Renault utworzy strefę demonstracyjną dla samochodów autonomicznych ZOE w mieście Wuhan w środkowych Chinach.
Samochody autonomiczne przyczynią się do rozwoju metropolii w zakresie nowoczesnych rozwiązań urbanistycznych i ekologii.
Caidian, jedna z dzielnic Wuhan, zakupi flotę pojazdów elektrycznych Fengnuo.
Grupa Renault, Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) i Grupa Rozwoju Ekologicznego Wuhan-Caidian ogłosiły, że planują wspólnie zbudować w mieście Wuhan w środkowych Chinach strefę demonstracyjną pojazdów autonomicznych.
Zgodnie z dokumentem Memorandum of Understanding (MoU), podpisanym przez wszystkie trzy strony w trakcie Trzeciego Chińsko-Francuskiego Forum Zrównoważonego Rozwoju Miast w Wuhan, strefa demonstracyjna samochodów autonomicznych umieszczona zostanie w Chińsko-Francuskim Pokazowym Mieście Ekologicznym.
Będzie to pierwsza strefa demonstracyjna jazdy autonomicznej w chińskim pokazowym ekologicznym mieście oraz pierwsza tego typu strefa w Chinach. Zwiedzający będą mogli zarówno oglądać pokazy jazdy autonomicznej, jak i sami wziąć w niej udział w specjalnie wyznaczonej strefie. To także dobra okazja do zapoznania się z wykorzystanymi technologiami.
Projekt stanowi odzwierciedlenie zaangażowania wszystkich trzech firm w strategię „rozwoju innowacyjności” Chin, określoną w 13. Pięcioletnim Planie Rozwoju (2016-2020).
Strefa demonstracyjna pojazdów autonomicznych uruchomiona zostanie w listopadzie 2016 r. Na początku projektu elektryczny samochód Renault ZOE jeździć będzie po dwukilometrowej trasie wzdłuż jeziora Goguanhu w dzielnicy Caidian.
Jazda autonomiczna zmieni nasze podejście do mobilności. Uczyni nasze samochody bardziej inteligentnymi – powiedział Jacques Foulquier, wiceprezes centrum badawczo-rozwojowego DRAC. Jazda autonomiczna zmniejszy korki uliczne, znacznie ułatwi i uprzyjemni parkowanie samochodem, zwiększy ilość czasu, jakim będzie dysponował kierowca, oszczędzi energię i zwiększy naszą zdolność poruszania się w starszym wieku.
Przede wszystkim zaś spowoduje, że jazda samochodem będzie bezpieczniejsza – zmniejszy bowiem liczbę wypadków i uratuje więcej ludzkich istnień. Statystyki wskazują, że 90% wypadków spowodowanych jest błędem człowieka - dodaje.
Jazda autonomiczna łączy w sobie technologie robotyki, sztucznej inteligencji, czujników i łączności między pojazdami. Jest to cały wachlarz technologii, które będą wprowadzane w samochodach Renault na przestrzeni najbliższych kilku lat, a niektóre istnieją już obecnie: aktywny regulator prędkości, system kontroli martwego pola lub asystent parkowania to przykłady technologii działających autonomicznie. Technologia jazdy autonomicznej zmieni nasze podejście do jazdy samochodem i doprowadzi do znaczących przemian w transporcie.
Co ważne, pojazdy autonomiczne i otaczająca je infrastruktura mogą wzajemnie się od siebie uczyć, wchodzić ze sobą w interakcje, a wreszcie dostosowywać się do siebie – powiedział Jacques Foulquier. Ich kompatybilność może stworzyć wyjątkowy, długotrwały ekosystem. Tego rodzaju demonstracje są jednym z kroków do lepszego zrozumienia ich interakcji – dodał.
Zgodnie z dokumentem MoU, firma Renault odpowiada za opracowanie standardów budowy obiektów demonstracyjnych i pojazdów wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej.
DRAC bezpłatnie zajmie się serwisem pojazdów w trakcie całej operacji, pomagając firmie Renault w zapewnieniu normalnego użytkowania i demonstrowania pojazdów. Udzielać będzie także wsparcia technicznego w takim zakresie do którego został upoważniony przez Renault, a także będzie prowadzić szkolenia i instruktaż techniczny dla pracowników Grupy Rozwoju Ekologicznego Caidian, jak również będzie zajmować się rozwiązywaniem problemów technicznych w trakcie realizacji projektu.
Grupa Rozwoju Ekologicznego Caidian odpowiada za udostępnienie obiektów demonstracyjnych, roboty budowlane na obiekcie, a także zajmuje się zarządzaniem i obsługą strefy demonstracyjnej jazdy autonomicznej.
W ciągu najbliższych pięciu lat władze dzielnicy Caidian planują zakup floty Fengnuo E300 EV, samochodów elektrycznych opartych na modelu Fluence ZE. W przypadku gdyby Renault realizowało kolejne projekty w Wuhan, dzielnica Caidian traktowana będzie jako region priorytetowy.
Koncern Renault postawił sobie za cel opracowanie do 2020 roku kompletnego pakietu technologii jazdy autonomicznej dla wielu modeli, począwszy od „pilota w korku ulicznym”. Ta funkcja umożliwia samochodowi autonomiczną i bezpieczną jazdę w powolnym ruchu ulicznym o dużym natężeniu.
W 2018 r. zostanie wprowadzona technologia umożliwiająca samochodowi autonomicznemu omijanie niebezpieczeństw i zmianę pasa ruchu. Do roku 2020 Renault wprowadzi pojazdy, które będą radzić sobie bez udziału kierowcy w niemal wszystkich sytuacjach, w tym w skomplikowanych sytuacjach ruchu miejskiego.
Z czasem technologia daje perspektywę praktycznie całkowitego wyeliminowania kolizji, co pomoże Renault w osiągnięciu postawionego sobie celu „Zero emisji, zero wypadków śmiertelnych”.
Renault ZOE to pięciodrzwiowy samochód elektryczny. Był on najlepiej sprzedającym się osobowym samochodem elektrycznym w Europie w roku 2015. Próg 50 tys. wyprodukowanych samochodów przekroczony został w kwietniu 2016 roku.
Pojazd przyszłości będzie miał napęd elektryczny. Przyszłość należy do prądu. Do pojazdów autonomicznych i komunikujących się ze sobą – powiedział Yao Xiaohua, zastępca przewodniczącego zarządu dzielnicy Caidian w Wuhan. Niezmiernie cieszymy się ze współpracy z Renault nad stworzeniem inteligentnego miasta i strefy ekologicznej w Wuhan – dodał.
Chińsko-Francuskie Pokazowe Miasto Ekologiczne utworzono po podpisaniu „Listu intencyjnego o budowie Chińsko-Francuskiego Pokazowego Miasta Ekologicznego w Wuhan” przez przedstawicieli władz Chin i Francji w dniu 26. marca 2014 r. Projekt został umiejscowiony w dzielnicy Caidian w mieście Wuhan. Przedsięwzięcie skupione jest na zastosowaniu ekotechnologii obejmujących odnawialne źródła energii, niskoemisyjne systemy transportu i zielone budownictwo. Najważniejsze obszary na których się koncentruje, to przede wszystkim innowacyjny przemysł oparty na zaawansowanych technologiach i sektor demonstracyjnych rozwązań ekologicznych.
Grupa Renault
Grupa Renault produkuje samochody od 1898 roku. Obecnie jest międzynarodowym koncernem skupiającym wiele marek. W 2015 r. sprzedała ponad 2,8 mln pojazdów w 125 krajach. Renault posiada 36 zakładów produkcyjnych na całym świecie, 12 tys. punktów sprzedaży i zatrudnia ponad 120 tys. pracowników. W celu sprostania technicznym wyzwaniom przyszłości i kontynuowania strategii rentownego wzrostu, koncern wykorzystuje swój wewnętrzny potencjał rozwojowy oferując trzy marki: Renault, Dacia i Renault Samsung Motors.
group.renault.com
DRAC
Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) jest wspólnym przedsięwzięciem utworzonym przez Grupy Renault i Dongfeng w grudniu 2013 r. DRAC odpowiada głównie za działalność badawczo-rozwojową, sprzedaż i produkcję pojazdów Renault w Chinach. Jej zakład produkcyjny został uruchomiony na początku 2016 r. i zatrudnia 2 000 pracowników. Pierwszym produkowanym w nim modelem jest najnowszy SUV firmy Renault, model Kadjar. Moce produkcyjne w pierwszej fazie rozwoju zakładu wynoszą 150 tys. pojazdów, w przyszłości mają zostać dwukrotnie zwiększone.
dongfeng-renault.com.cn
Grupa Rozwoju Ekologicznego Wuhan Caidian
Grupa Rozwoju Ekologicznego Wuhan Caidian jest spółką skarbu państwa, utworzoną w styczniu 2010 r. Jej zakres działalności obejmuje rozwój rolnictwa, inwestycji, turystyki, ekologii i infrastruktury.
whcdstjt.com
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze