Opóźniony z powodu kryzysu gospodarczego projekt pierwszego dużego sedana Dacii wkrótce wejdzie na linię produkcyjną. Dzięki zwiększeniu mocy produkcyjnych w Maroku, Pitesti jest już w stanie wytwarzać nowy model samochodu. Dacia Solenza X52 produkowana będzie na podstawie projektu Renault Fluence.
Uruchomienie produkcji nowego modelu jest decyzją strategiczną. Dla fabryki oznacza to bowiem stopniowe wygaszanie produkcji Sandero, który będzie w całości produkowany w Afryce. W Pitesti powstawać będą droższe modele, takie jak Duster i Solenza. Dzięki zwolnionej linii produkcyjnej możliwe będzie też uruchomienie produkcji taniego auta miejskiego znanego na razie pod nazwą Dacia City. Nie jest wykluczone, że w Pitesti będzie od 2015 roku powstała elektryczna Dacia Energy.
Najbliżej wejścia do produkcji jest projekt znany pod kodową nazwą X25 czyli rodzinny sedan, wzorowany na modelu Fluence. Producent tak tłumaczy swój pomysł: Dacia Logan była przeznaczona dla rynków wschodzących. Przez kryzys samochód świetnie przyjął się także na Zachodzie. Chcemy wykorzystać ten trend i zaproponować zupełnie nową klasę taniego, ale dobrze wyposażonego i komfortowego sedana. Dacia Solenza, bo tak ma się nazywać samochód, jest w fazie pre-produkcji. Dacia wystawiła już ponad 130 zleceń na produkcję części i podzespołów, zakłady kooperujące z Pitesti pracują od kilku miesięcy pełną parą.
Auto ma bazować na platformie SM3 i oferować cztery drzwi oraz pojemny bagażnik. Jest to bezpośrednie uderzenie w takie samochody jak Skoda Octavia. Największymi zaletami samochodu oprócz ceny mają być dobrze wyciszone wnętrze, komfortowe zawieszenie oraz ogromny bagażnik. Producent nie ujawnia na razie jakie będą dokładnie wymiary auta, ale możemy się spodziewać rozstawu osi 2,7 metra i długości około 4,6 metra. Silniki będą spełniać normę Euro 5.
Najciekawsze rzeczy czekają nas w wyposażeniu – będzie to samochód, który posiada najbogatsze wyposażenie w gamie. Pojawią się m.in. start & stop oraz podgrzewane fotele czy automatyczna klimatyacja. Do tempomatu czy dotykowej nawigacji już się przyzwyczailiśmy. Cena samochodu ma zaczynać się od 10.000 euro z podstawowym silnikiem (prawdopodobnie 1.2 turbo). Najdroższe warianty z 1.5 dCi 110 KM będą dostępne w cenie około 15.000 euro.
Czy pojawienie się modelu Solenza nie zahamuje sprzedaży Fluence? Renault prawdopodobnie chce zmieniać pozycjonowanie swoich samochodów w stronę klasy premium i Dacia ma zastąpić najprostsze modele.
źródło: Daily Business
Najnowsze komentarze