Mamy pierwsze oficjalne zdjęcia Renault Talismana – nowej broni Renault w segmencie D. W segmencie D szeroko pojętym, i to dosłownie. Dlaczego? Bo Talisman, to samochód przestronny, zapewniający komfortową podróż pasażerom, którzy mogą się nim bez obaw wybrać w dalekie podróże dzięki bagażnikowi mieszczącemu wg normy VDA aż 608 dm³.
Jak wygląda Renault Talisman? Jest elegancki. Wyznacznikiem jego stylu są smukłe, eleganckie linie nadwozia. Przy odrobinie wyobraźni dostrzec można – zwłaszcza z tyłu – pewne nawiązania do Renault Safrane. Robi dobre wrażenie, jest okazały, a jednocześnie jego stylistyka nie jest ostentacyjna. To dyskretna, wieczorowa elegancja Francuza, który zawsze wie, jak się zachować, wygląda elegancko, ale z odrobiną szaleństwa. To jak klasyczny ciemny garnitur z czerwonymi guzikami, czarne buty z czerwonymi sznurówkami, nienaganna fryzura z ukrytym w niej długim kosmykiem włosów…
Wnętrze zdecydowanie może się podobać. Eleganckie, dopracowane w szczegółach, bez zbędnych wodotrysków stylistycznych, ale wysmakowane po francusku. Pewnie niejeden proniemiecki dziennikarz będzie wybrzydzał, ale prawdę mówiąc już nie mogę się doczekać, kiedy zasiądę w tym samochodzie po raz pierwszy (zapewne dopiero podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie) i przekonam się, jak dobrze siedzi się w tym aucie.
Jestem jednak przekonany, że będzie fajnie. Przestronne, ciepłe wnętrze, ciekłokrystaliczny siedmiocalowy wyświetlacz przed oczami kierowcy, kolejny o przekątnej 8,7 cala obsługujący R-Link2, kolorowy head-up display, system audio przygotowany przez Bose®, czy automatyczne parkowanie – paru z tych rzeczy w Lagunie nie było ;-)
Nie było Multi-Sense, którym mogą się już cieszyć nabywcy Nowego Espace. To system, który może zmienić charakterystykę samochodu do aktualnych potrzeb. Będzie też w Talismanie. Podobnie, jak układ 4Control, który debiutował przed kilkoma laty w Lagunie III, a dziś trafia do Espace’a i właśnie do Talismana. Zapewni on wielką zwinność, przyczepność, znakomite prowadzenie w zakrętach, a przy tym dużą zwrotność na parkingach.
KG; video i zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze