Francuski koncern uznał, że wyniki sprzedaży na rodzimym rynku nie były wcale takie złe, choć w liczbach bezwzględnych wygląda to kiepsko. Duże spadki dotknęły jednak cały rynek, na którym Francuzi niemal utrzymali swoje udziały, co oznacza, że ogólne spadki nie były dużo większe, niż ogólnofrancuskie.
Dobrze wypadł dział lekkich samochodów użytkowych, ale gorsze wyniki pojawiły się w sektorze aut osobowych.
Swój udział rynkowy zwiększyła także Dacia.
Rok ubiegły był okresem odnawiania gamy aut osobowych sygnowanych rombem. Udział Renault we francuskim rynku samochodów osobowych wyniósł 18,1%, co oznacza spadek o 2,6 punktu procentowego. To sporo, ale modele marki wciąż pozostają liderami w wielu segmentach. Najlepiej sprzedającymi się samochodami w swoich klasach były Twingo, Clio, Megane i Scenic, a Renault pozostało rynkowym liderem na rodzimym rynku.
Sprzedaż osobowych Dacii spadła w stosunku do roku 2011 o 9,2%, ale to i tak mniej, niż ogólnorynkowe spadki, dzięki czemu rumuńska marka wchodząca w skład Grupy Renault powiększyła swoje udziały rynkowe o 0,2 punktu procentowego, do poziomu 4,3%. W efekcie Dacia utrzymała szóste miejsce wśród najpopularniejszych marek aut osobowych we Francji.
Rynek lekkich aut użytkowych, który we Francji spadł w stosunku do roku 2011 o 10,5%, okazał się dość łaskawy dla Renault, który sprzedał o 10,1% samochodów mniej w ujęciu rok do roku. W efekcie marka sygnowana rombem zwiększyła swój udział w rynku tego typu samochodów do 32,1%. Wraz z Dacią udział ten sięga 33,1%, choć akurat rumuńską markę dotknęły spore spadki procentowe (-29,6%), ale przy niewielkim wolumenie sprzedaży (3.732 samochody) miało to niewielkie znaczenie.
Użytkowe wersje Twingo, Clio, Megane, Kangoo, oraz Trafic i Master były liderami sprzedaży w swoich segmentach. Dodatkowo Kangoo, Master i użytkowa odmiana Clio stanowiły Top 3 sprzedaży lekkich aut użytkowych we Francji!
KG
Najnowsze komentarze