Dacia Duster, to bardzo przyzwoity samochód. Nie oferuje cudów w zakresie wyposażenia, ale na pokładzie można mieć w zasadzie wszystko, co najważniejsze, najpotrzebniejsze w codziennym użytkowaniu. Nic więc dziwnego, że przebojem podbija kolejne rynki. Czy sukces jest wpisany w los Dustera? Z pewnością pokażą to rynki wschodnie. Już wkrótce z produkowanych na swoim terenie Dusterów cieszyć się będą Rosjanie. Jak przyjmą najtańszego nowoczesnego SUV-a na rynku?
Renault Duster przeznaczony na Wschód został opracowany z uwzględnieniem oczekiwań rosyjskich klientów, ale też z warunkami, z którymi auto będzie musiało sobie radzić. Podstawą są odporne na ścieranie plastiki w ciemnym kolorze, ale dostępne będą też wersje jaśniejsze, ożywione m.in. chromowanymi dyszami wlotów powietrza, klamkami wewnętrznymi, elementów układu kierowniczego i deski rozdzielczej. Również centralna konsola może mieć kolor stali. Ciekawostką jest fakt, że można będzie zamówić także skórzaną tapicerkę oraz podgrzewanie foteli. Przewidziano też wydajniejszy system wentylacyjny z mocnym podgrzewaniem i specjalną klimatyzacją.
System audio obejmie radioodtwarzacz CD/mp3 ze sterowaniem przy kierownicy, złączem USB/AUX i bezprzewodową obsługą telefonu komórkowego Bluetooth®.
Pod maską Dustera klienci w Rosji będą mogli mieć jeden z dwóch silników benzynowych (1.6 z pięciobiegowym manualem lub 2.0 ze skrzynią automatyczną) w przypadku wersji napędzanej na przednią oś.
Tylko w odmianach czteronapędowych przewidziano jednostkę wysokoprężną 1.5 dCi, a do wszystkich silników (także benzynowych 1.6 i 2.0) trafią manualne skrzynie sześciobiegowe z bardzo krótkim pierwszym przełożeniem, co pomaga w poruszaniu się poza utwardzonymi drogami.
Nie są jeszcze znane ceny Dustera na rynku rosyjskim.
KG
zdjęcia: „Za ruliem”
Najnowsze komentarze