Świata dla bolidów napędzanych silnikami Renault i siedem nominacji do Oskarów dla sagi Star Wars.
W ciągu tych lat miało miejsce szereg wyjątkowych wydarzeń, jak na przykład zdobycie przez Renault pierwszego tytułu Mistrza Świata w 2005 roku, czy też gdy Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy biły wszelkie rekordy w przemyśle filmowym w 2015 roku. Marki skupiają się również na swoich przyszłych sukcesach, takich jak premiera filmu Gwiezdne Wojny: Ostatni Jedi zaplanowana na grudzień tego roku.
Cyril Abiteboul – dyrektor generalny Renault Sport Racing:
„Rok 1977 był szczególny zarówno dla Renault jak i dla Gwiezdnych Wojen. Jeśli chodzi o nas, stawialiśmy pierwsze kroki na torze Silverstone z rewolucyjnym Renault R.S.01 z turbodoładowanym silnikiem. Było to dwa miesiące po premierze pierwszego filmu z sagi Gwiezdnych Wojen. To oczywiste, że obie nasze marki łączy wspólna historia. Saga Gwiezdne Wojny stała się zjawiskiem na skalę światową. W tym samym czasie Renault zgromadziło na swoim koncie spektakularną liczbę sukcesów w Formule 1, z dwunastoma tytułami Mistrza Świata i 170 zwycięstwami w wyścigach. Jesteśmy zaszczyceni mogąc świętować nasze 40 rocznice w tak pięknym stylu. Kto wie, być może podczas następnych wyścigów Grand Prix wykażemy się cechami godnymi Jedi?”
Anna Hill, dyrektor ds. marketingu The Walt Disney Company na Wielką Brytanię i Irlandię:
„W tym miesiącu mija czterdzieści lat od premiery filmu Gwiezdne Wojny: Nowa Nadzieja i jesteśmy bardzo przejęci dzisiejszym zjednoczeniem się z Renault Sport Formula One Team dla uświetnienia tego wydarzenia. Wiemy jak bardzo postacie z filmu Gwiezdne Wojny są drogie wszystkim pokoleniom, a wyścig Grand Prix Formuły 1 w Monako jest fantastyczną okazją do świętowania naszych czterdziestych rocznic”.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze