Jeśli ktoś myślał, że Renault Fluence nie będzie miał następcy, to był w dużym błędzie – dziś Reanult zaprezentowało Megane Sedan, trójbryłową wersję swojego kompaktowego hitu. Cechą wyróżniającą ten samochód będzie niewątpliwie unikatowy w segmencie szklany dach.
Nowe Megane prezentowano trochę na raty – hatchbacka pokazano jesienią ubiegłego roku, zaś kombi, czyli Megane Grandtour zaprezentowano w marcu na Salonie Samochodowym w Genewie. Ale Renault nie zwalnia tempa i w połowie lipca 2016 roku pokazuje Megane Sedan. A wraz z nim pokazujemy je my.
Auto zbudowano na modułowej płycie podłogowej CMF C/D i jest klasycznym sedanem, ale dynamicznych linii odmówić mu nie można. Świetnie wyważone proporcje i charakterystyczna dla najnowszych modeli Renault sygnatura świetlna idealnie wpisuje się w stylistykę marki. Szklany dach ciągnący się od przedniej po tylną szybę jest elementem wręcz spektakularnym – za sam ten dach byłbym w stanie pokochać Megane Sedan bezwarunkowo!
Przestronność Megane Sedan stoi na wysokim poziomie, także na kanapie, a 508 dm³ (wg normy VDA) jest ważnym i atrakcyjnym parametrem. Łatwy dostęp do bagażnika zapewnia system nazwany przez Renault Easy Trunk Access.
W wyposażeniu możemy też liczyć na inne znane z dotychczas zaprezentowanych wersji Megane elementy – 7-calowym ekranem TFT na konsoli środkowej (w bogatszych wersjach znajdzie się 8,7-calowy ekran wraz z systemem R-Link2), system Multi-Sense, wyświetlacz przezierny typu HUD (Head-Up Display), system Easy Park Assist, Advanced Emergency Braking System, alarm niezamierzonego przekroczenia linii itp. Będzie to więcej jeden z najlepiej wyposażonych kompaktowych sedanów na rynku.
W gamie silnikowej dwa benzyniaki (acz nie na każdym rynku oferowane będą oba) i trzy diesle (też dostępne w zależności od rynku docelowego):
– SCe 115 łączony bądź z pięciobiegową przekładnią manualną, bądź ze skrzynią bezstopniową CVT;
– TCe 130 łączony z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową EDC lub sześciobiegowym manualem;
– dCi 90 dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną;
– dCi 110 oferowany bądź z sześciobiegową skrzynią manualną, bądź z dwusprzęgłową sześciobiegową skrzynią EDC;
– dCi 130 dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną.
Nowe Renault Megane Sedan będzie produkowane w zakładzie w Bursie (Turcja) i trafi na ponad dwadzieścia rynków świata: do Algierii, Arabii Saudyjskiej, Australii, Bułgarii, Chorwacji, Egiptu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Estonii, na Węgry, do Irlandii, Włoch, Izraela, na Łotwę, do Libanu, na Litwę, do Maroka, Polski, Czech, Rumunii, Serbii, Słowenii, Tunezji, Turcji i na Ukrainę.
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze