Koncern Renault podał gamę modelową i cennik modelu Talisman – następcy Laguny. Ów cennik obejmuje także wersję kombi. Ta praktyczniejsza odmiana Talismana startuje od 29.100 euro. Auto oferowane będzie w pięciu wersjach wyposażeniowych – Life, Zen, Business, Intens oraz Initiale Paris. W momencie wprowadzenia na rynek Talisman oferowany będzie z trzema silnikami wysokoprężnymi i stanowić one będą trzon oferty. Miłośnicy benzyniaków będą mieli do wyboru dwie wersje silników TCe – 200-konną i w późniejszym terminie 150-konną. W późniejszym czasie do gamy dołączą kolejne wersje ze skrzyniami dwusprzęgłowymi (o tym za chwilę).
Zamówienia na Talismana można będzie składać w całej sieci Renault we Francji od 3. listopada. Wersję kombi będzie można zamawiać na początku roku 2016.
Zanim przedstawimy ceny pozwólcie, że wspomnimy parę słów o wersjach wyposażeniowych. W bazowej Life można będzie liczyć m.in. na LED-owe światła do jazdy dziennej, tempomat z ogranicznikiem prędkości, elektryczny hamulec postojowy, wspomaganie ruszania pod górę, automatyczne wycieraczki i światła, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, elektrycznie sterowane lusterka boczne, skórzaną kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów, dwustrefową klimatyzację z sensorem toksyczności oraz ekran TFT na desce rozdzielczej. A więc biednie zdecydowanie nie będzie.
Wersja Zen wzbogacona zostanie o technologię Multi-Sense mającą poprawiać przyjemność jazdy, system R-Link2 z dotykowym tabletem o przekątnej 7 cali, przednie i tylne czujniki parkowania, zestaw głośnomówiący, kartę Hands Free z systemem aktywującym oświetlenie pojazdu, gdy właściciel zostanie z tą kartą wykryty w pobliżu pojazdu, fotel kierowcy z masażerem oraz 17-calowe felgi ze stopów lekkich (wzór Bayadère).
Wersja Business została wyposażona m.in. w kamerę cofania, alarm o zbliżaniu się do niewidocznej przeszkody, system awaryjnego hamowania, alarm bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, adaptacyjny tempomat oraz head-up display.
W odmianie Intens znajdą się dodatkowo m.in. dotykowy tablet R-Link z wyświetlaczem o przekątnej 8,7”, Pakiet Driver Aid (aktywne hamowanie awaryjne, alarm bezpiecznej odległości, adaptacyjny tempomat, head-up display), Pakiet Visio System (automatyczna zmiana świateł drogowych na mijania i odwrotnie, ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, rozpoznawania znaków drogowych, alarm o niezamierzonym przekroczeniu linii), światła Pure Vision LED, 18-calowe alufelgi Duetto, a także półskórzana tapicerka.
Najbogatsza odmiana Initiale Paris wyposażona będzie dodatkowo w 19-calowe koła ze stopów lekkich Initiale Paris, lakier metalizowany Améthyste Black, skórzaną tapicerkę z fotelami przednimi podgrzewanymi i wentylowanymi ustawianymi w dziesięciu kierunkach oraz laminowane szyby boczne dla optymalnego komfortu akustycznego. Dodatkowo w wersji Initiale Paris klienci otrzymają system 4Control, aktywne tłumienie nierówności, kamerę cofania, alarm o zbliżaniu się do niewidocznej przeszkody, system audio Bose Surround z trzynastoma głośnikami oraz aktywną redukcją hałasów (z silnikami Energy dCi 130 oraz Energy dCi 160). Wersja Initiale Paris Grandtour posiada też automatycznie otwieraną/zamykaną pokrywę bagażnika.
W chwili premiery handlowej Renault Talisman dostępny będzie z czterema jednostkami napędowymi:
– Energy dCi 110 eco² z sześciobiegową skrzynią manualną; ta wersja wg danych producenta ma spalać w cyklu mieszanym jedynie 3,6 l oleju napędowego na 100 km;
– Energy dCi 130 eco² z sześciobiegową skrzynią manualną; ta wersja wg danych producenta ma spalać w cyklu mieszanym jedynie 3,9 l oleju napędowego na 100 km;
– Energy dCi 160 eco² z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną; ta wersja wg danych producenta ma spalać w cyklu mieszanym jedynie 4,4 l oleju napędowego na 100 km;
– Energy TCe 200 z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną; ta wersja wg danych producenta ma spalać w cyklu mieszanym jedynie 5,6 l benzyny na 100 km.
W późniejszym czasie do gamy dołączą:
– Energy TCe 150 z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną;
– Energy dCi 110 eco² z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną;
– Energy dCi 130 eco² z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną.
A teraz czas na francuskie ceny.
Na początek Renault Talisman:
Life Energy dCi 110 manual eco² – 27.900 euro
Life Energy dCi 110 EDC eco² – 29.400 euro
Zen Energy dCi 110 manual eco² – 29.900 euro
Zen Energy dCi 110 EDC eco² – 31.400 euro
Zen Energy dCi 130 manual – 31.200 euro
Zen Energy dCi 130 EDC – 32.700 euro
Zen Energy TCe 150 EDC – 31.500 euro
Business Energy dCi 110 manual eco² – 31.300 euro
Business Energy dCi 110 EDC eco² – 32.800 euro
Business Energy dCi 130 manual – 32.600 euro
Business Energy dCi 130 EDC – 34.100 euro
Intens Energy dCi 110 manual eco² – 32.900 euro
Intens Energy dCi 110 EDC eco² – 34.400 euro
Intens Energy dCi 130 manual – 34.200 euro
Intens Energy dCi 130 EDC – 35.700 euro
Intens Energy dCi 160 EDC – 36.500 euro
Intens Energy TCe 150 EDC – 34.500 euro
Intens Energy TCe 200 EDC – 35.800 euro
Initiale Paris Energy dCi 130 manual – 38.700 euro
Initiale Paris Energy dCi 130 EDC – 40.200 euro
Initiale Paris Energy dCi 160 EDC – 41.000 euro
Initiale Paris Energy TCe 200 EDC – 40.300 euro
A teraz Renault Talisman Grandtour:
Life Energy dCi 110 manual eco² – 29.100 euro
Life Energy dCi 110 EDC eco² – 30.600 euro
Zen Energy dCi 110 manual eco² – 31.100 euro
Zen Energy dCi 110 EDC eco² – 32.600 euro
Zen Energy dCi 130 manual – 32.400 euro
Zen Energy dCi 130 EDC – 33.900 euro
Zen Energy TCe 150 EDC – 32.700 euro
Business Energy dCi 110 manual eco² – 32.500 euro
Business Energy dCi 110 EDC eco² – 34.000 euro
Business Energy dCi 130 manual – 33.800 euro
Business Energy dCi 130 EDC – 35.300 euro
Intens Energy dCi 110 manual eco² – 34.300 euro
Intens Energy dCi 110 EDC eco² – 35.800 euro
Intens Energy dCi 130 manual – 35.600 euro
Intens Energy dCi 130 EDC – 37.100 euro
Intens Energy dCi 160 EDC – 37.900 euro
Intens Energy TCe 150 EDC – 35.900 euro
Intens Energy TCe 200 EDC – 37.200 euro
Initiale Paris Energy dCi 130 manual – 40,.00 euro
Initiale Paris Energy dCi 130 EDC – 41.600 euro
Initiale Paris Energy dCi 160 EDC – 42.400 euro
Initiale Paris Energy TCe 200 EDC – 41.700 euro
Pewne elementy wymagają w niektórych wersjach dopłaty. Ile, za co i w jakich odmianach Renault każe sobie płacić we Francji przy zakupie Talismana, bądź Talismana Grandtour?
– tylne czujniki parkowania kosztują w wersji Life 350 euro;
– za system R-Link2 z 7-calowym ekranem dotykowym i nawigacją z mapami Europy w wersji Life dopłacić trzeba 800 euro;
– odtwarzacz CD we wszystkich wersjach poza Initiale Paris kosztuje 100 euro;
– system Bose Surround można mieć także w odmianie Intens – za jedyne 800 euro;
– panoramiczny szklany otwierany elektrycznie dach dostępny jest we wszystkich wersjach, poza Life, za dopłatą 1.100 euro;
– 18-calowe felgi Duetto można mieć także w Zen i Business po wpłaceniu 600 euro;
– lakier metalizowany wymaga dopłaty w każdej wersji (poza lakierem Améthyste Black w Initiale Paris) i kosztuje to 720 euro;
– lakier metalizowany specjalny wymaga dopłaty w każdej wersji i kosztuje 920 euro;
– koło zapasowe oferowane jest opcjonalnie w każdej wersji i kosztuje 120 euro; standardowo oferowany jest zestaw naprawczy;
Jest też kilka pakietów:
– Pakiet City obejmujący asystenta parkowania, bezkluczykowy dostęp, kamerę cofania i alarm o zbliżaniu się do niewidocznej przeszkody wyceniono na 1.270 euro; dopłata wymagana jest w przypadku wersji Intens, bo w Initiale Paris jest standardem;
– Pakiet 4Control (system czterech kół skrętnych, aktywne tłumienie nierówności, 19-calowe alufelgi Alizarine) kosztuje 1.700 euro i wymaga dopłaty w wersji Intens, bo w Initiale Paris jest standardem;
– Pakiet Skórzany oferowany jest tylko w wersji Intens; kosztuje 2.500 euro i zawiera czarną lub ciemnobrązową skórzaną tapicerkę, fotel kierowcy z masażerem i sześciokierunkową regulacją, a oba przednie fotele są podgrzewane i wentylowane;
– Pakiet Visio System (automatyczna zmiana świateł drogowych na mijania i z powrotem, ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, rozpoznawania znaków drogowych, alarm o niezamierzonym przekroczeniu linii) można zamówić do wersji Zen i Business i kosztuje on 500 euro; w wersjach Intens i Initiale Paris jest standardem;
– Pakiet Driver Aid (aktywne hamowanie awaryjne, alarm bezpiecznej odległości, adaptacyjny tempomat, head-up display) standardowo dostępny w wersjach Business, Intens i Initiale Paris wymaga dopłaty 1.350 euro przy zamówieniu go do odmiany Zen;
– Pakiet Zimowy (podgrzewane przednie fotele, podgrzewana kierownica, podgrzewane spryskiwacze reflektorów głównych) w wersjach Business i Intens wyceniono na 550 euro;
– Pakiet Zimowy Initiale (podgrzewana kierownica, podgrzewane spryskiwacze reflektorów głównych) kosztuje w wersji Initiale Paris 350 euro.
Teraz przyjdzie nam czekać na polski cennik i specyfikacje Renault Talismana na naszym rynku.
KG; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze