Spółka Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) rozpoczęła budowę czwartej fabryki w Chinach, co przełoży się na znaczące zwiększenie sprzedaży francuskich aut w Państwie Środka. W uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod budowę tego zakładu wzięli udział m.in. Carlos Tavares, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën, Xu Ping, Prezes Zarządu Dongfeng Motors, Grégoire Olivier, wiceprezes PSA na teren Azji, Liu Wei Dong, zastępca Dyrektora Generalnego Dongfeng Motors, Qiu Xian Dong, Dyrektor Generalny spółki DPCA oraz przedstawiciele władz okręgu Syczuan oraz miasta Chengdu.
Docelowa roczna wydajność nowego zakładu ma sięgnąć 360.000 samochodów. Z taśm produkcyjnych zjeżdżać będą pod markami Dongfeng Citroën, Dongfeng Peugeot oraz Dongfeng Fengshen. A jakie to będą modele? Chiny się dynamicznie zmieniają, więc fabryka produkować będzie przede wszystkim modele typu SUV i MPV. Produkcja ma ruszyć w roku 2016.
Obecna baza produkcyjna obejmuje trzy zakłady o łącznej wydajności 750.000 samochodów rocznie. Po uruchomieniu czwartej fabryki spółka osiągnie poziom miliona aut rocznie, a po pełnym jej rozruchu – jeszcze o 10% więcej. Plany powstałe na mocy zawartego pod koniec marca br. porozumienia pomiędzy PSA Peugeot Citroën i Dongfeng Motors mówią o sprzedaży w Chinach 1,5 miliona samochodów w roku 2020.
W ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku spółka DPCA sprzedała w Chinach 518.000 pojazdów, co stanowi wzrost w stosunku do analogicznego roku ubiegłego o aż 30%. To znaczący przyrost, bo w tym samym okresie cały chiński rynek wzrósł o 11%. Celem tegorocznym dla DPCA jest sprzedaż 700.000 aut.
„Budowa czwartego zakładu w Chengdu jest kluczowym korkiem w rozwoju PSA w Chinach, które są największym rynkiem zbytu naszej Grupy. Ta fabryka pozwoli nam nadążać za fantastycznym wzrostem sprzedaży, jaki obserwujemy w Państwie Środka, gdzie w tym roku powinniśmy sprzedać około 700.000 samochodów” – powiedział Carlos Tavares.
PSA jest koncernem oferującym samochody pod trema znanymi na całym świecie markami: Peugeot, Citroën i DS. W roku 2013 sprzedał 2,8 miliona samochodów, z czego 42% poza Europą. PSA jest drugim co do wielkości europejskim producentem samochodów. W minionym roku zanotował przychody w wysokości 54 miliardów euro. Grupa PSA jest europejskim liderem pod względem średniej emisji dwutlenku węgla z wynikiem 115.9 g/km. Jest również zaangażowana w działalność finansową (Banque PSA Finance) oraz w produkcję wyposażenia motoryzacyjnego (Faurecia).
Rozpoczęto budowę czwartej fabryki PSA w Chinach
KG; grafika: PSA
Najnowsze komentarze