Dostępna na rynku trzecia generacja modelu Trafic ma charakterystyczną dla marki, solidną i dynamiczną stylistykę nadwozia, które jednocześnie zostało powiększone, aby zapewnić wyższy komfort i funkcjonalność auta. Model ten doskonale sprawdza się w wielu działalnościach gospodarczych, służąc jako samochód do transportu pracowników fizycznych, np. na budowach, w energetyce itp. – to tzw. Trafic brygadowy. Może też spełniać rolę samochodu do transportu osób np. z lotniska do hotelu – tzw. minibus, czy też jako samochód dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych oraz ambulans.
Nowe Renault Trafic – najważniejsze dane techniczne
– Renault – numer 1 wśród samochodów dostawczych w Europie
– 14 schowków w kabinie, o łącznej objętości 90 litrów
– 4,15 m możliwej długości załadunku w wersji L2 i 3,75 m w wersji L1 (dla wersji Pack Clim)
– zużycie paliwa od 5,7 l/100 km w wersji osobowej do 5,9 l/100 km w wersji dostawczej
– silniki wyposażone w 2 turbosprężarki (Twin Turbo), zapewniające wyjątkowo elastyczną i oszczędną jazdę.
W ofercie Nowego Renault Trafic znajduje się szereg fabrycznych przystosowań, pozwalających wzbogacić ofertę zabudów i ułatwiających ich wykonanie.
Przykłady:
– podwójne koło pasowe na wale korbowym zapewnia napęd dla dodatkowego agregatu chłodniczego lub sprężarki hydraulicznej (oprócz sprężarki układu klimatyzacji w kabinie). Dzięki temu Nowy Trafic w wersji chłodni lub izotermy ma zapewnione chłodzenie części ładunkowej przy normalnie działającej klimatyzacji w kabinie. Zabudowy te są kompatybilne z funkcją Stop & Start dzięki zastosowaniu przyspieszonych obrotów na biegu jałowym, pozwalających na dezaktywację automatycznego wyłączania silnika podczas schładzania strefy ładunkowej.
– dodatkowy moduł adaptacyjny umożliwia wykonawcy zabudowy podłączenie się do szyny CAN pojazdu i ustawienie odpowiednich parametrów potrzebnych informacji w celu zapewnienia prawidłowego działania lub bezpieczeństwa użytkowania wykonanej zabudowy (informacje o prędkości, położeniu hamulca ręcznego, obrotach silnika itd.).
Wymiary
Przedni i tylny zwis samochodu zostały wydłużone odpowiednio o 10 i 11 cm w stosunku do poprzedniego modelu. Samochód może poszczycić się największą na rynku długością załadunku, wynoszącą 3,75 m w wersji L1 i 4,15 m w wersji L2. Ścianka działowa została cofnięta o 3 cm, co pozwoliło zwiększyć przestrzeń kabiny i zaprojektować ją na nowo. Kabina Trafica, stanowiąca prawdziwe „biuro na kółkach”, jest wyposażona w liczne elementy ułatwiające pracę w samochodzie, takie jak uchwyty na telefon i tablet, miejsce na laptop czy rozkładany stolik do pisania formatu A4. Nowe Renault Trafic dysponuje największą objętością schowków w kabinie, dostępną na rynku w tej klasie pojazdów. Nowe Renault Trafic oferuje możliwość komfortowego ustawienia pozycji kierowcy, zbliżone do osobowego vana.
Załadunek
Nowy Trafic jest jedynym furgonem w tej kategorii, który może z zamkniętymi drzwiami przewozić materiały o długości do 3,75 m w przypadku wersji L1 i 4,15 m w wersji L2. Jest to możliwe dzięki dwóm klapom. Pierwsza klapa, umieszczona w dolnej części ścianki działowej, daje dodatkowe 41 cm, a druga – pod siedzeniem pasażera – zwiększa możliwości ładunkowe o kolejnych 80 cm. Otwór klapy ma 51 cm szerokości i 22,8 cm wysokości. Klapa jest utrzymywana w położeniu otwartym przez dwa magnesy. Można ją również całkowicie wyjąć, co jeszcze bardziej ułatwia załadunek. Przedmioty o długości większej od 4,15 m można przewozić w Nowym Traficu z otwartymi drzwiami tylnymi. Aby umożliwić jazdę w tej konfiguracji, pierwszy rygiel blokuje lewe skrzydło drzwi w położeniu zamkniętym, żeby widoczna była tablica rejestracyjna, a drugi rygiel utrzymuje prawe skrzydło drzwi w położeniu otwartym* pod kątem 90°.
Pojemność użyteczna do 8,6 m³ (L2H2)
Dzięki dwóm długościom, dwóm wysokościom oraz licznym nadwoziom: furgon, z przedłużoną kabiną, platforma z kabiną oraz do przewozu osób (do 9 osób) – Nowe Renault Trafic jest dostępne aż w 270 wersjach. Zależnie od wersji, pojemność części ładunkowej wynosi od 5,2 do 8,6 m³. Nowy Trafic, dłuższy o 210 mm od Trafica II, ma w wersji H1 o 200 litrów większą pojemność użyteczną, a w wersji H2 – o 300 litrów. W wersji H2 objętość tę maksymalnie zwiększono dzięki bardziej prostopadłościennemu kształtowi, z niewielkim pochyleniem bocznych ścian. Już w wersji H1 możliwy jest załadunek trzech europalet. Między nadkolami mieszczą się również na płasko płyty gipsowe BA13. Bardzo cenione przez klientów Trafica II, duże tylne drzwi oraz kształt przestrzeni ładunkowej zostały zachowane.
* Zależnie od przepisów obowiązujących w poszczególnych krajach.
Wersja z przedłużoną kabiną SNOEKS Wersja z przedłużoną kabiną jest montowana przez firmę Snoeks, renomowanego europejskiego producenta tego typu wersji. Obydwie wersje, L1 i L2, są montowane bezpośrednio w zakładzie w Sandouville, co stanowi istotny plus pod względem terminów realizacji, logistyki i jakości.
Wersja z przedłużoną kabiną może być wyposażona w:
|
Jeszcze bardziej praktyczne elementy wyposażenia
W celu dodatkowego zwiększenia pojemności użytecznej, w Nowym Traficu jest dostępny (w opcji lub w ofercie akcesoriów wyłącznie w wersji H1) wewnętrzny stelaż podsufitowy o ładowności użytecznej 13 kg. W celu zwiększenia dopuszczalnego obciążenia wzmocniono poprzeczkę dachową. Dzięki długości 163 m i wysokości 28 cm umożliwia on na przykład przewóz dziesięciu miedzianych rur o długości 2 m lub drabinki. Można go łatwo zdemontować i umieścić wzdłuż jednej ze ścianek części ładunkowej. Ma szerokość 65 cm, więc zostawia wystarczającą ilość miejsca, aby użytkownik mógł wsiąść i z łatwością poruszać się w części ładunkowej czy też załadować ją na całej wysokości. Aby unieruchomić przewożone przedmioty Nowy Trafic może być wyposażony nawet w 18 uchwytów mocujących w wersji L2, w tym 8 w podłodze (w wersji L1 – do 16 uchwytów, w tym 6 w podłodze). Dwa wieszaki na ściance działowej (w zależności od poziomu wyposażenia) umożliwiają powieszenie ubrań roboczych od strony części ładunkowej.
Silniki
Nowy Trafic jest napędzany silnikiem R9M, dostępnym w wersji z pojedynczym turbo (o mocy 90 lub 115 KM) lub Twin Turbo (120 z systemem Stop & Start lub 140 KM). Nowy model łączy wysokie osiągi z oszczędnym zużyciem paliwa – w wersji z silnikiem 120 dCi spala zaledwie 5,7 l/100 km*. Średnie zużycie paliwa spadło o 1 l/100 km* w porównaniu do Trafica II, co w ciągu 3 lat przekłada się na oszczędność 1.000 euro**.
Mobilne technologie i dostęp do multimediów
Oferta audio obejmuje 4 rodzaje radioodbiorników 1DIN/2DIN, z odtwarzaczem płyt CD lub bez oraz z cyfrowym radioodbiornikiem lub bez (zależnie od kraju). Podstawową ofertę stanowi radioodbiornik 1DIN z telefonicznym zestawem głośnomówiącym Bluetooth® oraz gniazdami USB i Jack na panelu czołowym. Drugi port USB jest usytuowany obok uchwytu do telefonów komórkowych (w opcji). Wszystkie te złącza umożliwiają odsłuchiwanie muzyki w audiostreamingu z przenośnych urządzeń audio. Jest on kompatybilny z uchwytami do telefonów komórkowych i tabletów (w opcji).
Niedługo w ofercie Nowego Trafica będzie dostępna oferta premium z wbudowanym systemem multimedialnym Renault R-Link Evolution®. Prócz podstawowych złączy obejmie ona czytnik do kart SD umożliwiający aktualizację map, odczytywanie plików audio bądź też wyświetlanie zdjęć na 7-calowym ekranie.
NOWY TRAFIC KOMBI – BOGATE MOŻLIWOŚCI ZMIANY KONFIGURACJI WNĘTRZA
Nowy Trafic Kombi może wygodnie przewieźć 9 osób, zapewniając jednocześnie dużo miejsca na ich bagaże. Przy przewozie 9 osób Nowy Trafic dysponuje bagażnikiem o pojemności 550 litrów w wersji L1 i 890 litrów w wersji L2 (pod przesłoną bagażnika). Łatwo składające się tylne kanapy umożliwiają wybór jednej z wielu konfiguracji i dodatkowe zwiększenie pojemności bagażnika. Boczne oparcie tylnej kanapy (w drugim rzędzie) składa się na siedzenie, ułatwiając dostęp do trzeciego rzędu. Oparcie kanapy z trzeciego rzędu można złożyć w całości na płasko na siedzenie, a następnie złożyć kanapę „w portfel”, opierając o oparcie kanapy w drugim rzędzie, co pozwala uzyskać płaską podłogę o długości 1,55 m oraz pojemność użyteczną 3,4 m³ w wersji L2 (1,15 m i 2,5 m³ w wersji L1). Obie kanapy z tylnych rzędów można też wyjąć, uzyskując taką samą pojemność załadunku jak w przypadku furgonu. Pojemność bagażnika można optymalnie wykorzystać dzięki możliwości ustawienia przesłony bagażnika na jednym z dwóch poziomów. Można też ustawić ją pionowo i podzielić przestrzeń bagażnika.
Z tyłu jest bardzo dużo miejsca. Dzięki wysokości 1017 mm liczonej od siedzenia do dachu, szerokości nad podłokietnikami 1651 mm i promieniowi na wysokości kolan wynoszącemu 121 mm pasażerowie siedzący z tyłu mają zapewniony pełen komfort. Również pasażerowie trzeciego rzędu nie mogą narzekać, dysponują największą ilością miejsca na wysokości kolan w tym segmencie (promień na wysokości kolan – 110 mm). Nowy Trafic Kombi jest wyposażony w standardzie w boczne przeszklone drzwi. Drugie drzwi boczne są dostępne w opcji. Otwierające się na szerokość 907 mm ułatwiają bezpieczny dostęp do tylnych miejsc bez konieczności wchodzenia na jezdnię w przypadku zaparkowania wzdłuż ulicy.
* Homologowane wartości zużycia paliwa zgodnie z obowiązującymi przepisami dla wersji osobowej L1H1 w cyklu mieszanym.
** Przy przebiegu 30.000 km rocznie i cenie paliwa 1,35 euro brutto/l.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze